torsdag den 18. august 2011

Fyn ER fin

 Hjemme igen.
Glad og mæt af gode oplevelser.
3 dage på Fyn med ÆldsteDatter.
Vi boede på et Bed and Breakfast 7 km fra Kerteminde.
Et vidunderligt sted!
Sjældent har jeg følt mig så velkommen og forkælet og hjulpet- af helt fremmede mennesker, der " bare" passer deres arbejde.

Vi lånte cykler, gratis, og cyklede så rundt på Fyn.
Her nydes is ved Kerteminde havn.
Nybagt vaffel.
 Johannes Larsen museet blev besøgt.
Johannes og hans kone Alhed, begge kunstnere, byggede deres hjem i Kerteminde i 1901.
Det er nu omdannet til  et helt, helt betagenede museum.
Kagen, vi spiser er fra museets kaffehus- det er en Kirsebærkage, bagt efter en opskrift, der vandt Kirsebærfestivallens kage konkurrence i 2009.
Den smagte mere end godt!
Ja, Kerteminde holder kirsebærfestival, hvert år i Juli.
 Museet havde buketter alle vegne !

Bare et enkelt billede fra Johannes og Alhedes hjem- og museum.
Det museum har en energi , så vi blev ganske lykkelige og fulde af inspiration og livsglæde.
Der var også en fantastisk have.
Mange fugle.
Ænder, gæs og høns.
Og ikke mindst kunst.
Jeg ville gerne bo dér.
Midt i museet.
Kerteminde, lige ved vandet.
Vi cyklede langs vandet i det smukkeste landskab og så dukker Kerteminde bare op.
Derude.
Smuk og hyggelig og fuld af driftig energi.
Nå.
Vi har oplevet meget mere.
Taget MANGE billeder.
I skal nok slippe :-)
Nu er vi hjemme igen.
Hej !

14 kommentarer:

  1. Velkommen hjem da.
    Spændende tur I har været på. Fyn er fin ;-)
    Glæder mig til flere af dine fine fotos ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  2. Velkommen hjem, Miri, det er dejligt at ferien gør dig godt.
    Gad vide om i har boet hos Solveig og Johnny i Naboløs? Der har jeg været et par gange, og jeg har sagt til dem, at jeg er klar til at købe, når de engang vil trække sig tilbage.
    Nyd friheden i feriedagene...

    SvarSlet
  3. Det lyder som dejlige dage :)

    SvarSlet
  4. Uh, man kan lige mærke, hvor meget I har nydt det:)

    SvarSlet
  5. Velkommen hjem Miri :-)
    Lyder til i har haft nogle eventyrlige dage... Dejligt!

    KH

    SvarSlet
  6. Det har da været rigtige feriedage, dejlig læsning og billederne understreger det :-)
    Mine forældre var på seniorhøjskole på Fyn og besøgte museet, min mor var lige så begejstret for det som dig, jeg må helt klart se det en dag.

    SvarSlet
  7. Dejligt at høre at I har haft en herlig tur til Fyns land. Og skønt at høre at I fik så fin service. Det skal jeg huske. Jeg vil nemlig også gerne engang på sommertur til Fyn. Og man kan jo ligeså godt drage fordel af andres gode erfaringer :-)
    Go' weekend og nyd fortsat ferien.

    SvarSlet
  8. Åååh, hvor lyder det bare dejligt, Miri.
    Og helt helt enig, er jeg!
    Jeg var med mine forældre på Johannes Larsen museet for år og dag siden. tror jeg var 10 år... Og det står stadig som noget af det smukkeste og hyggeligste jeg nogensinde har oplevet!

    SvarSlet
  9. Åååh, ja - det museum er guld. Glæder mig, I havde gode dage. stort knus

    SvarSlet
  10. Skønt at vælte stress og jag med skønhed og ferie. Museet er ganske smukt.

    SvarSlet
  11. Kære Siffe, Er du sikker på du orker mine ferie fotos :-)
    Tak :-)

    Kære Anne, Det var nemlig lige der vi boede ! Mage til sted !

    Kære Pernille, gode dage der giver energi til hverdagen :-)

    Kære Eva; Er glad for det kan mærkes helt her ud :-)

    Kære Karina, det var lige hvad jeg havde brug for :-)

    Kære Lene, disse dage har givet mig så meget ! Og det museum må du besøge !

    Kære Dårde, jeg kan bare anbefale det sted ! Du skriver bare, hvis du vil have adressen :-)

    Kære Glade blogger- det sted, det museum havde en energi som man ikke lige glemmer!

    Kære Lone, jeg ville øsnke jeg boede lige i nærheden- så ville jeg havde min gang dér :-)

    Kære Sidse; skønhed og ledighed - kan afhjælpe stress og modløshed :-)

    SvarSlet
  12. Og hej!
    Det lyder skønt altsammen - hvor godt! Håber ikke det bliver alt for svært at akklimatisere dig igen ;-).

    SvarSlet
  13. Hvor lyder det dog dejligt! Jeg har et stort ønske om nogle dage på Fyn og opleve lidt af det samme. Min mormor kom fra Jullerup, så jeg ville cykle forbi og se, hvor hun er vokset op - ikke langt fra Lavendel Lone.

    SvarSlet
  14. Kære Janne, nej, det går faktisk fint:-) Nyder min langsomme, stille morgen for computeren med musik og kaffe :-)

    Kære Madame, du må afsted ! mens det stadig er sommer og forholdsvis mildt vejr:-)

    SvarSlet