lørdag den 20. august 2011

En stille dag

Fredagen var meget stille , her i lejligheden.
Bestemte mig for, ikke at flytte mig fra tankerne og den rastløshed, de skabte.
Så jeg blev, hvor jeg var.
Læste, bloggede, gik en lille tur.
Lavede mad.
Var stille.
Og stolt, fordi jeg blev, hvor jeg var.
Og hen af eftermiddagen- pust, så var tankerne draget videre og jeg var klar igen.
Og så skulle der laves mad;

Lasagne.
Tager tid, men er tiden værd.

Jeg gik linen ud og kogte bechamel med masser af muskatnød.
Tomatsovs af purerede tomater, hvidløg, løg og frisk chili.
Stegte mark champignon, porrer og squash.
Gavmilde kugler af mozzeralla.
Og øverst sesamfrø.
40 minutter i ovnen.
10 minutters hviletid.
Fang an !

En let salat, for at skabe lidt farve balance- revet rødbede og purløg, vendt i en stærk olie/eddike dressing med sennep og hvidløg.
Lidt vin.
Godt selskab.
Velbekomme :-)

(Ps- jeg ved ikke, hvorfor jeg aldrig kan tage et billede af rødbede uden det ligner noget blodigt kød..)


8 kommentarer:

  1. En blodig kød salat? Tillykke med din stille dag. De er så vigtige de dage.

    SvarSlet
  2. Kære Anja, jamen kan du ikke se det ligner det ?!!Noget så lækkert, som revet rødbede, ligner noget blodigt kød ! Og tror du har ret- jeg skal være glad for de dage..

    SvarSlet
  3. Hvordan kan et måltid i den kategori, dog undfanges uden at jeg er tæt på og kan smage. Jeg smager på billederne. Ummmlækkert..

    SvarSlet
  4. Glad for at høre at du er kommet lidt ned i gear og nyder at være i nuet. Selv er jeg hamrende dårlig til det (også?). Nope kan ikke se det blodige - kun en lækker rødbede salat. Fortsat god ferie :-)

    SvarSlet
  5. "jeg blev, hvor jeg var" - det er præcis hvad der skal til hvis man vil videre, hvor mærkeligt det end lyder (så vidt jeg "ved"). Jeg synes det er HELT passende at være stolt :-).

    SvarSlet
  6. Det ser så dejligt ud, og når man er klar med sit tänkeri har jeg det lige som dig: Mad, hjemmelavet og grundigt lavet.

    SvarSlet
  7. Mmhmm, lasagne! Hvor er det bare længe siden, jeg har fået det - som ellers bare er KONGEMAD!! :-)
    Dejligt at du giver plads til tankerne, det tror jeg er rigtig, rigtig vigtigt...
    Knus!

    SvarSlet
  8. Søde Sidse, det ved jeg ikke- :-) , men du er altid velkommen :-)

    Kære Bettina; Jeg er virkelig kommet ned i gear- langt om længe, og begynder at kunne nyde at være langsom og dvælende :-)
    Ikke blod? Kun lækkerhed- dejligt :-)

    Kære Janne, tak :-)

    Kære Samtaler- al den tankevirksomhed- skaber sult :-)

    Kære Glade Blogger; Kongemad- skønt :-) Jeg tror du har ret i, at det er vigtigt. Gadvide hvorfor det skal være så svært, når det er så sandt...

    SvarSlet