lørdag den 27. august 2011

Chili

Søde og gavmilde mennesker, har foræret mig chiliplanter.
De har groet og holdt os selvforsynende med chili.
Men , bladlus elskede at bo på mine chiliplanter.
Og trods, gentagne kolde afvaskninger, kom de igen og igen.
Så opgav jeg og høstede ravl og krat og smed planterne  langt væk.

Inspireret blandede jeg " Mors Chili".
Chili, hvidløg, mynte,spidskommen, koriander,eddike, olie og en anelse muskovadosukker.
Stærk, men med god smag.
Tænker, en skefuld i tomatsovsen vil få englene til at synge.

6 kommentarer:

  1. Det ser sørme godt ud. Kunne godt finde mange gode måde at anvende det på.

    Kram og knus

    Marlene

    SvarSlet
  2. Lækkert... chili i olie og andet.. MUmS. eller exclan

    SvarSlet
  3. Kære Marlene; Tro nemlig det passer til- alt !

    Kære Datter, der er et glas til dig :-)

    Kære Sidse; Det er lige det det er :-)

    SvarSlet
  4. Vild god ide, vores chili er også begyndt at hænge lidt med næbbet, må vist gå dig i bedene!

    Dejlig søndag til dig - KH Karen Marie

    SvarSlet
  5. Kære Karen Marie, jeg synes du skulle kaste dig ud i det !

    SvarSlet