lørdag den 13. august 2011

Al den tid

Ferie er lig med tid.
Tiden går, om jeg så bruger den bevidst eller ej.
Og tiden går hurtigt.
Faktisk så hurtigt, at jeg vil påstå, at den løber.
Havde mange, har mange forventninger, til denne ferie.
Høje forventninger.
Gårdagens løbetur gav mig energi til at tænke over de der forventninger..
Høje forventninger- er de gode for mig at have ?
Skulle jeg ikke heller være afventende ?
Se hvad der kommer?
Men, hvis der ikke er forventninger..?
Er der så heller ingen drømme ?
3 uger lød af laang tid.
Nu er den første uge gået..
Nej, løbet afsted.
Hvis jeg skruer ned for forventningerne, har jeg så skruet ned for mine drømme og lader stå til..?
Tror jeg skal lade være med at tænke og planlægge og drømme så meget !
Øve mig på at skabe nogle rammer og så se hvad der sker !
2 uger tilbage- jubii !

Ps, I kan godt se, at småkagen ( der indeholder både citron og mørk og hvid chokolade ) ligner et hjerte, ikk ?
Pps; Nu lyder det måske lidt trist, det hele.. Men det er det ikke !
Jeg rånyder denne ferie!
Og har kunne tilbringe meget af den, med 2 af de mennesker, jeg elsker allerhøjst i denne verden, nemlig De Dejligste Døtre. Sønnen, som jeg også elsker allerhøjst i denne verden, har et arbejde at passe, men vi har da fået lov til at spise frokost med ham :-)

14 kommentarer:

  1. Drømme skal vi have hele livet, ellers bliver det for trist, men sommetider kan der gå rigtig mange år før drømmen opfyldes, andre opfyldes ikke, men er måske heller ikke så store efter flere år.

    Dejligt du nyder ferien, det skal man også, og lade være med bagefter at tænke at der nu går et helt år før man har så lang ferie igen.

    Stort kram Marlene

    SvarSlet
  2. Du siger noget meget klogt.....har tit oplevet forventninger, der ikke blev indfriet.....specielt når mine børn kom hjem fra København.....har så i mit hoved, planlagt alt det vi skal hygge os med.....så var tiden ikke altid med os......nu har jeg lært at lade være med at forvente noget.....og så bliver det altid skide dejligt og hyggeligt!

    Forsat god ferie og dejlig lørdag!

    SvarSlet
  3. Hov....der mangler lige et T......jeg må da forvente, at jeg kan stave!

    SvarSlet
  4. Kære Miri.

    Jeg synes også, at tiden løber alt for hurtigt!
    Jeg tror ikke det er dårligt at være afventende. - Og man kan godt både forvente og have drømme selvom man også er lidt afventende og ser hvad der sker..
    Det er jo ikke meningen, at man skal få stress af at planlægge i ferien vel? ;-)
    Forøvrigt er det dejligt at du kan nyde ferien med dem du elsker allermest, også selvom den ene kun er fri til frokost.

    Kan da sagtens se din småkage ligner et hjerte, og bliver ret lækkersulten efter småkager! :-)

    Fortsat god ferie du skønne.

    KH

    SvarSlet
  5. Tænk på al den dejlige tid før ferien, hvor man venter og glæder sig og lægger planer, - den tid gør jo ferien længere.
    Og når forventningerne ikke indfries, men erstattes af noget andet godt, så kan man jo glæde sig over dét i lang tid bagefter. På den måde varer ferien længere.

    Jeg ville ikke undvære drømmene.....
    Nyd resten af din ferie.

    SvarSlet
  6. min allerførste tanke ... var at du havde bagt lækre hjerte kager :o)♥♥♥... :o) uhm...
    Disse 3 kloge kvinder (før mig) beskriver så fint ...sååå
    jeg vil bare ønske dig en fortsat go' ferie med drømme - forventninger - og masser af tid
    jeg glæder mig sååå vildt til at se dig snart igen
    sommerkram♥

    SvarSlet
  7. Den som venter på tid, taber tid. Sådan er der vist et gammelt ordsprog, som siger, og det er i grunden sandt.

    Bare nyd ferie og gør det, der falder dig ind. Pludselige indskydelser af alt og ingenting. Overraskelser. Lidt af det planlagte.

    Det lyder som om du har gode dage. Bliv' ved med det! :)

    SvarSlet
  8. En ferie skal helst være uden for mange planer, for så løber tiden for hurtigt. Små indslag (små planpunkter) skal der være, ellers kan ferien føles spildt.
    Det er i ferien man skal alt det, man ikke kan i hverdagen.
    For mit vedkommende læse bøger, være længe oppe osv.

    Hav det nu rigtigt godt, nyd livet, dine børn, tiden, småkagerne, de små indput og så har du jo helt sikkert 2 ugers dejlig ferie foran dig :0)
    Kramm ☺

    SvarSlet
  9. Jeg synes bestemt ikke du lyder trist, men mere undrende. Og jeg synes det er vigtige betragtninger du kommer med om drømme og forventninger.
    (og jeg kan sagtens se din kage ligner et hjerte :-) )
    Fortsat god ferie kære Miri!
    Knus :-)

    SvarSlet
  10. Kære Marlene, Tak for dine kloge ord- dem tager jeg til mig :-)

    Kære Betty; Netop dét med ikke at forvente noget- gør mig lidt bekymret, for er det så ikke at opgive på forhånd ? Men nej, det fortæller du jo netop, at det ikke er ! Tak :-)

    Kære Karina, ikke bare er du sød og dejlig, du er også klog ! Tak - dine ord tager jeg til mig:-)

    Kære Eva, lige som med julen :-)
    Du har nogle sandheder der !

    Kære Marianne, Åh tak- synes nemlig det lignede så meget et hjerte :-)
    Og jeg glæder mig SÅ meget til at se dig igen :-)

    Kære Megan- godt ordsprog ! Og jeg HAR gode dage- tænker bare altid (for ? ) meget :-)

    Kære Kari- tak for gode ferie råd !
    Lyder faktisk ganske fornuftige :-)
    Og jeg tager dem til mig :-)

    Kære Lotte- tak :-) Undrende, det er faktisk det jeg er !
    Ofte er jeg faktisk ret forundret over denne verden, dette liv :-)

    SvarSlet
  11. Jamen..... hvor er opskriften!!!??
    Åhh de der kager ser fortryllende skønne ud (skriger min mave fordi den ufrivilligt er røget på kur, så kan den lære det kan den!)

    Men opskriften vil jeg gerne stadig bede om, pleaceeeeee..... :)

    SvarSlet
  12. .....du lyder glad og nydelsesfuld.....har ofte tænkt over det med drømme og forventninger....tænker at drømme kan forhindre mig i at være til stede i nuet, men samtidig er det drømmene der får ting til at flytte sig, ændre sig, forny sig.....og det at glæde sig til noget.....at have forventninger.....det er jo i sig selv skønt....så hvis virkeligheden ikke helt lever op til forventningerne, at virkeligheden går for stærkt, at glæden var større end virkeligheden.........kan jeg da glæde mig over, at jeg glædede mig.......Rigtig god ferie fortsat med hjertesmåkager, børn og......sommer smil fra Hanne Maria

    SvarSlet
  13. Vi må gerne have forventninger, men det er også godt at kunne se det skønne i det vi når og ikke fokusere på det vi ikke når.
    God ferie til dig og mon du har en opskrift på de småkager :-)

    SvarSlet
  14. Kære Rikke, stakkels mave... :-)

    Kære Hanne Maria; Tak for at dele dine overvejelser- jeg lærer noget nyt om mig selv, hver gang.
    At glæde sig over det hele, forventninger, drømme , planlægning- at huske den glæde, at mærke den.. Tak :-)

    Kære Lene, at tage det hele som det kommer. At glædes over det der er. At have glæde med i alt. Tak :-)

    SvarSlet