fredag den 19. august 2011

Al den tid- stadigvæk

Ferie er godt.
Ferie giver tid til alt det jeg gerne vil.
Ferie giver også tid til at tænke.
Tid til tanker, der bare dukker op, når de selv vil.
Ferien har ikke bragt den gode dybe søvn. Jeg sover let og uroligt. Vågner mange gange.
De der tanker, sover vist aldrig..
De der tanker, er disfuse, ikke til at gribe.
Handler vel om tilfredshed, længsler, drømme eller manglen på samme.
Hvad vil jeg ? Hvor vil jeg hen? Er jeg på vej ?
Eller er det dét, de der tanker handler om...
Jeg kan ikke gribe dem- de smutter fra mig.
Og jeg lader dem smutte, for jeg har jo ferie.

12 kommentarer:

  1. Engang imellem spekulerer jeg på om det er noget relateret til vores alder....? Vi er cirka lige gamle/unge og jeg kender flere i samme alder som tänker ligeså/har de samme spkulationer, kalder vi det for midtvejskrise eller er det bare fordi vi vil have et skifte i det vi laver? Du sätter ord på det, så man ikke föler sig ensom i tänket.
    Her skal vi have krebsefest(kräftskiva), bare familien, men uhmm så godt! Ha det godt!

    SvarSlet
  2. dejligt at høre du har det rart på din ferie :)

    SvarSlet
  3. Det er vel også et stort skifte fra den travle hverdag til ferien....når man er et følsomt væsen???stort kram

    SvarSlet
  4. Det er vel også et stort skifte fra den travle hverdag til ferien....når man er et følsomt væsen???stort kram

    SvarSlet
  5. Så får du lige en ekstra tanke herfra - med ønsker om en god dag.

    SvarSlet
  6. Kære Samtaler- jo det kan godt være...
    Er glad for vi kan dele vores tanker, så vi ikke føler os helt alene med dem:-) At blive inspireret af hinanden- det holder jeg af !

    Kære Helle, Tror faktisk jeg kunne holde ferie hele året :-)

    Kære Lavendel, Helt bestemt.Jeg holder af hverdagen, men især af ferie :-)

    Kære Helle, jeg vil med glæde ha en tanke fra dig :-)

    SvarSlet
  7. Dejligt ud har ferie og når du du gerne vil, tankerne er også rare at få lidt styr på eller tid til.

    Ses snart.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  8. Ferie er dejligt, men de mange dage giver også tid til eftertænksomhed og drømme som vist tit kommer, når tankerne ikke har helt plads nok.
    Godt tankerne ikke har fået bugt med dit feriehumør.
    Fortsat god ferie!

    SvarSlet
  9. Sig tak til tankerne, fordi de byder sig til og så lad dem gå igennem. Hvis du kan. Det håber jeg. Men jeg ved også, at det kan være svært.

    Fortsat god ferie. Vejret tja.

    SvarSlet
  10. Jag behöver ferie snart. Har haft en sådan intensiv arbetsvecka så jag är helt slut. Och det var ändå första riktiga arbetsveckan-hur ska det gå? Men den var extra intensiv eftersom jag ska på marknad i två dagar lördag och söndag. Andra veckor brukar ha lite mer normalt arbetstempo.

    SvarSlet
  11. Kære Marlene, du kloge kvinde - ja, vi ses lige om lidt :-)

    Kære Kari- Nej, tankerne er der nok altid, men ferien giver dem rum..Men lige meget hvad, så tager de IKKE min ferie glæde :-)

    Kære Anja, tak og i lige måde !!!

    Kære Megan, vejret gider vi slet ikke snakke om mere - vel !?
    Og jeg håber jeg kan gøre som du siger- og jeg synes faktisk det går :-)

    Kære Maria, du starter også hårdt ud !
    Det er svært at komme op i gear efter en dejlig ferie.

    SvarSlet