søndag den 31. juli 2011

Den sidste dag i Juli

Hvad har du for planer?
Hvilke aktiviteter vil du fylde på denne sidste dag i Juli ?
Jeg skal blandt andet;

Løbe en tur
Plukke en buket blomster
Forberede mad til venindens besøg i morgen
Samle en god brød dej
Til gode venner og plukke solbær
Male mine negle
Svinge støvsugeren- men kun ganske lidt
Købe mælk og bananer
Prøve at hækle en kugle eller tre
Danse til Fallulah
Vaske lidt (meget) tøj

Stile og rolige sysler på den allersidste dag i Juli.

Ps - YngsteDatter ER blevet optaget på RUC - hurra !!

29 kommentarer:

  1. Godmorgen Miri :)

    Sidste dag i juli - sidste ferie dag for mig :(

    Jeg skal ordne en masse pligter
    Vi er lige kommet hjem fra ferie så der skal vaskes en masse tøj.
    Men der skal også laves lækker mad- som skal spises på terassen - nyde haven og solen.
    Ønsker dig en dejlig søndag
    Knus Heidi

    SvarSlet
  2. God morgen. Tillykke til datteren,- hun er en af de heldige:)

    -først IKEA med en eller to døtre...
    -så måske tur med veninde
    -vaskemaskinen snurrer allerede

    En lidt løst planlagt søndag, hvor jeg egentlig kunne lave så meget i huset, men gider jeg?

    SvarSlet
  3. ja en dag der aldrig kommer igen ....

    jeg skal gøre rent og derefter handle lidt og resten af dagen står det i havens tegn :)


    må du få en dejlig dag og jeg håber du når det hele :)

    SvarSlet
  4. Er tidligt oppe og skal til spinning om lidt. Rydde op, lægge vasketøj sammen, nulle rundt med børnene der er hjemme igen, og så snart jeg kan se mit snit til det skal jeg læse videre i min bog som jeg er helt oplsugt af!

    SvarSlet
  5. Jeg skal nyde hvert eneste sekund. Hvert eneste stjernestund af mit nye liv og tænke lidt på alt det, jeg skal begynde at forberede i morgen. Løbe en tur. Lave noget lækkert at spise. Læse.

    Stort tillykke til og med yngstedatter! Sådan. :)

    SvarSlet
  6. Tænk, den sidste dag i juli *suk* Og jeg synes ikke helt sommeren rigtig har været her endnu?
    Et nyt kapitel begynder for datteren - tillykke! ;o)

    SvarSlet
  7. Til lykke med datteren.
    MIn søsters ældste datter har fødselsdag, så vi skal have scannet og sendt tegninger til hende på mail, da de bor i USA.
    Jeg skal gøre rent på børnenes skoles lærerværelse. Jeg plejer at gøre det med en anden mor fra skolen hver ferie, men jeg har bestemt at hun skal have fri i denne ferie.
    Male i skolens SFO gangareal med min mand.
    På affaldspladsen.
    Forrsætte min oprydning (en kasse papir skrammel af gangen) Fandt i aftes min kusines hæklebog, som jeg troede var røget ud med reklamerne....HURRA!! Den var der.
    Og så må jeg HÆKLE og hygge mig i aften efter kl. 20.00
    God sidste dag i Juli.

    SvarSlet
  8. Tillykke med Yngstedatter - hvor er det dejligt at læse!
    Jeg skal male og ud og cykle en lang tur.

    SvarSlet
  9. Ups der røg et R ind i stedet for et T i fortsætte.

    SvarSlet
  10. TILLYKKE !!! :-)

    Hmmm tja altså jeg skal vist også en hel del, familien kommer nemlig hjem fra fjeldet og har sikkert tre store skønne tasker med vasketøj med hjem ;-)
    Der skal strikkes, hygges og så lige alt det jeg ordner med venstre uden at vide det ;-))

    God dag

    KH

    SvarSlet
  11. Først - stort til lykke med tøsebarnet!!!
    Mine planer? kig over til mig, så vil du se :-)....

    SvarSlet
  12. Kære Heidi;
    Der er altid meget at ordne, når man kommer hjem fra ferie.
    Godt du også har nyde ting på programmet- især når det er sidste ferie dag :-)

    Kære Eva; Ja, hun er og tak :-)
    Ikea er altid hyggeligt, synes jeg og holder selv meget af de løse planers Søndag :-)

    Kære Helle, Der er altid noget at gøre for en husmor :-)

    Kære Gaia, du bliver bare så fit !
    :-)
    At være opslugt af en bog, dét er så dejligt !

    Kære Megan; Tak- hun er også lettet og glad:-)
    Synes det er så flot, hvordan du griber dit liv og tager fuldstændig ansvar.

    Kære Rina, næ- vi er 2/3 gennem sommeren og vi har da ikke haft den bedste af slagsen, rent vejrmæssigt.
    Men det kommer !
    Håber jeg :-)
    Og tak:-)

    Kære Heidi; Tak- søde du :-)

    Kære Karen; tillykke med niecen !
    Kan godt huske alle disse pligter man har, når ens børn går på privatskole. Ofte er det rart, da man møder andre forældre på nye måder og er sammen om at øre børnenes steder fine og rene.
    Jeg er fuld af beundring over hvor meget du kan nå !!

    Kære Madame, tak :-) God tur- det er varmt og fugtigt, så husk vand :-)

    Kære Tusindfryd, åh, hvor dejligt at få dem hjem igen!
    Også selv om de kommer med vasketøj.
    Vi gør faktisk meget uden at tænke over at vi gør det..
    Tak :-)

    Kære Lavendel- tak :-)
    Det vil jeg gøre :-)

    SvarSlet
  13. Det lyder som ingredienserne til en god dag...
    Min dag er startet tidligt med god morgenmad, rengøring og bloglæsning. Nu er der kreativitet på programmet - en del gaver, som skal være færdige. Men jeg har også planer om hyggelig frokost med kæresten i haven, solnydning,stilhed og fordybelse. Og så er der planer om det er der bare sker...
    Ha' en rigtig god dag

    SvarSlet
  14. Kære smukke Miri. Du bliver stærkere og stærkere hele tiden. Hvor er det et skønt billede du har postet af dig selv, præcis som jeg oplever dig. Glad, smuk, skrøbelig, tænksom og varm.
    Denne sidste dag i juli, vil jeg prøve at mærke helt. Jeg vil prøve ikke at lave andet end at strikke og slappe af. Jeg vil prøve IKKE at se frem til flytningen. Tiden flyver så hurtigt, og selvom det er det jeg gerne vil den skal lige nu, så betyder det også at man mister nuet.
    Tak for at du minder mig om det.

    Mange knus og på forhåbentligt gensyn.
    Henriette

    SvarSlet
  15. Kære Miri.

    Det er nogle dejlige aktiviteter du har fyldt på den sidste dag i Juli:-)

    Jeg har tænkt mig, at cykle en lang tur med datteren og hvem ved hvor vi ender? Måske et sted man kan plukke blomster?

    P.S Tillykke med yngstedatterens optagelse! :-)

    SvarSlet
  16. Tillykke med datteren- jeg blev selv optaget på Aalborg Universitet:)

    Idag skal jeg:
    -gå morgentur med hunden (er gjort)
    - hænge sengetøj til tørre i haven
    - lakerer negle
    - ud i det blå med ham den søde
    - spise is
    - måske endda dyppe tæerne i Vesterhavet
    - grille lækkerier i haven og sippe hvidvin

    God søndag:)

    SvarSlet
  17. Hej Miri
    Lyder som en dejlig dag, der kan give ekstra energi til den kommende uge. Her i kolonihaven har vi lige spist morgenmad og jeg skal snart til at rulle oceaner af haveaffald væk med trillebøren. Derefter står den nok på en tur ud i sommerdanmark sammen med kæresten på hans motorcykel. Lidt forberedelser til besøg af venner, der stikker her forbi i nogle dage på deres vej hjem til Nordjylland fra ferie i Italien.
    Kh Dorthe

    SvarSlet
  18. Kære unikarina; Sikke meget du allerede har nået !
    jeg holder af og bifalder, at du sætter nydelser på listen ;.)


    Kære Henriette, tak :-)
    Jeg forstår godt du glæder dig uendelig meget !
    Men som du selv siger, denne tis kommer ikke igen.

    Kære Karina, rigtig god tur !
    At plukke blomster er en god anledning til ture ud i det blå :-)
    Tak :-)

    Kære miss Muffin; Tillykke til dig !!
    Du er også een af de heldige :-)
    Jeg er vild med dit dagsprogram- især det med at sippe hvidvin- hi hi ;-)

    Kære Dårde, din kolonihave er virkelig et samlingssted for folk til og fra :-)
    God tur ud i det blå- og sig han skal køre forsigtigt, for han kører med dyrbar last :-)

    SvarSlet
  19. Først stort tillykke med datteren.

    Sikke alle de ting du har den sidste dag i Juli.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  20. STORT tillykke til din datter...:-))

    Her vi lidt matte i sokkeholderne efter ferie og fejring af min fødselsdag...men skal som så mange andre, have vasket lidt tøj, ordne kaoskøkkenet, nyde mine børn den sidste feriedag - og så sidde på terassen og nyde kaffe fra min nye fantastiske nespresso-maskine med mælkeskummer.

    Hav en dejlig søndag du skønne Miri.

    SvarSlet
  21. Jeg er også i gang med vasketøjet, strikketøjet, og haven.
    God dag.

    SvarSlet
  22. Sidste dag i juli... tiden flyver og solen skinner :-)
    Hvad skal vi lave i dag? Ingenting! Efter dage på camping, skal det bare være en stille hjemmedag :-)

    SvarSlet
  23. Skal sy et telt.

    Og tillykke med din datter!!!

    SvarSlet
  24. Kære Marlene; Tak :-)
    Planer kan man jo altid skrive ned...:-)

    Kære Camilla, jeg glæder mig altså det rå food kage træf- nu med nespresso :-) !
    Tak- det er en stor glæde, at hendes drømme blev opfyldt!
    Den sidste dag før hverdagen...Men du er heldigvis god til hverdagen :-)

    Kære Sonnie, 3 god sysler :-)

    Kære Lotte; fornuftigt ! Jeg ville ønske jeg var bedre til at lave ingenting.

    Kære Hanne- et telt ! Hold da magle :-)
    Mange tak :-)

    SvarSlet
  25. Først tillykke til Yngatedatteren med optagelsen. Det er så dejligt når det er på plads.

    Modsat dig, vil jeg så lidt som muligt. Nogle smertende hænder afholder mig fra det meste.
    Men jeg vil gennemgå nogle gamle blade og maltrakterer dem inden de bliver smidt ud :0)

    Men rigtig god søndag og håber du med glæde når det hele :0)

    SvarSlet
  26. Det høres ut som en god søndag. Her har vi ruslet stille rundt, - og vi har hatt kaffebesøk av Thvs fetter og kusine. I morgen er det august.

    SvarSlet
  27. Kære Kari, sikke noget med de hænder !
    At klippe i gamle blade kan der snildt gå en dejlig Søndag med :-)
    Tak- nu er der ro i hendes liv :-)

    Kære Hege, En stille Søndag er god.
    Og I morgen er det en ny måned- der forhåbentlig bliver dejlig.

    SvarSlet
  28. TILLYKKE hun er sikkert ligeså klog som sin mor. !

    SvarSlet