torsdag den 2. juni 2011

Opmærksomhed

At leve mit liv med opmærksomhed og nærvær.
Det er mit mål.
Jeg gør mig umage og har mange overvejelser omkring det.
Nogen gange flyder det bare af sig selv- andre gange skal det hjælpes og støttes lidt.
Jeg ser meget.
Ser i betydningen, at lægge mærke til.
Omgivelser, lystet, en form.
Jeg tager mange billeder- ser motiver alle vegne.
I en del år, har jeg kørt 365.
Jeg tager et billede hver eneste dag.
Jeg tager selvfølgelig mange billeder, men et af dem er til 365.
Hver eneste dag.
Det skærper også min iagttagelse.
Jeg har gjort det i flere år og det er noget jeg slet ikke kan undværre !
 Fra 2008.
Det år gik jeg mange lange ture.
I alt slags vejr :-)
 Hverdags skønhed, tøjklemmer i en en pose med lyseblå prikker.
Fra 2010.

En gul kurv.
Hvilke historier er der ikke gemt i det billede!
Fra 2011.
Og 2 vidunderlige kvinder, malede billeder af deres historier og gav dem til mig.
Tak, endnu en gang.
Kurven stod der og var et bevis på lidt hverdags magi og poesi.
Og den kom med i 365.

18 kommentarer:

  1. Uhhh Miri. Der er dit øje jo for det store i det lille. Uden den evne, havde du ikke set dine detaljer. Dejlig 365 dag... hver dag.

    VILAVALS!

    SvarSlet
  2. Kære Sidse, øje for det store i det lille..Dét er meget smukt sagt !
    Tak - og hvornår skal vi ses ? :-)

    SvarSlet
  3. Det er en god ide at tage billeder hver dag og vælge et til dagens billede. Det skærper fokus, tænker jeg...

    SvarSlet
  4. Et billede hver dag er en skøn idé - og jeg elsker dine hverdagsbilleder :-)

    SvarSlet
  5. skønne billeder og ja der gemmer sig mange historier i alle billeder :)

    jeg er ikke hjemme før i eftermiddag ved ikke hvad dag vi skulle "mødes" men ring :)

    SvarSlet
  6. Viiiildt fantastisk god idé. Det skærper jo virkelig ens opmærksomhed med fokus på det nære og vores omgivelser og hver dag forevige bare et lille del af hverdagen. Skønt !. Jeg synes faktisk også det at blogge får skærpet mine sanser, at tænke mere over de små ting, at tænke lidt anderledes....Kh

    SvarSlet
  7. Kære Miri
    Og vi er mange der elsker dine fine billeder og iagttagelser ! Så tak for det
    God dag til dig

    SvarSlet
  8. Kære Eva, Det skærper nemlig fokus !
    Og evnen til at se:-)

    Kære Madame, Tak :-)

    Kære Helle; Der er nemlig mange historier gemt i et enkelt lille billede:-)

    Kære Bettina, før jeg gik ned med stress og Angst, var jeg et ord menneske. Tror mine fotos er en erstatning for mine ord.
    Men det at blogge har virkelig beriget mit liv, kolosalt !

    Kære Heidi, 1000 tak- det var meget sødt sagt ! :-)

    SvarSlet
  9. Dejligt at läse sådant som jeg skal huske mig selv på hver dag, men jeg er lidt doven med billederne, de sidder på nerhinden....

    SvarSlet
  10. Jeg elsker dine billeder og dine perspektiver...som at være med dig, når du ser verden og livet. Tak for det ;)

    SvarSlet
  11. Gode ord og billeder at få med mig inden familien og jeg drager en tur ud i sommerlandet... At vælge at se detaljen og den "gode historie" er noget jeg øver mig i dagligt :-) Tøjklemmerne i posen med de blå prikker er en smuk detalje, dejligt at du deler.
    Rigtig god mini-ferie.

    SvarSlet
  12. Kære samtaler, at have dem på nethinden er vel også fint :-)

    Kære Gitte, det var meget smuk formuleret- det takker er inderligt for :-)


    Kære Lærke; god tur ud i sommerlandet !
    Danmark er så smukt netop nu :-)

    SvarSlet
  13. Kære Miri, et vidunderligt indlæg. Jeg er vild med din 365 ide og dine altid fine detaljer.

    Du er en stjerne! :)

    SvarSlet
  14. Hvor er det bare en fin idé. - Og jeg elsker dine billeder og din person!

    P.S. Selvfølgelig kommer jeg på torsdag ;-)

    Knus

    SvarSlet
  15. Kære Miri,

    Er helt pjattet med paraply-billedet, hvor er det bare godt set - så fint :-)

    Kh. Eva

    SvarSlet
  16. Kære Megan- tak ! :-) Har som sagt, kørt 365 nogle år og endnu ikke blevet træt eller færdigt med det.
    Det giver mig glæde :-)

    Kære Karina, hvor er det godt, du kommer ! Og tak for dine ord :-)

    Kære Eva, jeg er også glad i det billede :-)
    Tak :-)

    SvarSlet
  17. Tænk, at du tar et billede hver dag. Det er fantastisk. Sikken fin ide. !
    (og den gule kurv vækker gode minder :O) )
    Kram!

    SvarSlet
  18. Kære Lotte, jeg tager MANGE billeder hver eneste dag :-) Kan slet ikke lade være.
    Og jeg ser på din historie om den gule kurv, hver eneste dag, mange gange, den hænger nemlig lige her ved min plads ved bordet:-)

    SvarSlet