onsdag den 15. juni 2011

Livstanker på en Tirsdag

 At leve med nærvær- det er en af mine ønsker og retnings giver , i mit liv.
Det kan være svært.
At leve i nærvær og opmærksomhed, når travlhed og klokkeslet brøler.
 Jeg vil øve mig i at stoppe op, rent mentalt- trække vejret dybt, rent fysisk og så være tilstede i det jeg gør, lige dér i den brølende travlhed.
For denne , usynlige- for øjet, pause, skaber fokus på det der sker lige nu.
I mange år var jeg en mester i at gøre mange ting på een gang.
Hvilken mor til 3 små børn, er ikke det..
Så brugte jeg en del år på , bevidst at gøre en ting af gangen og helst , omend ikke langsomt, så langsommere.
Nu er jeg kommet i en branche, hvor hurtighed er en dyd og nødvendighed...
Typisk.
 Livet er fuld af udfordringer.
Og det er op til os, at gribe dem.
Findes vores vej gennem dette liv.
Dette liv, der er en ufattelig gave.
Så dyrbar, at jeg nogle gange helt mister pusten af ærefrygt.
 Jeg er glad for mit liv.
Det er ikke perfekt.
Jeg er ikke perfekt.
Verden er ikke perfekt.
Men jeg ser livet som en gave.
Det gør jeg virkelig.
Dermed ikke sagt, jeg render rundt med et saligt smil konstant, for det gør jeg ikke.
Jeg prøver at vise min taknemmelighed gennem nærvær, omhyggelighed, glæde.
Og alle disse billeder?
Bare lidt indtryk fra madlavningen i går.
Mad er godt !

17 kommentarer:

  1. Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections.

    De ord har jeg læst et sted! ;) Men jeg synes nu faktisk, at du er en ret så perfekt Miri! Ligesom du er!

    SvarSlet
  2. Smukke ord, som giver tanker om livet også for en selv.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  3. Mad er rigtig godt! - Og den dér rødvin er nærmest min yndlingsvin, det er ihvertfald den jeg oftest køber.. ;-)

    Sunde og skønne livstanker du har. Du formår, at sætte de helt rigtige ord på det (hektiske) liv, som mange af os lever.
    Og du har ret. Livet er en gave!

    Hav en dejlig dag.

    Knus

    SvarSlet
  4. Noget af det jeg holder så meget af ved din blog, er den måde hvorpå du anskuer livet, samt det faktum at du er så god til at analysere din hverdag løbende.
    Det er virkelig en kunst at kunne gøre det - og leve derefter. Jeg tror virkelig at det er godt at være i din nærhed...

    Hav en dejlig onsdag. :))

    SvarSlet
  5. det er gode livstanker.
    Hav en dejlig onsdag :)

    SvarSlet
  6. hej ...lød det spagt fra mig

    SvarSlet
  7. Smukke, smukke tanker, ord, intentioner og billeder, tak for at dele :-) KH Charlotte

    SvarSlet
  8. Ja, somme tider får man indtrykket i verden idag at bare det går hurtigt er det godt - men lad os nyde langsommeligheden og nærværet og maden. Skønne billeder fra en hverdag.

    KNUS.

    SvarSlet
  9. ja mad er godt og mad er livet ;)

    uden mad og drikke dur helten ikke :)

    SvarSlet
  10. Ja, vad fint. det behövde jag idag! dina ord, bilder :) har varit lite låg nu..kämpar mig upp. och visst är livet en gåva. man ska bara förstå att hantera det rätt som sagt. solen skiner idag och jag ska vakna nu..

    Kramar Lycke

    SvarSlet
  11. .....dejlig blog du har - dejlige refleksioner du gør dig, skønne billeder - din blog må jeg absolut følge..........

    SvarSlet
  12. Hørt - vi tænker ret ens :-)

    SvarSlet
  13. Åh og hvilken pause du holdt! Sikke et vidunderligt indlæg at vende tilbage med. Tusind tusind tak for det.
    Hvis jeg skulle vælge et ord som kunne beskrive din blog, så ville det faktisk netop være "nærværende" så måske er du det meget mere end du selv lige aner?
    Store knus til dig.

    SvarSlet
  14. Mmmm hvor det føles rart at komme forbi din blog og blive mindt om at livet er lige nu og her.

    Lad os åbne øjnene op bare lidt mere, kigge rundt og trække vejret dybt ned i maven - på den måde er det næsten helt umuligt ikke at være tilstede.

    <3

    SvarSlet
  15. Trods den brølende travlhed omkring dig, tror jeg du er landet det helt rette sted,- for du forstår at nyde råvarerne undervejs, nyde processen og ikke blot produktet.

    Kæreste Miri kæmpe kram fra mig til dig - bare fordi du er dig...

    SvarSlet
  16. Kære Megan, Faktisk ret kloge ord- altså dem på engelsk :-)
    Tak, søde du :-)

    Kære Marlene; Jeg bliver så glad, når mine ord kan give andre noget:-)

    Kære Karina; - jeg er lidt pjattet med den vin fortiden- den er let, lige som en vin skal være om sommeren - synes jeg.
    Livet er ikke let, men det er altså en gave :-)

    Kære 3. sal- kan du virkelig :-)
    Noget godt har du da arvet :-)

    Kære Ulla, tak. Tak for de ord- dem tager jeg til mig- lidt genert, men
    også taknemmelig :-)

    Kære Pernille og jeg vil ønske dig det samme :-)

    Kære Lavendel- og hej til dig, min kære ven - kan du mærke mine tanker.. :-)

    Kære Charlotte, selv tak !

    Kære Marianne; Ja, ikke sandt- bare det er hurtigt er det godt !
    Nej- gu er det ej !
    :-)

    Kære Helle nemlig ! og livet er for kort til dårlig mad :-)

    Kære Lycke; jeg er glad for at kunne give dig noget og du giver, gennem dine ord og billeder, mig en masse :-)

    Kære bruunsbolig, det er jeg rigtig glad for at høre- mange tak :-)

    Kære Bettina; ved du hvad- det er jeg ikke ked af at høre :-)

    Kære Anja, Hvis du synes det ord kan beskrive min blog- så bliver jeg glad og stolt !
    Og holder så uendelig meget af dig, for at fortælle mig det- tak.

    Kære Tanja, det er jeg glad for at høre ! Jeg må nemlig selv standse op og lige minde mig selv om det:-)

    Kære Camilla, et kram fordi jeg er mig. Du skulle bare vide, hvor meget lige netop dét betyder for mig- tak.

    SvarSlet