fredag den 24. juni 2011

Altan Liv

 Vejret var med os på den Midsommer dag og aften.

 Vi fandt grillen frem.
 Holdt dog mange pauser med hygge og guf.
Her kigger lillesøster i storesøsters smykkeskrin.


Og jeg planter lidt om og roder og vander og drømmer..


Et bord findes frem for gemmerne.
Der dækkes op til fest- fest for sommeren og lyset.
Grillen tændes og vi håber naboerne tilgiver røgen.



 En kage må der til, når familien samles på Altanen.
 Hvor der er hjerterum, er der husrum eller plads..
 Sønnen kom skam også forbi.
Alle plads bliver taget i brug- for humus med friske koriander, det hører sig til!
Vi vil fred her til lands :-)

24 kommentarer:

  1. Det ser bare så hyggeligt ud. Hvor der er hjerterum ja, og det er der hos dig! Jeg kan mærke det helt herude på landet ;)

    SvarSlet
  2. Hvor ser det hyggeligt ud :) Dejlig altan I har der.

    - Kira

    SvarSlet
  3. Kære Megan og der er altid plads til dig :-)- det håber jeg du ved.

    Kære kirabo, tak :-) Og vi havde faktisk en dejlig dag på denne lille Altan.

    Kære Lone; Vi fik faktisk skabt rammer for en hyggelig aften ( og dag) :-)

    SvarSlet
  4. Hvor ser det bare dejligt, hyggeligt, frodigt ud!
    :-)

    SvarSlet
  5. Hvor dejligt at du havde en hyggelig aften med alle 3 børn! Du er en heldig kvinde, som har nogle heldige(og dejlige)unge mennesker omkring dig ;-)

    KH

    SvarSlet
  6. Åååhhh altså - den altan!!!
    Paradis kan slet ikke måles i kvadratmeter!!!

    SvarSlet
  7. Ja, det var en fin aften! Sikke I har hygget! Og ja, lige en del tanker der hvor sommeren topper!
    God dag til dig.

    SvarSlet
  8. Det ser vel nok hyggeligt ud, Miri! Hvor der er hjerterum, er der husrum :-)

    SvarSlet
  9. Kære Lotte,Tak:-) Jeg prøver virkelig at sætte pris på det jeg har NU og ikke længes.. :-)

    Kære Karina; jeg ER nemlig heldig ! Og jeg ved det godt og er derfor yderst taknemmelig :-)

    Kære Kirsten- åh, hvor er du sød :-)

    Kære Loppe-Shoppe, det er en dag med tanker- som nytårs aften også er det:-)

    SvarSlet
  10. Skøn aften i har haft der...:-))

    Her har vi i mange år ikke været til sct.hans, da min mand altid arbejder der...der holdes afslutningskoncert med symfoniorkesteret, som han jo nu forlader pr. 1.aug...så måske til næste år, skal vi ud og finde et bål og hygge.

    SvarSlet
  11. Hvor ser det bare hyggeligt ud.

    Man behøver heldigvis ikke meget plads for at hygge sig sammen, lidt plads er mindst lige så hyggeligt, det er dem vi er sammen med som betyder det hele.

    Rigtig god dag.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  12. .....Sankte Hans, Sankte Haaaans!
    Hvor ser det skønt ud. Sikke en midsommeraften :-)

    SvarSlet
  13. Kære Camilla, traditioner kan ændres og vil ofte ændres helt af sig selv. I mange år var vi til stor familie Skt. Hans, men nu er det lidt mere stille..Og de unge havde ikke lyst til at finde et bål.

    Kære Marlene, du har ret ! Måske er det også derfor du elsker camping livet :-)

    Kære Glade blogger :-)

    SvarSlet
  14. sikken et skønt altan liv du har :)

    åååhhh ja at rode i et smykkeskrin er lykken :)

    SvarSlet
  15. Som sædvanlig får du alt ud af et lille stykke altan... et lille stykke himmel... et lille stykke jord. Du er fantastisk!

    SvarSlet
  16. Kære Helle, ja det er ! Og knapæsker har også tiltrækning på mange :-)

    Kære Sidse; hvor ER du bare SØD ! Og jeg havde lige brug for de ord i dag :-)

    SvarSlet
  17. Tak for dejlige og hyggelige billeder, en dag må jeg sidde på din altan :-)

    SvarSlet
  18. Hvad der ikke kan lade sig gøre på en altan. Alt hvad man vil, ser det ud til hos dig. Det ser meget dejligt og livfuldt ud.

    SvarSlet
  19. Det vil vi! Det ser rigtig hyggeligt ud der på din altan!

    SvarSlet
  20. Ååå vilka underbara bilder, vilken underbar dag! Ser ofantligt mysigt ut där. smyckeskrin..ååå, älskade att rota i mosters..underbara minnen, finfin matplats där. vi hade en kanonfin dag vi med *****

    Midsommarkramar Lycke

    SvarSlet
  21. Kære Margith- du er altid velkommen, det ved du :-)

    Kære Charlotte, og en anelse klemt :-)

    Kære Anne, der er skam også ganske ok :-)

    Kære Lycke; :-) At kigge og føle i smykkeskrin, det er også en af mine barndoms erindringer jeg kan huske min farmors !

    SvarSlet
  22. Det ser så hyggeligt ud, kan du ikke komme hjem til mig og indrette min terrasse?
    Og Glad Midsommar til dig!

    SvarSlet
  23. Det er SÅ imponerende, hvor meget du får ud af "lidt". Jeg synes din altan (selvom det ikke er en have...) ser fantastisk hyggelig ud! Knus

    SvarSlet