mandag den 6. juni 2011

Alene- ensom

Jeg har i perioder af mit liv følt mig meget ensom.
Også mens jeg var gift.
Sygdom, skilsmisse og økonomisk nedgang- så faldt venner fra.
Een blev tilbage og hun er en rigtig ven!
Blogverden er et godt sted at være.
Jeg fik modet til at række ud og turde knytte nye venskaber.
Blogverden har skænket mig nye bekendtskaber og nogle nye venner og jeg er så taknemmelig.
At være alene- det er en livs nødvendighed for mig.
 Jeg har brug for alene tid, for at samle mig i en travl verden.
At være ensom- det vil jeg ikke ønske for nogen.
Mennesket er et socialt væsen, vi har brug for hinanden.
Vi har brug for at holde af og blive holdt af.

Og fordi jeg ikke kan finde ud af at afrunde dette indlæg, får i lige et billedet af min Storknæb, der var så rar at folde sin første blomst ud, i denne weekend;

19 kommentarer:

  1. Jeg håber jeg kan være med til at gøre vores dag hyggelig og slet ikke ensomt!!

    Stort kram

    Marlene

    SvarSlet
  2. Kære Marianne; det kan du :-)
    Ensomhed er heldigvis ikke mit liv nu.

    SvarSlet
  3. Kære Marianne; det kan du :-)
    Ensomhed er heldigvis ikke mit liv nu.

    SvarSlet
  4. Blogland er et dejligt sted at finde nye venner :-)
    Varme klem!

    SvarSlet
  5. Kære Miri!
    Jeg er din ven altid :-)

    SvarSlet
  6. Hvor er det dejligt at høre, at du har fundet nye venner her! Jeg er også blevet glad for min lille plads i Blogland - for her er så mange søde mennesker, ikke sandt?! :-)

    SvarSlet
  7. Ensomhed, ikke frivillig ensomhed.. det er noget skidt. Godt du er synlig her.

    SvarSlet
  8. Mon ikke vi alle har oplevet sådanne dage/perioder ?...

    Jeg smider lige et ønske om en dejlig dag i puljen :-)

    SvarSlet
  9. det er ikke rart at være ensom ... men det kan være skønt at være alene :)

    ønsker dig en dejlig dag :)

    SvarSlet
  10. Blomster-hilsen herfra til dig.

    SvarSlet
  11. Så fint at skelne mellem 'alene' og 'ensom' - man kan være frygtelig ensom selvom man ikke er alene, men omgivet af mange mennesker. Og man kan være alene uden overhovedet at føle sig ensom. Dét synes jeg er værd at tænke over - tak ;-).

    SvarSlet
  12. Du er så vidunderlig ærlig søde Miri, og med det du skriver i dag, så kan jeg se, at vi har endnu mere til fælles. Din historie ligner meget min.
    Tak fordi du deler dine tanker!

    Glæder mig meget til at se dig på torsdag! :-)

    SvarSlet
  13. Jag förstår vad du menar. Mina vänner försvann också när jag blev sjuk, men tack vare bloggande har jag hittat många nya vänner, som jag inte visste att jag hade - t.o.m i Danmark och på Grönland =) och du är en av dem =)

    SvarSlet
  14. Kære Miri - godt og relevant indlæg. Når tingene bliver svære er der mange der går i baglås og gør lige det modsatte af hvad der er påkrævet! Det kræver vist livslang øvning ikke at falde i ind i mellem. Rigtig god mandag.

    SvarSlet
  15. Tankevækkende indlæg. Jeg tror desværre, at der er mange ensomme mennesker rundt om i vores land. Dejligt, at vi her kan dele og knytte bånd på tværs af landet!

    SvarSlet
  16. Glad for at du er min ven, Miri! :)

    SvarSlet
  17. Men du runder af på din helt særlige måde med en smuk blomst. Dejligt! Og dejligt, du deler noget af dit livs skyggeside. Ensomhedsfølelsen kender jeg godt - også som noget, der kan opstå, når der er andre mennesker til stede. Ligesom jeg kan føle mig meget levende og forbundet med alt og alle selvom jeg er alene. Jeg er enig med dig i, at vi som mennesker er sociale og er afhængige af kontakten til andre mennesker for at trives, og samtidig oplever jeg også en nødvendighed for mig for at trække stikket ud: fordøje og lade op til at gå ud og være sammen igen. Tak for et dejligt og vedkommende indlæg!

    SvarSlet
  18. Dejligt at du forstår at nyde og værdsætte alene-heden.
    Ensomheden (for)tjener ingen - og dejligt at du har mod, lyst og kræfter til at bekæmpe den.
    Knus herfra!

    SvarSlet
  19. Kære Madame; Blogland er et godt sted at være :-)

    Søde Margith- du er også min :-)!

    Kære Mia; Jov- her er godt at være og man keder sig aldrig :-)

    Kære Sidse; :-) Nemlig !


    Kære Bettina; tror bestemt at andre har oplevet det. Men det er vist lidt af et tabu..Og jeg har haft en skøn dag !- indeholdt bla samvær med 2 bloggere !! :-)

    Kære Helle, lige præcis !

    Kære Loppe-shoppe, den er jeg glad for- tak :-)

    Kære Janne, selv tak :-) Alene kan være vidunderligt, men ikke følelsen af ensomhed.

    Kære Karina, det gør mig så glad, at mine ord kan betyde noget for nogen. Og jeg glæder mig uendeligt meget til at møde dig. Det tror jeg godt du ved :-)

    Kære Ann, jeg er glad for at have "mødt" dig og du er tit i mine tanker :-)

    Kære Lærke; Livet er en lang øvelse :-) Og jeg er glad for at du kunne bruge mine ord.

    Kære Oline, helt bestem - blogland giver mange uligheder.
    Og jeg ved at der er mange ensomme i dette land, både børn, unge, voksne og gamle..

    Dejlige Megan, og jeg er glad for at du er min :-)

    Kære Charlotte, jeg er glad for at du fortæller mig det- det er godt at få respons, når jeg sådan har blottet mig. Eller- føler mig ikke blottet- har bare agt det som det var:-)

    Kære Kirsten, ensom, det vil jeg meget nødig være igen- for det gør ondt!
    Alene- det søger jeg i ny og næ :-)

    SvarSlet