tirsdag den 28. juni 2011

Åbenbaringer

Flot titel på et indlæg :-)
På mit tidligere arbejde, havde jeg en god lang cykel , til og fra.
Den blev brugt på at blæse hovedet igennem og tænke.
Jeg tænkte godt på disse ture.
Nogle gange så godt, at jeg kørte i min egen verden.. Hvilket nok ikke er optimalt, når du er blød trafikant.
På/ til mit nuværende arbejde er turen for kort til de store dybe tanker.
Men heldigvis for mig, har jeg jo mine løbeture i skoven.
Der kan jeg tænke- langt og godt.
Og jeg opnår også disse stunder, hvor jeg er helt væk fra min krop og bare er i tanken.
Sjov oplevelse.
Men det jeg vil frem til er, at disse tanker ofte medfører det, jeg kalder, åbenbaringer.
Et lys går op for mig.
Femøren falder.
Hvis I forstår.
I dag, for at give et eksempel, gik det op for mig, at jeg burde behandle mig selv, som jeg behandler andre mennesker.
Den empati og forståelse og opbakning jeg møder andre med- den burde jeg også vise og give mig selv...
High five og klap dig selv på skulderen !

Dessert- danske, solmodne jordbær, nænsomst knust mellem mine kærlige hænder.
Dryppet med lidt citron og pirret med lidt god honning.
Marrokansk  mynte drysset med løs hånd.
Og for at runde hele herligheden af, en gavmild klat fuldfed græsk yoghurt.
Velbekomme !
Jeg ved godt desserten, intet har med alt det andet at gøre..
Men den måtte bare med !

16 kommentarer:

  1. God pointe; "Behandel dig selv som du behandler andre" - det kunne vist være flere kvinders lærdom.
    Held og lykke med, at øve dig i at praktisere den nye åbenbaring!

    SvarSlet
  2. Naturen og motion kan sætte tanker på plads - fylde én med ro og glæde. Super god tanke du fik... Det er nemlig så rigtigt. Vi skal huske at drage samme omsorg for os selv - som vi gør for andre. Det er svært - men hvis vi øver sig, får vi det forhåbenligt lært.

    SvarSlet
  3. Det lyder som en åbenbaring der er værd at føre ud i praksis ;-). Stort!
    Og dessertvelbekomme - og så på en tirsdag, det er ikke så ringe endda :-).

    SvarSlet
  4. Selvfølgelig skal du være lige så ved dig selv, som du er over for os abdre :-)
    Jeg kan ikke nænne og kvase jordbærrene, men godt ser det ud.

    SvarSlet
  5. Jeg kan læse du har hørt efter i timen;-).
    Bliv ved med at ae dig selv. Det andet gør så ondt.
    Mit kode ord nu her er motho, så kan du tolke lidt på det. Jeg oversætter hurtigt til "DIT NYE MOTTO". Fra mig til dig

    SvarSlet
  6. Kære Miri
    Dejlig åbenbaring du fik
    - man skal være tro ved sig selv
    og man skal passe på sig selv :)
    Ville have elsket at sætte tænderne i din lækre dessert :)
    God aften til dig

    SvarSlet
  7. Den dessert har alt med det andet at gøre. ALT. Det handler om at være der, hvor det er godt... eller nært. Det er nærværende at nærstuderer dufte og sanse sine jordbær og kæle for dem, så de yder det optimale smagshop i munden. Det samme gælder vel for din. Opmærksomhed for hvordan du finder dine bedste Mirier frem, og ser dem, smager dem og sanser dem. Smukt ser det ud, og smukke og gode tanker om livet.

    SvarSlet
  8. Synes nu også desserten må kaldes en åbenbaring!!! Ihvertfald for øjet - og garanteret også for ganen - elsker dine billeder og sans for detaljen!

    SvarSlet
  9. Kære Oline; Ja, jeg er vist ikke alene og at kunne bruge denne åbenbaring :-)

    Kære unikarina; Naturen har ofte den virkning på mig- tænker så godt, derude :-)
    Og øvelse gør mester :-)

    Kære Janne; Tirsdagen har ofte brug for en dessert- eller hva :-)

    Kære Margith; Det er bare meget lettere at tænke end at handle..
    Jeg synes det var lidt lækkert at kvase :-)

    Kære Rikke; Jeg er ret god til at høre efter- men knap så dygtig til at handle på det....
    Men jeg må og skal- for som du siger, det andet gør for ondt !
    Tak :-)

    Kære Heidi; tak for dine ord :-)

    Kære Sidse, tak for kloge,, gode og lækre ord !
    Jeg vil læse dem igen og igen.

    Kære Kirsten, :-) Mange tak !

    SvarSlet
  10. Så simpelt og alligevel slet ikke så let. Den åbenbaring vil jeg tage til mig. Og jeg ønsker dig held med at leve efter den.
    God onsdag til dig.

    SvarSlet
  11. Som Sidse siger - desserten har alt med det andet at gøre. At være god ved sig sig, at behandle sig selv som man behandler sine "gæster". Du fortjener det hele! ;o)

    SvarSlet
  12. Din åbenbaring er vist en øjenåbner for flere inkl. mig selv. Har tænkt meget over dit indlæg, hvor jeg igen kan genkende mig selv. Tror jeg må bruge sommerferien på at øve mig...

    Desserten ser meget lækker ud! Der er næsten ikke noget som er bedre end danske jordbær. Jeg havde dog sprunget mynten over, det er nemlig ikke min yndlings krydderurt ;-)

    Knus

    SvarSlet
  13. I sandhed en smuk åbenbaring!
    Knus!!!
    :-)
    ...og hvilken dessert... uhmmm...

    SvarSlet
  14. TAK Miri! Sikke nogle fine tanker du deler, dem kan jeg virkelig bruge. Tusind tak. De kommer op på opslagstavlen lige ved siden af den fugl du forærede mig, de passer perfekt!

    SvarSlet
  15. Jeg er sikker på, du har helt ret. Det er bare ret svær og kræver øvelse. ;-)

    SvarSlet
  16. Kære Eva, det er nemlig simpelt, men åbenbart frygteligt svært ...
    men vi øver os, ikke :-)

    Kære Rina; Tak :-) Og ja, du har ret !

    Kære Karina; jeg tror vi skal øve os dagen lang! Hele tiden og altid !
    Og du skal proppes med mynte når vi ses - mynte styrer for vildt :-)

    Kære Lotte, det var stort for mig:-)

    Kære Anja, tak- du skal vide jeg er så glad for at jeg kan give lidt tilbage til dig, for du har givet mig meget,

    Kære Lis- dét er det !

    SvarSlet