mandag den 23. maj 2011

Sur, gal, skuffet og uendelig ked af det

Det er mig !
Jeg er alt det, der står skrevet i overskriften.
Jeg tillod mig at drømme.
Jeg handlede på min drøm.
Og den så ud til at gå i opfyldelse.
Men nej!
Rigide regler gør, at jeg ikke kan flytte til det lille hus i den store skov.
Slut prut finale.
Og jeg kan ikke engang tude over det.
For tårene har lagt sig som en tung sten i maven.
Prøvede at trøste spise, da jeg kom hjem- men prøv at trøste spise i hjemme bagte fuldkornsstænger..Man bliver sgu mæt, før man bliver trøstet!
En løbetur i den store skov..
Ha- det halve af Danmark havde fået sammen ide, skoven var fuld af hurtig løbere og folk på smarte cykler.
Ikke plads til indadvendte tanker.
En rød bil var ved at køre mig ned, da han skulle bakke ud af sin indkørsel!
Så løb jeg så hurtigt,i ren raseri, at jeg næsten slet ikke kunne følge med mine egne ben!
Pis!
Nogen gange ville jeg ønske jeg kendte en prins- en der bare kunne klappe mig kærligt på håret og fortælle mig, overbevise mig, om at alting ville blive godt.
Og at han nok skulle hjælpe mig.
Eller jeg kunne også bare vinde i Lotto.
Suk.
Gadvist om jeg har noget vin ?
Nå, nej- det har jeg HELLER ikke!
Skulle jo holde op med at drikke vin, så jeg lige kunne smide de 10 kilo.
HA!
Jeg går i bad.

16 kommentarer:

  1. Næmmen uff, og æsj og dritt, da Miri. Hjelper det å fortelle om det lille huset i skogen? Vi vil jo gjerne høre. Hva var det? Hva skjedde? Kommer det en ny sjanse eller har toget gått?

    Håper det hjalp med et varmt bad.

    SvarSlet
  2. å nej!!! Låter illa, stackers dig..var det ett hus du tänkt flytta till..är det lika jättedyrt där som här..huspriserna är galna..helt överstyr! Har gråtit över många hus innan vi fick vårat...då blev jag så glad att vi inte fick något av de tidigare...tänkte det var meningen, hoppas det blir så för dig med! och de där kilona..vissa dagar får man strunta..har mina "ätardagar" på lördagar nu, hihi..då vräker jag i mig...så går jag ändå ner under veckan - en dag eller två gör inget...
    Massor med kram Lycke

    SvarSlet
  3. Livet er SÅ uretfærdigt og så kan man ikke en gang hverken drikke eller spise sig glad.

    Håber badet hjalp.
    Livet er bare så ØV indimellem!

    SvarSlet
  4. Kære Hege, tak for din omsorg.
    Men toget er kørt.
    Så længe jeg er elev kan jeg ikke flytte væk.

    Kære Lycke, mange tak for dine ord og din omsorg.
    Og måske er der en mening med et hele..Lige nu er den bare meget svær at få øje på.
    Jeg ville SÅ gerne ud , hvor træerne gror!

    Kære Kari; Jeg kan kun give dig ret !
    Og tak :-)

    SvarSlet
  5. Kære Miri, sikke en øv-dag! Og selvom det lyder virkelig tarveligt, så grinede jeg lidt da jeg læste dit indlæg. Ikke over alle dine trængsler og din sorg over ikke at måtte få dit lille hus, for dér har jeg masser af medfølelse - men over én lille bemærkning: den om rug-stængerne - "Man blir sgu mæt før man blir trøstet!" Genialt!!! Kram fra Lisbeth

    SvarSlet
  6. Pisosse...sender stort knus

    SvarSlet
  7. Øv hvor er det ærgerligt! Kan godt forstå du blev ked af det og rasende. Ville det ikke kunne lade sig gøre, hvis du finder en anden elevplads?
    Det sker jo at man ikke passer ind, og får brug for at skifte elevplads. Det kender jeg ihvertfald flere der har gjort.

    Kunne ellers godt se dig have et lille hus i skoven... SUK!

    Knus

    SvarSlet
  8. sådan nogle dag har jeg også :)

    stort krammer til dig :)

    SvarSlet
  9. Jeg er ked af det på dine vegne, Miri. Giv ikke op - der kommer flere muligheder ..

    (Og jeg ved godt det måske ikke er passende, men jeg kom simpelthen også til at grine sådan da jeg læste indlægget - din sans for tragikomik fornægter sig ikke).

    SvarSlet
  10. Arj,,, sikke noget. Enhver kvinde med lyst og behov burde altså ha lov til at have et hus i en skov.
    Sender dig et stort knus!!!
    :-)

    SvarSlet
  11. Kære Lisbeth, jeg takker både for din medfølelse men også for dit grin- for jeg havde det på sammen måde- kunne ikke lade være med at grine af mig selv:-)

    Kære Lone- tak :-)

    Kære Karina; jov, det kunne det måske nok..Men er ret tilfreds med min plads.Og ved du hvad- jeg ved at jeg ville blive så glad i det lille hus !!

    Kære Helle, Suk :-)

    Kære Janne, jeg er glad for at du kom til at grine - for det er faktisk også det bedste man kan gøre :-)

    Kære Lotte; Ja !! Og tak:-)

    Kære ea-o; Ja, det er rigtig øv !

    SvarSlet
  12. Undskyld, var det mig, du skrev om......, nå nej, det var det vist ikke helt. Men det lignede. Giv lige lyd, hvis du finder nøglen til lykken et sted.

    SvarSlet
  13. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  14. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  15. Sikke'n møgdag! Kender godt det med at tårene bli'r til sten i maven. Håber, dit bad hjalp. Og at stenene i maven er ved at opløses!

    SvarSlet