onsdag den 18. maj 2011

Nyt fra Altanen

Mine Altaner ligger lidt fjollet i forhold til sol og blæst.
Men noget gror da.
Og det er mig en glæde at lægge et frø i jorden og se det gro.
At følge årstidernes vekslen i væksterne liv.
 Den ene altankasse er fyldt af mynte- af den marokkanske slags. Den mynte, jeg synes smager bedst.
Der hjemme i haverne , havde jeg mere plads og kunne frådse i mange forskellige typer, men på Altanen er pladsen ikke til de store armbevægelser, så valget faldt på den marokkanske.
Løvstikken må nøjes med en gammel skraldespand, men endnu virker den ok tilfreds.
Løvstikken bliver flittigt brugt, bl.a til paesto og ikke mindst- som følgesvend, når de nye danske kartofler skal koges.


Den lille pink kasse skaber bo for Morgenfrue og Tallerkensmækker.
Tænkte de gule, røde og orange farver ville være labre til den pink kasse.
En lille hornviol, til højre, holder dem med selskab.
Bare lidt af der der gror.

18 kommentarer:

  1. godmorgen Søde

    hvor er det dejligt at se din altan spire og gro med skønne ting
    kram♥

    SvarSlet
  2. God morgen kære Marianne, jeg ønsker dig en dejlig dag og så er jeg den der er løbet :-) !!

    SvarSlet
  3. Du kan da få mange ting til at gro på din lille altan;) Godt gået;) Det er SÅ skønt at se når de begynder at tiit op fra mulden;)
    Rigtig god onsdag til dig;)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  4. Så dejligt at se alting spire også på altanen.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  5. Årstidernes vekslen i væksternes liv ... det er da poetisk! :)

    Og rigtigt. Og det er onsdag. Ha' en glad en! ;)

    SvarSlet
  6. Helt enig. Det bliver super labert med de fine pangfarver sammen :-)
    Og så er jeg forøvrigt HELT forelsket i din madonna-figur bagerst i det ene billede.
    Knus!

    SvarSlet
  7. Og jeg er et skarn, at jeg ikke dyrker alle de der dejlige ting, som du har fremme,.. Smukt..

    SvarSlet
  8. Småt og godt og nye tider.

    SvarSlet
  9. det er skønt med alt det der gror

    http://www.markitfedsquare.com.au/

    SvarSlet
  10. Dejligt at se en frodig altan.

    Her i Middelfart findes et boligkompleks, hvor der er tilhørende altaner til boligerne. Mange af dem har paraboler sat op her men ikke en eneste plante ser man. Jeg ville dø og visne hen sådan et sted.

    SvarSlet
  11. Fantastisk hvad der kan spire og gro på en lille altan...du må have meget grønne fingre..:-))

    SvarSlet
  12. Hvor ser det dejligt ud! Grokraft. Næring. Glæde :-)

    SvarSlet
  13. Det er så dejligt at se alt det, der gror hos dig, selv om du ikke længere har have, Miri!

    SvarSlet
  14. Det er så dejligt at have en helt lille have på altanen. Kan sagtens følge hvor hyggeligt det er, når det hele spirer og gror...

    KH

    SvarSlet
  15. Kære Elfepigen: det er nemlig en stor glæde at se noget gro- om det så er planter eller børn :-)

    Kære Marlene, selv en altan kan bringe den glæde- omend i det små :-)

    Kære Megan, ej- det lykkedes mig at være lidt poetisk:-) Og så var det ikke engang med vanilje:-)

    Kære EVA; Ja- tror du ikke det bliver lidt lækkert :-)
    Jeg har en svaghed for madonna figurer- hun står for mig som et symbol på kærlighed.

    Kære Sidse, nej du er ikke- du dyrker så meget andet og skaber det mest fantastiske !

    Kære Lone- enig :-)

    Kære Eva, ja.. Og jeg prøver bare at være så positiv som jeg kan :-)

    Kære Margit; :-) Og et link jeg må følge.

    Kære Frøskuffen, jeg føler mig også i fare for at dø og visne..Og føler mig lidt flov over at indrømme det..Jeg har dog mulighed for at dyrke lidt, men SAVNER min have !

    Kære Camilla; du ville grine hvis du så , HVOR meget jeg har mast ind:-)
    Jeg har bare en trang til at dyrke og så :-)

    Kære Lotte; du kan bare sige det hele med 3 ord :-) Tak :-)

    Kære Madame, tak ! Jeg forsøger.. :-)

    Kære Karina; Jeg har åbenbart et behov for at have grokrafter omkring mig :-)

    SvarSlet
  16. Har lige set spændende, spændende haveprojekt i Berlin (Prinzessingärten på Moritzplatz). En tidligere uudnyttet grund/ byggeplads(?) forvandlet til grøn oase fuld af planter og spirer i mobile enheder så som sække, plastkasser, mælkekarton'er. Haven både dyrker og sælger af spirer og gevækster, udlåner bøger om jord og dyrkning, har caféhjørne med kaffe, urtesaft, myntete, økokager m.m. En gruppe "urbane LAndwirtschaftsfolk" - eller hvad vi nu skal kalde dem står bag. Fantastisk idé, der netop handler om at inspirere til at forvandle altaner o.a. by-RUM til små økologiske nyttehaver. (Oplader billeder på flickr/min blog når jeg kommer hjem om et par dage, hvis du vil se lidt derfra ...)

    SvarSlet
  17. Ja, det är härligt med egenodlat. Se hur det växer och känna hur det smakar.

    SvarSlet