torsdag den 5. maj 2011

Koen

" KOEN er kærlighed. Den står på den danske jord og æder saftigt græs og smager på det.
Den synes det smager yndigt.
Og den blå fjord-himmel, som gør fjorden blå, spejler sig i dens store, blå øjne... I dens øjne kan du se små brune køer spejle sig, og de dasker med halen, og hvide små skyer flyver hen over dem.
Jeg elsker koen, jeg har tit tænkt, at jeg gerne ville være en ko. "
- Jens August Schade-

De skønne ord er Schade´s
Billedet er mit- af KOEN jeg møder på vej til arbejde.
Og hjem igen.

4 kommentarer:

  1. Dejlig med en ko og lidt go' poesi på en torsdag! :)

    SvarSlet
  2. Skønne ord, og et skønt billede :-)

    SvarSlet
  3. Skøn ko- poesi.....Jeg møder også køer på vej til min kolonihave, så jeg er indehaver af en del ko billeder!

    Rigtig god torsdag!

    SvarSlet
  4. Kære Megan; Ja, ikke sandt :-)

    Kære Charlotte; Tak for ros af billedet, ordene kan jeg ikke tage æren af :-)

    Kære Betty; Der et eller andet over en ko..En ro.
    Tak :-)

    SvarSlet