torsdag den 26. maj 2011

Dagens Buket

Buketten er smuk- bevares.
Årets første indkøbte bonderoser.
Holder af den sarte rosa til de blanke blade.
Men det der betager mig mest ved dette billede, er alt det rundt om buketten;
Min elskede slagbænk- som ÆldsteDatter har malet i den dejligste turkis.
Man kan ane mine hæklede puder- jeg holder af denne farveleg, som hæklerierne giver mig mulighed for.
Bordet vasen står på- tungt og gammelt. Og med skuffer. Det meste af vores liv foregår om dette bord.
Det hvide skab- indholder mange af mine skatte og på det, hænger 3 malerier, som har stor betydning for mig, for de er malet af kvinder jeg har mødt i Bloglandet, og som jeg holder så uendelig meget af. Både dem og landet de bor i.
Lampen over hele herligheden- skabt af en gammel kollega og er mig kær.
Så en bukets betydning er ikke bare buketten i sig selv- for mig :-)

15 kommentarer:

  1. Hvor kan jeg godt forstå dig;)
    Rigtig god torsdag til dig;)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  2. Bonderosen er en af mine yndlingsblomster.
    En af mine bedste veninder havde en blomsterbutik, som hed bonderosen, da jeg lærte hende at kende...

    SvarSlet
  3. Du, jeg tænkte, at det snart må være tid til at vi ses igen. dejlig buket. Og tak for dine ord.. (c:

    SvarSlet
  4. Mine blomstrer nu, pæonerne...

    SvarSlet
  5. Smukkere bliver det bare ikke.
    God torsdag, håber I får en god krea-aften.

    SvarSlet
  6. Den buket siger også.......Velkommen til mit smukke og personlige univers!

    Mine bonderoser/silkepæoner står også på spring til at springe ud...... glæder mig...... de er en fryd for øjet og hjemmet!

    SvarSlet
  7. Ih,,, Miri... nu bliver jeg rigtig glad. Hvor er det fint skrevet om dit hjem.
    Det ser smukt og hyggeligt ud. Roligt, farveglad.
    Knus!
    :-)

    SvarSlet
  8. Jeg elsker bonderoser. Dine er bare super smukke.

    Rigtig god torsdag og god fornøjelse i aften, vil tænke på Jer. Bare man kunne være med, men det bliver ikke denne gang.


    Kram Marlene

    SvarSlet
  9. søde Miri
    hvor er det dejligt at tingene omkring dig virkelig er nogen der betyder noget helt særligt ...så kan en dyr eller billig købebuket eller en buket fra vejkanten bare hjælpe lidt på vej :)
    som Marlene .... vil og har tænkt på dig flere gange i dag ... håber I får en super god aften .... og vil glæde mig hvis jeg/vi får muligehden en anden gang
    kæmpe kram og hils♥

    SvarSlet
  10. Dejligt billede, og gode ord:)

    SvarSlet
  11. Kære Elfepigen; :-) Tak :-)

    Kære Rikke; Det var et smukt navn til en blomsterbutik. Tænk at eje en blomsterbutik- bare skønheder :-)

    Kære Sidse; Det lyder dejligt ! Jeg er frisk :-)

    Kære Loppe-shoppe,Jeg synes kun der en en "fejl" ved bonderoser- de dufter ikke af meget.. :-)

    Kære Lavendel- det må være så dejligt !

    Kære Sonnie; vi havde en fin aften - tak :-)

    Kære Betty; det var søde ord, som jeg takker for og glædes over :-)
    Kan sandelig godt forstå du glæder dig!

    Kære Lotte, jeg bliver så glad, når du skriver det- tak :-)

    Kære Marlene, I må holde noget igen, dig og Marianne, og så må jeg rejse til jer :-)

    Kære Marianne, ville også ønske du havde været med.
    Jeg er glad for at du fik det ud af mine ord- for det var den historie jeg ville fortælle.

    Kære Pernille, tak :-) Og bonderosen er bare en fantastisk blomst!

    Kære Eva; Mange tak :-)

    SvarSlet
  12. det er en fin buket, men også en meget fin beskrivelse af et hyggeligt og personligt hjem tror jeg :) hav en god dag.

    SvarSlet