torsdag den 12. maj 2011

....! %? ..

I dag er jeg 46 et kvart år gammel.
I dag er YngsteDatter 19 et halvt år gammel.
I dag ville min far være 65 trekvart år gammel, hvis ikke han var død.
Bare en oplysning.
En konstatering.
I dag er jeg fustreret.
Og sur.
Mange ting på mit arbejde, nager mig.
Ting, jeg ikke må ændre.
Eller kan ændre.
Ved ikke om jeg bare skal "finde" mig i det.
Lade det fare.
Tænke, at jeg jo bare er elev.................
Men, jeg er jo en ret så voksen elev, med meget erfaring i bagagen.
Både som pædagog og leder.
Og surheden.
Kaffe og boller med pålægschokolade har ikke hjulpet...
En løbetur og et dejligt bad- måske, om lidt.
Lidt vin og en god pastaret- mon ikke jeg så genvinder mit gamle optimistiske hum
Og menneske.

Sidder her og finder glæden. Eller prøver på det.
Midt i al frustrationen.
Og trætheden.ør..
Det håber jeg!
For det er rimeligt anstrengenede at være så gnaven og irriteret og ikke mindst fustreret og i tvivl om alt!  
Og alligevel sidder jeg her og smiler lidt, for dybest set er jeg jo glad.
Glad for livet.
Der er bare " lige" noget der skal justeres og ændres og alt så noget.


13 kommentarer:

  1. Hvis det er noget du KAN gøre noget ved, så gør det, og kan du IKKE, så lad det være, spild af energi.

    - men en god pastaret, er altid godt ved humøret, i hvert fald hos mig.
    Håber humøret bliver bedre, hurtigt.

    SvarSlet
  2. Nej ved du hvad. Du er ikke bare elev. Måske er du elev men du er så meget andet. Jeg synes du skal sige fra! Sige hvad du mener.

    Jeg håber og tror at en god pastaret og et godt glas rødvin hjælper på humøret. En løbetur er jo altid godt, har netop selv været ude på en.

    Snart skal vi drikke lidt rødvin sammen, tror jeg! ;) Op med humøret, op med hovedet, op med modet!

    SvarSlet
  3. Du skal da vist lige ud på badeværelset og kigge på en lyslilla syren.

    Og så lidt godt at spise:)

    Og ellers giver jeg Sonnie ret.

    SvarSlet
  4. Ud med sig!!!! Selvfølgelig kan du ændre,bare kom i gang, men først løb, mad og vin - knus (træskoene er heeelt udsolgt)

    SvarSlet
  5. Poj poj med den beslutning du tager ;)
    Du får en portion "godt humør og extra energi engle" fra mig...håber de hjælper ;)

    knus og kram herfra

    SvarSlet
  6. Kære Sonnie; Tak for dit gode råd. Je ved jo, du har ret..
    Jeg er rigtig "god" til at spilde min energi.
    Nu sidder jeg med vin i glasset og pasta i gryden :-)

    Kæret Megan; Dejlige Lene :-) Og ja, lad os snart drikke lidt vin sammen:-) Jeg er frisk !

    Kære Eva; Det var en strålende ide :-)

    Kære Lone, Ved snart ikke hvad jeg kan , vil, orker, magter og ..
    Men vin og lød og mad og knus- det vil jeg gerne :-)
    Øv med træskoene, men det var godt nok også billigt..

    Kære Elfepigen; tak skal du have- det var dejligt at få :-)

    SvarSlet
  7. De dér dage kender jeg godt, og i morgen er alt nok bedre. Hvis altså ikke det er det allerede nu, efter alle de gode ting, som du har gjort for dig selv.
    Er enig med Megan i, at du ikke bare er en elev. Men er også ret sikker på, at vi to arbejder i nogenlunde samme branche, og det er ikke altid nemt, at arbejde sådan et sted. Jeg skal nok dele mere når vi ses ;-)

    Knus

    SvarSlet
  8. Sender dig et kæmpestort knus.
    ...!...

    SvarSlet
  9. Jeg tror, der altid er noget, der bare lige skal justeres lidt i vores liv :-) Men Sonnies ord er så fine!

    SvarSlet
  10. Kære Miri !
    Dine ord i dag går lige i mit ømme hjerte - står selv i en situation, hvor jeg står og overvejer, om jeg skal, kan, må, burde, ... sige noget. Det er desværre ikke altid lige nemt. For mig ligger der også en tanke med - konsekvensen af det. Ikke fordi jeg frygter - og alligevel. Det kræver meget af en selv. På den anden side - hvis ikke vi siger noget - hvordan skal ting så ændres eller måske blive kigget på.
    Et ordsprog af Mahatma Gandhi siger: Du skal selv være den forandring, som du ønsker at se i verdenn.
    Jeg prøver virkelig at tage den til mig - spørger mig tit om hvad jeg kan bidrage med.
    Vigtigst af alt - du er bare en dejlig person med et stort hjerte. Stol på dig og vær overbevist, du lyser op hvor du er - som den du er.
    Tør jeg trykke på knappen - når jeg nu har skrevet en hel roman. Undskyld at du og i andre nu skal læse så meget.
    Mange kærlige hilsner Nicole

    SvarSlet
  11. Tusinde tillykke med din dag. fik ikke set at du havde fødselsdag, altså 46 1/4. Pas nu på dig selv og dine selvtanker.. Du er et dejligt væsen.

    SvarSlet
  12. Kære Miri,

    Jeg håber, at du blev glad igen - og at solen skinner i dit indre i dag
    :-)

    Kh. Eva

    SvarSlet
  13. Visst känns det bättre ändå när man skrivit det av sig. Hoppas det gör det för dig, brukar för mig :) alltid är det ju något som ska trilskas i livet och ibland kan man göra något åt det, ibland inte. Har själv så lätt att bli frustrerad så jag vet!
    Och grattis!!! och tänk vilken tur att du är du, och blev det för 46 år sedan! Jag blev jag för 39 år sedan nu...det är också helt ok :)

    Många kramar Lycke

    SvarSlet