søndag den 17. april 2011

Weekend

Weekenden har været tiltrængt.
Jeg har haft brug for tid.
For ro.
For at have muligheden for at dalre rundt.
 For at sidde et par timer og læse en krimi. Bare sidde dér, selv om både støvsuger og vindues vask , kaldte.
Næ, faktisk råbte..
Men jeg blev siddende.
Indtil mavens lækker sult hyldede og lokkede...
Bønnehumus, tomat, spirer og purløg, på nybagte boller.
Balance søger jeg.
Jeg fik skabt lidt, i denne weekend.
Tak.
( Nåede trods alt alligevel, både biblo, indkøb, apotek, tøjvask, løbetur, vindues pudsning, skovtur, pesto, hummus, bagning, madlavning, strikning, telefonsamtaler ,tvhygge,gåture + diverse)

13 kommentarer:

  1. Hvor flot, at du tillod dig selv at blive siddende, trods støvsugerens insisterende kalden, og imponerende med alt det, du alligevel har nået :-) KH Charlotte

    SvarSlet
  2. Jeg synes nu også, at du har nået rigtig meget. Meget mere end jeg selv har nået ;-)
    I aften får jeg nok strikket de sidste pinde på din vest. Satser på at nå at vaske den inden arbejde i morgen. Ellers bliver det tirsdag...

    Glæder mig meget til at vise dig den :-)

    God aften til dig.

    KH♥

    SvarSlet
  3. I dag har også, i hvert fald den senere delen af dagen, väret en dalre rundt dag. Det behöver vi engang imellem, hvad vi nu väljer at dalre med!
    Dejligt med hjemmebagt bröd. Og egne bönnespirer, det skal jeg nok pröve her efter Påske, när jeg har lidt mere tid, for de skal jo vandes....

    SvarSlet
  4. Man SKAL dalre. Pligterne løber ingen vegne :)
    Bønnehummus? Vil du afsløre opskriften?
    Klem og god aften,
    mette

    SvarSlet
  5. Imponerende med balance og den aktivitet...lige nu er jeg selv på intens søgen efter balance - men ubalancen har taget overhånd,- og føles som et ubehageligt jerngreb.

    Hav en dejlig søndag aften - Camilla

    SvarSlet
  6. Miri - balance i farver og alt det andet i en weekend med tid. Fuldmåne og udånding. Knus og smil til dig, seje kvinde :)

    SvarSlet
  7. Lyder som en nødvendig og dejlig dag - og tænk hvor meget 'man' alligevel når selvom man prøver at la vær'. Omvendt ville dagen blive stresset.

    Forsat god påskeuge

    KH Siffe

    SvarSlet
  8. Du har nådd de viktigste tingne, Miri! ;)
    Vinduene og "hybelkkaninene" går uheldigvis ikke bort av seg selv... de kan en ta en annen dag da en ER i balanse!

    Gooood mandag til deg og like rundt hjørnet er påska... heldigvis!

    Klem

    SvarSlet
  9. Kære Charlotte; Er også stolt :-)Også fordi jeg ikke lyttede til hverken SKAL eller BURDE.

    Kære Karina; Du er en lynstrikker! Glæder mig :-)
    Du skal også huske, at jeg ikke har nogen småbørn.

    Kære Samtaler..; Ja, vi har brug for dage med dalren rundt :-)
    Bønnespirerne skal godt nok skylles e par gange om dagen, men er hyggelige at frembringe selv :.-)

    Kære mette b; Enig ! Er bare ikke altid så godt til at give mig selv rum til det..
    Opskrift.. Prøver :-)

    Kære Camilla; tro mig- jeg er så meget i ubalance ! Og h a d e r det !
    Weekenden var et forsøg på at skabe en anelse balance.

    Kære Gitte; takker for din aldrig svigtende tiltro til mig:-)

    Kære Siffe; det var nu hele weekenden jeg brugte på det :-)
    OG du kan tro jeg glæder mig til Onsdag eftermiddag- hvor det er
    FERIE !!

    Kære Elisabeth; bestemt- jeg nåede det vigtigste- nemlig at være tilstede og fylde mine dage med hvad jeg havde brug for :-)

    SvarSlet
  10. Der nåes tit meget, selvom det føles som ingenting.
    Bønnehummus lyder lækkert, måske jeg skulle springe på en dag :)

    SvarSlet
  11. Kære Pernille; Det var i hvert tilfælde en weekend , som jeg havde brug for :-)

    SvarSlet
  12. Det lyder som en skøn skøn weekend, Miri. Og når du samtidig har nået SÅ MEGET (får helt dårlig samvittighed) - kan du godt klappe dig selv på skulderen og læse en time eller to mere i din krimi :-)
    Kh. Eva

    SvarSlet
  13. Kære Eva; :-) Vi gider ikke dårlig samvittighed- vel ?! Den tager så megen energi !
    Men , øj, hvor jeg havde brug for den weekend !

    SvarSlet