onsdag den 27. april 2011

Valg

Jeg har taget et valg i dag.
Jeg gik hjem fra arbejde, flere timer før jeg havde fri.
Meldte bare, at NU gik jeg!
Jeg var nemlig gnaven, sur, irriteret og ganske vred.
Diverse prøver viser at jeg er sund og rask.
Og dog.
Symptomer , kan ikke forklares - så jeg skal ind og sluge et kamera....
Den 5. Maj.
Jeg tror ikke , jeg har kræft.
Synes jeg er lidt for frisk og rund og sund.
Men, nu gør jeg som lægen synes.
Og giver ÆldsteDatter ro i sindet.
Men jeg har ikke- jeg understreger, IKKE lyst til at sluge det kamera!
Og så på tom mave..
Dvs uden min elskede morgenkaffe, tykmælk og blåbær.
Det hele ramlede bare sammen og jeg fik nok!
Sagde " farvel- jeg har det ikke godt, jeg går hjem".
Cyklede i solen og blæsten hjem og drak kaffe, spiste ostemad og åd en halv pose tørret mango.
Det hjalp ikke.
Jeg er stadig sur!
Tror jeg løber en tur.
Så det sagt og så ikke mere om den sag.

20 kommentarer:

  1. Jeg vet ikke noe om helsetilstanden din, men sånne magefølelser om å prioritere seg selv og gå hjem når begeret er fullt, det tror jeg på. Håper inderlig at det ikke er noe alvorlig galt. Sånn kamera-svelging høres ikke gøy ut.

    SvarSlet
  2. helt sikkert et godt valg.....
    men kan ikke li' at du stadig er sur.....
    det kamera ....det må du love mig at sluge selvom det ikke er behageligt og tanken nok endnu værre.... - tænk på det som et hjælpemiddel for lægerne... så de med sikkerhed kan sige at du ikke har kræft.... for det ord er næsten det værste ord der findes i verden .... lov mig lov mig lov mig at være stærk....
    og lyt til dig selv og dine behov
    tusind tusind mange tanker
    og kram♥

    SvarSlet
  3. kan godt forstå du er i skidt humør .. kram

    SvarSlet
  4. Det kan blive for meget! Og så må man gå.

    Pas på dig selv. Og glæd dig til en kop kaffe EFTER kameraet d. 5. maj.

    De bedste ønsker herfra.

    SvarSlet
  5. Det er synd for dig, at du skal igennem dette. Jeg forstår din handling. Gør hvad der skal gøres, når det skal gøres.

    SvarSlet
  6. Det er helt ok, at være vred. Håber det snart er ovre igen.

    SvarSlet
  7. Det var et godt valg, du traf, selvom du sikkert hellere havde været fri!

    Nogen gange må man gennemgå noget for at give andre ro i sindet på ens vegne - jeg synes også, du traf et godt valg dér! Ved godt, du skrev "ikke mere om den sag", men jeg var lige nødt til at sige det ;-)

    Kram

    SvarSlet
  8. Tænker på dig - nu skal den 5. maj bare overstås.

    SvarSlet
  9. Godt at du gik hjem, men er ked af at du stadig er sur.
    Kan slet ikke forestille mig at sluge et kamera, det må føles som en kamel... Håber virkelig ikke du fejler noget som helst!

    Mange kærlige tanker og knus!

    SvarSlet
  10. Kære Miri
    Tusind tanker og kram herfra!
    Godt du lytter til din datter :) Selv om det lyder ubehagligt!
    Knus

    SvarSlet
  11. Det er da fustration der vil noget!
    Der er ingen grund til at belemre kollegaerne med sure miner, så jeg forstår godt at du smuttede.
    Når det er overstået, så er der igen plads til både kaffe, tykmælk og blåbær.
    Pøj pøj d. 5. maj. Vil tænke på dig!

    SvarSlet
  12. Sender dig mange varme kærlige tanker og helbredende energi, Miri...
    Har heller ikke haft en god dag...
    det er slangen i maven; den jeg ved, du også kender.
    Men... når der er dale, er der også tinder. Jeg venter på at jeg snart kravler opad igen.
    Kærlige hilsner
    Eva

    SvarSlet
  13. Godt du gik hjem, man skal lytte til sin krop, men sur, det skal du ikke være.

    Nej tanken om det kamera er ikke rart, tror desværre jeg skal igennem det imorgen bare i den anden ende :-(.

    Håber det er tanken der er værst for vi gør det begge to ikke???

    Knus Marlene

    SvarSlet
  14. Håber surheden er dampet af - det er sådan et kamera altså ikke værd - og da slet ikke på forskud! Men dejligt at du lyttede til din krop og ikke lagde låg på vreden/angsten og usikkerheden. KH Lisbeth

    SvarSlet
  15. Sender mange varme tanker din vej:)

    SvarSlet
  16. Godt gået!
    Jeg har fået sådan en undersøgelse 2 gange og nej, det er ikke rart, men det går over (som jeg messer indeni, når jeg skal igennem noget ubehageligt).
    Jeg sender dig lige et varmt knus og en masse gode tanker med på din færden i morgen,
    mette

    SvarSlet
  17. Kære Miri, du må være under et enormt pres for tiden. Godt du passer på dig selv så godt du kan. Og jeg er ikke bleg for at indrømme at den undersøgelse måske også vil give mig ro i sindet - håber det bliver mindre slemt end forventet.

    KNUS :-)

    SvarSlet
  18. Tanker til dig... :o)
    Knuss og kram

    SvarSlet
  19. Jeg har lige gjort det samme. Selv om det kun drejede sig om at gå 15 min før tid, så er det et valg der ikke er let at tage. Men det jo nødvendigt at lytte til sig selv og sine behov, og handle på det.
    Forhåbentlig vil din photosession bringe ro.
    - Desværre er de færreste læger gode til at finde årsagen, for de er skolede i at medicinere symptomer væk.

    SvarSlet
  20. Kære Fuglemamma; Det er grænseoverskridende for mig, at gå midt i arbejdstiden..Men det var godt jeg gjorde det !

    Kære Marianne;Tak for trøst og opmuntring. Knus:-)

    Kære Helle; Tak :-)

    Kære Eva; Nemlig- det HELE blev bare for meget !
    Du kan tro jeg skal spise og drikke , lige bagefter :-)

    Kære Sidse; Tak.

    Kære Sonnie; jeg er ikke vred eller gnaven mere :-)

    Kære Polka; Tak. Og jeg er glad for dine ord :-)

    Kære Madame; tak:-) Og ja !

    Kære Karina; Jeg er 100 på at jeg ikke har kræft ! Men er godt nok nervøs for den undersøgelse :-)

    Kære Heidi; Hun er også tilfreds med mig :-)

    Kære Kari- det var det - med stort og tydeligt F :-)

    Kære Eva; Jeg sender dig mange varme knus og kærlige tanker:-)
    Det gør jeg faktisk ofte.

    Kære Marlene, åh nej- jeg vil tænke på dig! Er sikker på du klarer det!
    Jo, vi gør det begge 2 :-)

    Kære Lisbeth; næ, det var ret åndsvagt at føle og reagere sådan på forskud.Men jeg har ikke altid tyr over mine følelser :-)
    Og det var faktisk befriende at smide håndklædet i ringen:-)

    Kære Puk; mange tak :-)

    Kære mette b, 2 gange ! Seje kvinde.
    Og ja, det går jo over..
    Tak :-)

    Kære Janne; Tja, synes da livet kunne være mere enkelt og let.
    Tak :-)

    Kære Pi Andrea; Tak for dem :-)

    Kære Tante..; det er en berusende følelse at handle på sine egne følelser og behov.
    Den vil bringe ro ang. det store spøgelse- kraft.

    SvarSlet