lørdag den 23. april 2011

Påske og ferie og en blomst

Dagens buket.
Den gule mælkebøtte i den hvide kande.
Enkelt, super enkelt og dog så fint.
Jeg bliver glad, når jeg ser den.

Påske. En rimlig heftig tid, hvis du er kristen.
Jeg var det engang, altså kristen.
Jeg er det vel stadig- men nok mere kristen fordi jeg lever i en kristen kultur.
Jeg føler det ikke i mit hjerte mere.
Så jeg holder " bare" ferie i påsken.

Ferie.
Tro mig, jeg nyder det!
Og er dog lidt ængstelig.
For den holder jo op.
Om lidt.
Disse følelser er endnu et bevis for mig- et bevis på at der er en ubalance i mit liv.
Ferien giver overskud til at tænke og føle.
Nu mangler jeg bare at handle på alle disse tanker og følelser.
At handle kan faktisk også være, at lade være med at handle.
Der til er jeg nok nået.
Jeg handler ikke !
Jeg vil lige klappe hesten og afvente.

7 kommentarer:

  1. God ferie ...kukuk falleraaaa! knus

    SvarSlet
  2. Det er godt at klappe hesten og bare være, at nyde sin ferie og foråret ...
    Klem!

    SvarSlet
  3. Søde Lone :-)

    Dejlige Madame :-)

    SvarSlet
  4. Kære Miri. Du kan vist ikke gøre så meget andet end at vente. Og afvente. Det kristne tror jeg nok du besidder på din egen måde. Hav nogle dejlige dage med dine børn. Og dine mælkebøtter.

    SvarSlet
  5. Kære Sidse; Tak :-) Håber du snart bliver frisk, så du kan nyde solen og lidt frihed :-)

    SvarSlet
  6. Kender det godt - det der med at fintænke i ferierne - nogle gange er nogle "uopløselige knuder" dermed pludselig blevet opløselige ... men det er ikke sikkert at det er tid til at løse dem op - nogle gange er det nok at ide at man kan. Fortsat god påske :-)

    SvarSlet
  7. Afvente og mærke efter en ekstra gang. Det kunne være svaret dukker op.
    Ferie er dejligt og balsam for sjælen, et åndehul i den travle hverdag.
    Nu skal vi over broen til hverdagslandet igen i morgen. Håber du har nydt ferien og kan smile dig gennem denne 2. påskedag.
    Kram fra mig!

    SvarSlet