mandag den 4. april 2011

Nu med Altan

 Trofaste læsere vil vide, at jeg er flyttet fra mine 2 elskede haver.
Nu har jeg en altan.
Så den må bære alle mine længsler efter vækst og jord.
En langsom voksende, lav clematis er sat i en kæmpe krukke.
Små blomster. Rosa.
Ved dens fødder er Dahila og Stolt kavaler.
Det er i hvert tilfælde planen:-)
 Gamle vinkasser løfter krukkerne op i solen.
( og det der kødfarvet i højre hjørne- kan da umuligt være min finger...)
Da vi flyttede rendte jeg lidt rundt i panik og flåede lidt op af jorden og smed i potterne
Har vist bl.a fået en enkelt Vibeæg med- jubii !
Det er bare lidt fra Altanen.
Bare rolig, der skal nok komme mere- hæ hæ.

25 kommentarer:

  1. Det er ikke det store, men altaner kan være dejlige. God fornøjelse med din :)

    SvarSlet
  2. synes det er en skøn lille have du der har fået :)

    SvarSlet
  3. Man kan dyrke så mange smukke planter på en altan - det er vel nok dejligt, at du fik en lejlighed med altan! Og vibeæg: Jeg glæder mig til at se den blomstre :-)

    SvarSlet
  4. Jeg må hellere allerede melde mig som aftager af udvandrere, (planterne), når overbefolkningen begynder at blive et presserende problem i din lille altalrepublik. (c:

    SvarSlet
  5. dejligt med lidt grønt, Miri...god mandag

    SvarSlet
  6. Spirer små og blomster fine. Nydelig.

    SvarSlet
  7. Altaner kan blive meget frodige med planter. Joh, jeg husker godt din tidligere have

    SvarSlet
  8. Det glæder mig du har en altan, for jeg fornemmer jo, du er en mega stor plante/blomster elsker, og her kan du jo godt udfolde dig lidt!

    Held og lykke med dine planter!

    SvarSlet
  9. Hvor dejligt at du endda har et vibeæg på din altan. Herligt :-)
    Skønt at du i det mindste har en altan som kan gro lidt frodigt, når nu du ikke har din have mere..

    Hav en dejlig solskinsdag :-)

    SvarSlet
  10. Kære Miri
    Er sikker på du får lavet alletiders have altan :)
    Rigtig god mandag til dig!

    SvarSlet
  11. altaner er så hyggelige♥... og jeg er ikke ET sekund i tvivl om at din bliver den smukkeste af alle :)
    klem♥ og go solskins mandag

    SvarSlet
  12. Det ser vildt hyggeligt ud. Skønne krukker. er vild med den lille krone.

    SvarSlet
  13. Små oaser har også sin ret og kan være STORE i sin virkning ;-) Knus/Lærke - Fluesvampen

    SvarSlet
  14. Lidt har også ret!
    Jeg glæder mig til du viser billeder med klematis i blomst :0)
    Dejlig aften!

    SvarSlet
  15. Kære Pernille, jeg vil i hvert tilfælde prøve at nyde det jeg har :-)

    Kære Helle; Tak for din opmuntring :-)

    Kære Madame; bestemt- en altan er mere end mange har. Jeg ved det.

    Kære Sidse; Hi hi, der er allerede godt fyldt- hvordan kunne du dog gætte det :-)

    Kære Lavendel, jeg trives ikke uden :-)

    Kære Turid, våren er min ynglings årstid :-)

    Kære Manna; Det ved jeg godt og det må jeg så forsøge at gøre med min:-)

    Kære Betty; Din fornemmelse er sand ! Det er første gang i mit liv (stort set) at jeg ikke bor med have.

    Kære Karina; Det er godt! Jeg skal bare lige få det til at rodfæste sig og ikke græde over den mistede have :-)

    Kære Heidi; tak for din tiltro :-)

    Kære Marianne; åh tak :-) Min er bare lidt åben ind til nabo og lidt meget i skygge..Men jeg vil gøre mit bedste :-)

    Kære Jeanett; tak :-) Jeg har skruet lidt op for nipsen, når det nu er en altan :-)

    Kære Lærke; Det var meget smukt sagt !

    SvarSlet
  16. Kære Kari; Jeg er ret spændt på den clematis og du kan tro du skal få billeder :-)
    Tak og i lige måde:

    SvarSlet
  17. Kære Kari; Jeg er ret spændt på den clematis og du kan tro du skal få billeder :-)
    Tak og i lige måde:

    SvarSlet
  18. Hvor lyder det hyggeligt med dine altan-sommerforberedelser. Jeg glæder mig til at følge med!

    SvarSlet
  19. Åh.. jeg gleder meg til å se hva du fåt til den den lille altan(eller minihage:)

    SvarSlet
  20. Det er en hyggelig altan, du har, kære Miri.

    Faktisk synes at alt omkring dig bliver hyggeligt. Sådan er du bare! :))

    Og nu skal vi snart på tur!

    SvarSlet
  21. Kære Polka, når jeg ikke kan oversvømme jer med mine have ord og have billeder, så må det blive altanens lyksaligheder :-)

    Kære Elisabeth; det gør jeg også :-)
    Og prøver at tage det med godt humør :-)

    Kære Megan, Det var meget pænt sagt ! Tak søde du :-) Åh ja , jeg vil så gerne på tur !!

    SvarSlet
  22. Jeg rror det der kan bli riktig, riktig fint, Miri.

    SvarSlet
  23. Tænk også på alt det arbejde du slipper for ved ikke at have en have, og så nyd altanen og dine flotte krukker.

    SvarSlet
  24. Og jeg vil gerne med på tur. (c:

    SvarSlet
  25. Kære Hege, Jeg tror også det nok skal blive fint. Og det er jo det jeg skal fokusere på :-)

    Kære Marlene, :-) tja- men jeg elskede havearbejde:-)

    Kære Sidse; jubii !

    SvarSlet