tirsdag den 5. april 2011

Noget om Blomster og Bøger

 Jeg har læst en bog; " Dans med livet" af  Susan Jeffers.
Jeg har plukket blomster.
 "Af naturen lærer vi , at i os og omkring os er der usynlige kræfter, vi kan bruge af, og som hjælper os på vores rejse. Hvis vi planter vores frø og passer vores livs have, vil de usynlige kræfter udføre deres arbejde, præcis som de gør i naturen". Siger Susan Jeffers.
Og jeg må give hende ret.
Det handler også om tillid.
Og tålmodighed.
"Acceptér rejsen...
Acceptér den, du er...
Acceptér alt, hvad der er til..."
- Slutter hun sin bog af med.
Meget kloge ord !
Og bogen er fuld af dem- altså kloge ord.
Den inspirerer og provokerer- ganske som en god bog skal.
Læs den- men kun om aften, for det er forår og vi skal ud at nyde det mirakel !

11 kommentarer:

  1. Accepten af os selv og livet, som det er. Det er en kunst.Kunsten i livet.

    SvarSlet
  2. Kloge ord om kloge ord. Tak :-). (Og sikke nogle fine gule blomster ;-)).

    SvarSlet
  3. Det er nemlig en fin bog med masser af gode, kloge ord. Dejligt at du også synes om den! :))

    Og blomster er som balsom for sjælen.

    SvarSlet
  4. Dejlige ord, dem tager jeg til mig. At være ude i naturen og at have med planter at gøre er noget af bedste :-) Lige nu har jeg tre potter fulde af små planter, der er ved at go på - det er et mirakel hver gang.

    SvarSlet
  5. Dejlige ord.

    I øjeblikket sår jeg nok mest indre frø med tillid til at de vil spire ;-) og jeg glæder mig til at se dem vokse -

    SvarSlet
  6. Det lyder som nogle rigtige kloge ord Mira

    SvarSlet
  7. Kære Sidse; Livskunst :-)
    Du viise kvinde.

    Kære Janne; Selv tak :-) Ja, dem kender du jo også :-)

    Kære Megan; Jeg er meget glad for min bog, som du var så sød at forære mig :-)

    Kære Madame;Det er en god bog- den kan anbefales. Og naturen healer :-)

    Kære Siffe; Og dem handler bogen allermest om :-)

    Kære Pernille på 1.; Der er mange kloge ord i den bog, som jeg kan bruge:-)

    SvarSlet
  8. Sikke dejlige, kloge og tiltrængte ord♥ Knus søde

    SvarSlet
  9. Kære Tina; godt du kunne bruge dem :-)

    SvarSlet
  10. Sikken glædestekst Miri! Jeg har lånt bogen og glæder mig til at læse. Jeg har lånt en frygtelig masse bøger... og udelivet trækker. Og hæklenålene. Og børnene ikke mindst :O) Og akvarellen. Livet er skønt!
    Tak for dejligt indlæg og det var også dejligt at læse om din altan. Jeg er sikker på du skaber en frodig og smuk altan. En oase, som er helt din egen :-)
    Knus!

    SvarSlet
  11. Søde Lotte, jeg kender det ! Der så meget man gerne vil :-) Ofte bliver jeg så helt handlingslammet og tænder for tv:-)
    Jeg savner dig og din blog !

    SvarSlet