onsdag den 27. april 2011

Grønt er godt

 Dagens Buket.
Jeg elsker denne årstid !
Planter og blomster kaster sig i min favn fra rabatter og hække.

 Denne yndighed er en Judas penge.
Detalje fra aftens salat.
Aftens salat bestod faktisk af 2 forskellige.
Alle farverne skal jo med på tallerkenen.
Og nej- de grønne asparges er hverken danske eller økologiske, men sprang alligevel i min indkøbskurv.
Og de smagte, så jeg næsten fik tårer i øjnene- af fryd :-)
Det sidste grønne.
Mine Liljekonvaller i en zinkbalje.
På altanen.
Oprindelig groede de ved mit Sjæls-Slot-i -Sverige.
Dér havde vi en en bakke FYLDT med liljekonvaller.
Nu bor lidt af dem hos mig, på altanen, i Ballerup.

13 kommentarer:

  1. Uhm, så smukke billeder, Miri - jeg følger også mine liljekonvaller hver dag. Det er sjovt at se, så meget de vokser. Dejligt at du har lidt af dit Sjæls Slot hos dig i en zinkbalje!

    SvarSlet
  2. Skønne billeder - får et helt sug i maven over de fine liljekonvaller fra dit Sjæls Slot...de er noget helt særligt.

    Kram fra Camilla

    SvarSlet
  3. Ja, de liljekonvaller....her høstes asparges dagligt, grønt er godt!

    SvarSlet
  4. Det er smukt. Dine ord og billeder. Håber du fik gode meldinger i går?.

    SvarSlet
  5. Jaa det er ikke noget bedre end grønt...i alle former ;) Smukke smukke billeder og smukke smukke ord;)

    Rigtig mange knus og kram herfra

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare nogle smukke billeder miri man bliver helt glad af at kigge på dem

    SvarSlet
  7. Dejlige billeder. Grønt er nemlig godt og det er der rigelige mængder af i naturen lige nu. Frodighed! :)

    Ha' en fin dag. Må solen skinne på dig.

    SvarSlet
  8. Åh, så dejlige blomster. Jeg kendt ikke Judaspenge som blomst, men den er bare skøn at skue.
    Jeg elsker liljekonvaller. Vi har dem i haven, men jeg tror, jeg vil købe en til altanen i dag.

    Jeg har helt lyst til at sende dig en håndfuld asparges, som vi har i overflod i haven frem til midsommer. Det er lige før, vi når at blive træt af at spise dem, så mange får vi.
    Klem og en dejlig solrig dag til dig.

    SvarSlet
  9. Kære Madame; Tak :-) Liljekonvaller har noget ganske særligt i sig og omkring sig. En helt speciel energi.
    :-)

    Kære Camilla; Tak- jeg holder også meget af dem- føler,som jeg fortæller til Madame, at de har en ganske særlig energi.

    Kære Lone; Jeg håber du gemmer et par stykker til mig :-)

    Kære Sidse - tak :-) Både og.

    Kære Elfepigen; mange mange tak :-)

    Kære Pernille på 1., 1000 tak- det er jeg rigtig glad for at høre :-)

    Kære Megan; Ja frodighed og nye begyndelser :-)

    Kære Mette b; Hvor er du sød :-) Jeg kan ikke tro man kan blive træt af asparges :-)
    Jeg holder meget af blomsten pga dens helt særlige farve. Er ikke så vild med den hvide frøkapsel= Judas pengene.

    SvarSlet
  10. Så fine bilder! Nå fikk jeg jammen lyst på salat jeg også. Men det er lenge til det blomstrer eller gror noe videre i Nord-Norge.

    SvarSlet
  11. Kære Fuglemama; Men så har I lyset hele sommeren :-)

    SvarSlet
  12. hej søde så skulle vi alligevel være kommet forbi i går.... :)
    mums en lækker salat... og jeg eeelsker grønne asparges om de er ø-mærket eller dk'ske....
    (ønsker mig til min nye køkkenhave)
    - smukke blomster.... og konvallerne dem kender du jo min holdning til :)♥
    kram♥

    SvarSlet
  13. Kære Marianne, Ja ! det skulle I :-)

    SvarSlet