tirsdag den 26. april 2011

En ny uge

" Spørg ikke, hvad verden har brug for.
Spørg, hvad der vækker dig til live,
og så gå ud og gør det.
For de, verden har brug for,
er folk, som er vakt til live".


    -Howard Thurman-


Kloge ord.
Fundet i min egen samling af andre menneskers kloge ord.
Jeg vil begive mig ud i den nye uge og gøre mig i hærdige anstrengelser for at være tilstede med begejstring.
For , det er jo NU jeg er her.
Det er NU, eg kan gøre en forskel.
For mig selv.
Og andre.
Hep - og solen skinner :-)

21 kommentarer:

  1. Jeg ønsker dig en dejlig dag :)

    SvarSlet
  2. Kære Pernille; tak :-)
    Burde været gået :-)

    SvarSlet
  3. God dag til dig og ugen er en 4 dages uge :-)
    Nyd solen.

    SvarSlet
  4. Det var gode og kloge ord, og jeg vil helt sikkert også gøre mit for at være tilstede idag.

    Kram og god dag

    Marlene

    SvarSlet
  5. Jeg elsker også at samle på kloge ord. Det er godt at blive mindet om livet og glæden - så vi husker at værdsætte den. Ha' en rigtig dejlig solskinsdag i dag... :-)

    SvarSlet
  6. Dejlige ord til eftertanke :-)
    Og solen skinner igen i dag - vi er vel nok heldige.

    SvarSlet
  7. Jeps.. det er det vi skal. God og dejlig tirsdag.

    SvarSlet
  8. Ja, det er kloge ord. Men man skal nu være voldsomt voksen for at tænke på hvad verden har brug for når man bare SELV vil være mere hjemme. Nå, men det er nu ok at være tilbage på pinden med åbent vindue, lyden fra en plæneklipper og længslen efter solen og haven.

    SvarSlet
  9. Oh yes!
    If life gives you lemons - make lemonade :)

    SvarSlet
  10. Disse kloge ord tar jeg til mig! TAK!

    SvarSlet
  11. Årh, kommer du ikke forbi mig ;-)

    God dag!

    SvarSlet
  12. Kære Loppe-shoppe; :-)

    Kære Margith , Det gør det bestemt ikke ringere :-)

    Kære Marlene;

    SvarSlet
  13. Kære Marlene; Jeg har virkeligt prøvet at være tilstede- blev dog lidt uopmærksom, da trætheden satte ind :-)

    Kære Lone, og knus til dig og alle dyrene :-)

    Kære Mia; Jeg har også en samling og bruger dem netop som du siger :-)

    Kære Madame, ja, vi er virkelig
    heldige og det gælder bare om at suge til sig :-)


    Kære Sidse; Tak og i lige måde - for dagen er på en måde, ung endnu :-)

    Kære Anne, hi hi- åh , hvor har du dog ret - man skal være voldsom voksen:-)
    Og det VAR jeg i morges :-)


    Kære Kirsten; den evne øver jeg mig bestandigt på :-)

    Kære Betty; selv tak :-)

    Kære Polka; åh jov, det vil jeg da meget gerne- er ikke i voldsom arbejds humør :-)

    SvarSlet
  14. Hephey!
    Og hørt...
    Er i hvert fald i nu'et lige nu, i skrivende stund, mens jeg læser dine (som altid) dejlige ord.
    Kh. Eva

    SvarSlet
  15. Kære Eva; Det er godt at høre :-)
    Kunne selv mærke, hvordan min følelse med nuet svandt, da jeg blev træt..
    Sjov iagttagelse :-)

    SvarSlet
  16. Wow, det er jo lige de ord jeg skal bruge i mit liv lige nu.
    Så du skulle slet ikke så langt før du gjorde en forskel for andre(mig).

    SvarSlet
  17. kære Miri

    Hvad der vækker mig til live er f.eks at kigge forbi din skønne klog med de mange kloge ord :)
    -håber du har haft en skøn dag
    det har jeg i selskab med Marlene
    kram♥

    SvarSlet
  18. ej nu må jeg vist hellere hoppe under dynene når man kan skrive k isedet for b..... hm laaaang men dejlig dag :)
    kram igen ♥

    SvarSlet
  19. Kære Tante- dét er jeg rigtig glad for :-)

    Kære Marianne, det var sødt sagt:-)
    er sikker på I 2 råhygger jer sammen:-)
    Og håber du fik en god nats søvn - du travle kvinde :-)

    SvarSlet