lørdag den 30. april 2011

At være tilfreds

At være tilfreds..
Når jeg hører min egen stemme, på video, bånd og lign., bliver jeg meget overrasket - for sådan er og lyder min stemme ikke!
Det gør den jo- det kan jeg jo selv høre.
Men den lyder ikke sådan, for mig.
Det samme med mit fremtoning- mit udseende.
Når jeg ser billeder af mig selv.
Så bliver jeg ganske overrasket og meget forskrækket.
Sådan ser jeg ikke ud !
Det gør jeg jo, det kan jeg jo selv se.
Men sådan ser jeg ikke ud- inden i mig, i min opfattelse af mig selv.
Det er lidt underligt.
Gad vide om det handler om manglende accept, anerkendelse af mig selv?
Eller at jeg bare ser mig for lidt i et spejl.

23 kommentarer:

  1. Du ser sådan ud og lyder sådan som du høre, kameraet lyver ikke, eller optagelserne :o)
    Jeg kender det godt, man bliver helt overrasket, specielt over stemmen.
    Sikke et skøn billede af forglemmigej.
    God lørdag,

    SvarSlet
  2. Jeg kender det godt.
    Jeg synes, at de billeder der blev taget af mig for flere år siden ligner bedre, end de billeder der bliver taget i dag.
    Jeg håber, du får en dejlig solrig forårslørdag:-)

    SvarSlet
  3. Præcis sådan har jeg det også, tror det er lidt svært at acceptere kroppens forfald, grå hår osv.
    Når jeg hører min stemme synes jeg ikke den passer til min egen opfattelse af hvordan jeg lyder :-)
    Din vest er smuk smuk og lige dig.
    Nyd din lørdag.

    SvarSlet
  4. Jeg har også været længe om at acceptere, hvordan min stemme lyder...ikke at den er dårlig...bare anderledes, det skylde jo at vi hører på en anden måde, det der kommer fra os selv...ja der er en forklarin på fænomenet...men jeg synes nu det er ok, som det er :-)

    SvarSlet
  5. Kære Sonnie; Dét er jo nemlig det ! :-( Eller :-)
    Jeg holdr så meget af de små blå blomster.

    Kære Ravheksen; Det er en mærkelig følelse..Jeg er sikker på en dejlig dag venter mig, skal nemlig mødes med 2 blogvenner:-)

    Kære Margith; Du kender det også :-) Tror egentlig ikke det er noget med forfladet at gøre- har altid haft det sådan..
    Tak for de fine ord om min elskede vest :-)

    Kære Lavendel- det er som det er og det skal jo være ok.
    For det kan ikke ændres.
    Jov, det kan det men det gider jeg ikke :-)

    SvarSlet
  6. Sådan en følelse har jeg også, men man har vel et indre billed af sig selv, som måske mere handler om den man gerne vil være.
    Men jeg kan nu god li' både din stemme (den skurer ikke i ørene) og dit udseende (igen, det er jo spændende at se en person live).

    Men uanset hvordan du føler og ser ud, håber jeg du får en dejlig dag.
    Kramm!

    SvarSlet
  7. Nøj, hvor jeg kender det.Man ser og hører jo ikke bare med øjne og ører, men også med psyken.
    Og vi kender det vel også fra mennesker, som vi holder af. De ser jo altid smukke ud, selvom de objektivt måske ikke er så præsentable.

    God lørdag til dig.

    SvarSlet
  8. Kære Kari - tak :-)
    Tror du det " bare" handler om, jeg er gerne vil være en anden, end den jeg er ?
    Jeg ved det ikke.
    Men dagen bliver god- det ved jeg :-)

    Kære Eva, du har ret ! Dem vi holder af er smukke !
    Hjælp- tror du så det betyder, at jeg ikke holder af mig selv?!
    Ups der skal vist tænkes lidt over det!
    Tak :-)

    SvarSlet
  9. Jeg kender absolut godt den forbløffelse når man ser eller hører sig selv. Men mon ikke det er billeder og lyd der taler sandt og vores indre billede der trænger til lidt justering:)

    SvarSlet
  10. Kære Oline; Jo- det er billede og lyd, der er sandheden, det har du ganske ret i :-)

    SvarSlet
  11. Næh ikke en anden, men et eller andet gør jo, at vi forundres over vores stemme på optagelser (er den virkelig så skinger, mørk, lys, hæs...)og at synet i spejlet eller på billeder ikke helt stemmer med vores eget billed af os selv.
    Jeg kan ikke rigtig beskrive det med ord...

    SvarSlet
  12. Kære Miri, jeg har engang læst at man først virkelig accepterer sig selv 100% når man har danset nøgen foran et spejl, og virkelig giver den gas. Hvis man kan det, og kan glædes over alt det der flapper rundt og bevæger sig ude af takt, så er man kommet meget langt :)

    Jeg øver mig stadig men bliver tit så forbløffet at jeg må standse op og stirre, fordi min krop ikke gør eller ser ud som jeg troede den gjorde. Vi burde alle som én lave en bevægelse hvor vi filmer os selv (måske i undertøj) mens vi danser og synger måske, og poster det på vores blogs. En verdensomspændende "accepter dig selv uanset alder og form" revolution! Hvis du følger efter så lover jeg at starte... :)

    SvarSlet
  13. Eller måske er der bare forskel på opfatelsen af det indre og det ydre - og den vinkel, det sete ses fra.

    SvarSlet
  14. Kære Kari, det er også svært at beskrive med ord!

    Kære Anja, Gisp ! Jeg ser mig stort set aldrig i et spejl !
    Jeg stiller mig foran det, men ser ikke..
    Danse nøgen foran og virkelig glædes ved det jeg ser...
    Tænk hvis jeg kunne komme så langt.
    Mig, der endnu aldrig har vist et bilede af mig selv på bloggen!
    Så din, iøvrigt meget spændende udfordring, tør jeg slet ikke tage op:-)
    Endnu.....

    Kære Anne, Ja. ..... JA ! Jeg tror der er noget der.

    SvarSlet
  15. Jag känner igen mig i det du skriver. Det tog många år för mig att acceptera att jag har en mycket ljusare röst än vad jag själv hör att jag har.

    SvarSlet
  16. Jeg vil prøve at danse nøgen! Kram

    SvarSlet
  17. Måske fordi det er så uvant for os at se os "live"? Det jeg mener er, at når andre tar billeder af os sidder vi måske i en samtale eller fordybet i noget. Situationer, som vi umuligt normalt kan SE os selv i. (men som andre hele tiden ser os selv i.)
    Lissom at høre os selv - det kan vi jo heller ikke, med mindre vi bliver optaget.

    Så måske er det bare fordi det er en lillebitte smule fremmed/uvant for os,at se/høre os selv? At vi så heller ikke er tilfredse med os selv,,, det er jo bare enormt ærgerligt. Det kender jeg sgu alt til!

    SvarSlet
  18. Kære Maria; Det med et indre billede og virkeligheden..
    Eller handler det om kærlighed til os selv?

    Kære Christina; Selvfølgelig ! For du er en skøn kvinde :-)

    Kære Lotte; du er sgu så klog ! Du har en meget sand betragtning dér:-)

    SvarSlet
  19. Hmm det med stemmen er nu ikke helt rigtigt- en optagelse får ikke alle overtoner med så derfor lyder du ikke helt sådan som du kan høre på et bånd--- spejle kan heller ikke gengive helt præcist-- f.eks er der et spejl i vores svømmehal, hvor alle ser ud til at bruge mindst 2 nr større i tøj end man ellers gør, men det er jo ret smart, da de også har træningscenter.

    SvarSlet
  20. Jeg skrev vist også kun at jeg gerne ville starte udfordringen fordi jeg vidste at du ikke ville fortsætte den. Smart ikke? Og mange tak for det iøvrigt :)

    SvarSlet
  21. Kære Karin, så blev jeg det klogere- tak :-)
    Jeg synes det er et meget uvenligt spejl , der er i jeres svømmehal !!

    SvarSlet
  22. Kære Anja, ej, du vidste jeg var en bangebuks !!
    :-)

    SvarSlet
  23. Når det gjelder det visuelle, så skal jeg ikke kommentre det, - bare konstatere at jeg har det på samme måte. Når det gjelder setmmen forholder det seg annerledes. Vi hører jo vår egen stemme fra innsiden av hodet. Hvis jeg er riktig informert, høres den faktisk annerledes ut for oss selv enn for andre.

    SvarSlet