tirsdag den 8. marts 2011

Snot forvirret

.... - er vel den følelse, der bor i mig. Forvirret.
Synes hjernen kører hele tiden. Tankerne hopper og springer.
 Uden retning eller (for)mål.
Tror jeg.
Det kan jo være, der er en mening med denne tilstand.
Føler mig snotforvirret.
Er ikke trist, ked eller jublende glad.
Er bare.
Og det er helt i orden med mig.
Er dog en anelse irriterende at forvirringen gør, at jeg ikke rigtig kan samle mig om noget.
Heller ikke at være rigtig tilstede på min blog.
Bare en status fra Losarinas mor :-)

14 kommentarer:

  1. Kære Mirri
    Sæt dig ud i solen med et tykt uldtæppe omkring dig sæt dig godt og luk øjnene og bare SUG!! og lad hovedet stå tomt.

    KH

    SvarSlet
  2. Søde Wenche; hi hi, det kan jeg ikke- har lige været ude og få laser behandling i ansigtet :-)
    Men forstår hvad du mener og tak :-)

    SvarSlet
  3. Hej Miri!
    Forvirring tror jeg er punktet inden klarhed. Lyder det skørt ?

    SvarSlet
  4. Ville så gerne sige nogle kloge ord.....men dem har du selv sagt.....din tilstand er helt ok med dig!
    Kender alt for godt din status pt., havner der til tider selv!

    Søde tanker til dig fra mig!

    SvarSlet
  5. Prøv så at lade din indre sol skinne indeni dig, den du kun kan se med lukkede øjne :D - og jeg er som Margith overbevist om at forvirring er punktet inden klarhed.

    SvarSlet
  6. Kære Miri, jeg har haft det som dig, de sidste dage, hvor jeg har haft cirka nul tid for mig selv...
    Jeg kan kun sige som tusindfryd :O) Flyd med. Giv tid. Pak dig ind.
    At pakke sig ind, før man kan folde sig ud :-)
    Sådan har det vist været lidt, for mig, idag, hvor jeg har haft absolut ro.
    KNUS til dig,
    og TAK for kommentarer hos mig :-)

    SvarSlet
  7. Kære dig :-)
    Var engang til foredrag på Århus Universitet - foredraget handlede om flow og positiv psykologi. Der blev bl.a. taget udgangspunkt i Mihaly Csikszentmihalyi´s teori om, at man selv har indflydelse på en ganske stor procentdel af sin lykkefølelse. En anden psykolog, Martin Seligman, har også forsket i denne positive psykologi og har heldigvis nedfældet sine ideer på papir... Det er ganske sagligt og yderst brugbart materiale...
    I know!
    (jeg kender dig selvfølgelig "kun" gennem dette medie - og måske tolker jeg dine opdateringer helt forkert... på den anden side så lyder det hele så bekendt... håber du tager ovenstående med et smil og med visheden om, at der udelukkende ligger gode tanker bag...)
    Og kan du så komme ud i solen!

    SvarSlet
  8. Kære Miri,
    Kender godt til at være forvirret. Har selv lige haft nogle lidt frustrerende dage med forvirring omkring en jobsituation. Nu er jeg ikke forvirret længere, og selvom udfaldet ikke helt var, som jeg ønskede - er jeg bedre tilfreds med afklaring end uvished.
    Håber - og tror - at forvirringen bringer afklaring med sig før eller senere.
    Kh. Eva

    SvarSlet
  9. kære Miri

    forvirret er vi vist alle ind imelllem.... tanker der ikke rigtig bliver til det vi gerne vil de skal blive til eller tanker om noget nært forestående som vi er spændt på og/eller glæder sig til eller måske ligefrem ikke glæder sig til ....
    man kan vel også kalde det rastløs... vil gerne en masse ..men tid- økomoni- evner -eller overskud .... mangler...

    måske en lækker løbe og/eller cykeltur i skov eller ved strand
    kan hjælpe

    kæmpe kram og mange tanker fra mig

    SvarSlet
  10. Kære Margith, næ, det lyder ret klogt :-)
    Jeg håber du har ret !

    Kære Betty; Jeg tager det egentlig ganske roligt- for jeg fornemmer, det ikke hjælper at løbe skrigende rundt :-)

    Kære Gitte, jeg glæder mig til klarheden indtræffer :-) Men har sørget for at være lidt fjollet og ansvarsløs i dag-det var dejligt :-)

    Kære Lotte; jeg vil lytte til jer og forsøge at flyde med og se hvad det hele bringer- tak :-)

    Kære Kirsten; Csikszentmihalyi - sikke et efternavn !!!!
    Jeg tror bestemt på vi har stor indflydelse på vores egen lykkefølelse. jeg tror vi kan opøve endnu større indflydelse på vores psyke, hvis vi bliver bevidste om det.
    Jeg ved, der kun ligger gode tanker bag dine ord og er glad for dem.
    Og jeg har skam været ude - flere gange :-)

    Kære Eva, dejligt at din forvirring nu er afløst af afklaring. Det er ofte en mere brugbar følelse.
    Min forvirring er diffus og derfor prøver jeg at lade det være uden at tæmme den..Ser hvad der sker.. Nu får vi se hvor længe jeg kan holde til det ! :-)

    kære Marianne; tak for dine trøstende ord- de føles som en klap på kinden og et , det skal nok gå alt sammen :-)

    SvarSlet
  11. Søde Miri, nu vil jeg så give dig et knus, et stort et - gad vide om vi er ramt af en kosmisk forvirring?

    SvarSlet
  12. Kære Janne, Måske :-) 2012 nærmer sig jo ..... :-)

    SvarSlet
  13. Måske er forvirringen en fase, man bare skal være i? Jeg mener, den slags kommer jo op i perioder. Kan du prøve at acceptere denne fase og tænke, at der kommer klarhed senere. Måske er det som det tomrum, der er lige nu på broen mellem vinter og forår?

    Nogle gange er det utroligt befriende bare at sige: Jeg ved det ikke! Aner det ikke. Og så vente lidt ... så kommer klarheden senere. Måske?

    Knus.

    SvarSlet
  14. Kære Megan; Jeg er i gang med din bog- og den fortæller netop at det er helt i orden at sig, det ved jeg ikke !
    Så det gør jeg :-)
    Venter.
    :-)

    SvarSlet