søndag den 20. marts 2011

Pling !

Der gik en prås op for mig.
I går.
Da gik det op for mig, hvorfor jeg har en blog.
Det er fordi jeg elsker at dele.
Jeg kan ikke lade være med at dele.
Dele opskrifter, dele tanker, dele oplevelser.
Jeg er også et menneske, der altid skal fortælle hvad jeg tænker, føler og mener.
I kender typen, hvis jeg er ude at køre i bil med nogen, udbryder jeg hele tiden ord som, "Ej, se lige det gamle træ" , eller " Synes faktisk Opel er en god bil, se den der, sådan en har jeg haft engang, bare i blå".
Når jeg har blandet en dejlig salat , må jeg dele den med nogen- så de også kan smage hvor skønt den smager og give lidt fif om, hvordan jeg nu gjorde dette eller hint.
osv osv osv.
Jeg er en deler, derfor har jeg en blog :-)

Min Søndag skal jeg blandt andet dele med 8 mere eller mindre ukendte kvinder.
Og jeg glæder mig !
Også fordi vi 9 er sammen om at skabe dette møde.
Jeg ligger hus(lejelighede) til, men mødet er vi 9 om at skabe og ikke mindst dele.
Jeg glæder mig.

26 kommentarer:

  1. Kære Miri, jeg tror du har ret - det er fordi, vi elsker at dele, at vi nyder blogverdenen. Sådan har jeg ikke tænkt på det før, men det er jo sandt ...
    Glæder mig til lidt senere :-)

    SvarSlet
  2. ....eling:0)

    Tror du rammer noget rigtigt der søse Miri :0) Kan I have en rigtig god dag :0)
    Dorthe

    SvarSlet
  3. :-D. Tillykke med pråsen. Helt enkel og alligevel så svær at få lys i - man kan godt undre sig lidt over at det skal være sådan, synes jeg :-).
    Vi ses om lidt - jeg glæder mig.

    SvarSlet
  4. Kære Madame, nej, sådan havde jeg heller ikke tænkt på det før, det kom som et PLING !
    Også mig- meget :-)

    Kære Dorthe; Ja, tror du ikke:-) Og tak !

    SvarSlet
  5. Kære Janne, bedre sent end aldrig:-)
    Jeg er ikke altid så hurtig:-)
    Og du kan tror jeg glæder mig! Og sommerfuglene flakser vildt!

    SvarSlet
  6. Der er næsten altid en mening til det vi gør og din er at dele :0)

    I dag deler vi, der kommer hos dig, din gæstfrihed og det er jo en dejlig ting at skulle dele!

    Vi se om ikke så længe!

    SvarSlet
  7. Rigtig godt blogtræf til jer alle. Du har ret, det at dele er fantastisk.

    SvarSlet
  8. lige præcis DELE ikke prale... give inspiration - øjenåbner - sætte tanker i gang som man umiddelfart ikke lige havde ......
    din blog er fantastisk - elsker at du deler den .... ville ønske det var mig der var på vej....mod
    dit hjem .. dit bord... dig ....og alle de andre skønne
    knus♥

    SvarSlet
  9. Glad for at du deler!

    Ha' en dejlig søndag med et fint træf. Det bliver konge, dronning! :)

    SvarSlet
  10. Tak fordi du deler....på godt og ondt...:-))

    Hav en dejlig dag med de dejlige blogdamer - glæder mig til at dele en dag med dig senere i år.

    Kram fra Camilla

    SvarSlet
  11. glæder mig til at se billeder af jeres hygge dag og at hvis det kan lade sig gøre en dag kan være med til at mødes og hygge med jer håb er I får en dejlig dag :)

    jeg kan også lide at dele :)

    SvarSlet
  12. Kære Kari; jeg glæder mig til at dele denne Søndags eftermiddag med dig og de andre :-)

    Kære Fluesvampen; tak :-)

    Kære Pernille, åh tak- bliver lidt perpleks :-)
    Og vi ses jo om lidt !

    Kære Marianne; hvor er du dog sød- jeg bliver helt genert:-)

    Kære Megan; Hæ hæ- ja, det skal nok blive så meget konge !

    Kære Camilla, ja, er jeg ikke heldig !
    Og vi skal dele tid i år :-)

    Kære Helle, tak og ja, selvfølgelig kan du da også være med, hvis og når der et træf igen.

    Kære Lone, jeg har set den og skrevet en til dig og sendt dig en sms.

    SvarSlet
  13. Skønt at du har et formuleret formål med din blog. Delebloggen. Vi deler hinandens liv. Og har måske genfundet en socialitet i en anden form, end den, vores mødre, bedstemødre havde. Jeg tror kvinder har et stort behov for at mærke verden gennem andre og sig selv. Denne "vælten verden rundt" med ord, er en refleksiv handling. Tak for din delen. ORBITU

    SvarSlet
  14. Just precis så - delat är dubbelt antingen det är glädje eller sorg. Man känner sig aldrig ensam då.

    Jag är med på mötet i anden. Hoppas att det blir riktigt trevligt!
    Kanske får vi se lite bilder senare?

    SvarSlet
  15. Håber I får en dejlig dag!!

    SvarSlet
  16. Gode tanker, du deler her.. ;)
    Hav en rigtigt dejlig dag, det må blive ret fantastisk.. :)

    SvarSlet
  17. Det er dejligt at se lyset... Jeg er så glad for at du deler ord, tanker og billeder. Jeg nyder at kigge forbi - og ville ønske at der ikke var så fysisk langt, for så ville jeg meget gerne have deltaget i dagen råhygge...

    SvarSlet
  18. Jeg glæder mig sådan på jeres vejne!
    Det bedste i hele verden er at dele :-) Jeg tror også det er det, der driver værket, her. :-)

    SvarSlet
  19. Jeg har drukket godt med kaffe i dag og tænkt på jer ;-)

    Tak fordi du gider dele stort og småt!

    SvarSlet
  20. Kære Sidse; det har virkeligt været en øjenåbner for mig- denne lyst til at dele:-)
    Og jeg tror du har helt ret i, at vi som kvinder har et behov for at mærke verden og ikke mindst møde den og andre.

    Kære Ann, åh det var så hyggeligt !
    Gid du var der/her :-)



    Kære Provins, vi havde nogen skønne timer, som jeg vil leve længe på :-)

    Kære Rakel; det var ret fantastisk! 8 kvinder som ikke kendte hinanden( stort set) og vi fandt bare ord og latter.

    Kære Karina, ja- det har virkeligt skabt noget klarhed for mig og min trang til at blogge.
    Og ja, bare du boede tættere på:-)

    Kære Lotte; jeg har stadig til gode at møde dig :-)
    Og du er mesteren ud i at dele og formidle dit helt særlige univers.

    Kære Polka; Så var du med i ånden :-)
    Det kunne ha været hyggeligere om du havde drukket kaffen her i Ballerup :-)

    SvarSlet
  21. Kære Miri !

    Hvilke ord ville bedst kunne udtrykke hvad og hvordan jeg følte mig og stadig føler mig i dag. Er bare så taknemmelig for at have haft sådan en virkelig dejlig og vidunderlig eftermiddag hos dig.
    At få lov at møde 8 kvinder som man ikke kender og gå derfra med hjertet fuld af latter,hygge,snak,strikkehjælp,lytten,mærke ... - bare at være.

    Det kommer til at være med mig i lang, lang tid.

    Tusind, tusind tak for det kære Miri - du har bare inspireret mig SÅ meget og berørt mit hjerte. Kan slet ikke sige hvad det har gjort godt for mig.
    Tak fordi du åbnede dine døre !
    Sender en stor krammer til dig
    Kærlig hilsen Nicole

    SvarSlet
  22. Kære Nicole dine ord rører mig:-)
    Jeg takker og siger selv tak !
    Jeg synes det var så dejligt at møde dig og takker for at du komme og var med til at skabe en rigtig dejlig eftermiddag:-)

    SvarSlet
  23. Pling, så gik der også noget op for mig og om hvorfor jeg elsker blogverdenen! :)

    SvarSlet
  24. Kære Marie- jeg holder meget af Pling ! oplevelser :-)

    SvarSlet