søndag den 13. marts 2011

Linær og cirkulær

Hvilken Lørdag det var !
Det var jo forår !!!
Jeg blev rastløs..
Vidste at det var haven, der kaldte.
Løb en tur.
Gik en tur.
Plukkede blomster- både vintergæk og krokus.
Man har jo sine steder.
Og jeg tænkte.
På det at være forvirret.
På det at skrive lister.
At skrive lister kan skabe en slags ro i hovedet.
Men..
Det kan også virke som om, livets opgaver bliver sat op får at overståes.
Måske en mere rund tanke gang vil være mere mig..
Jeg vil jo ikke liste livet op og få det overstået, så jeg kan komme i gang med- hvad, -  livet ?
Jeg øver mig i at lade livet flyde.
Inde for nogle faste rammer.
Jeg kan nok ikke helt slippe mine lister.
Men jeg vil gerne ændre dem, så de bliver muligheder istedet for opgaver.

15 kommentarer:

  1. Jeg bruger også lister, men når vejret beder os om at gå ud i det dejlige forår, kommer mine lister i anden række :-) Jeg tog i Nyhavn ...

    SvarSlet
  2. Life is what happens to you
    while you're busy making other plans....ja tag det rundere, det er nok en god ide

    SvarSlet
  3. Cirkulær, det er vist meget mig. Det siger min kæreste ihvertfald. Og lister mig rundt om det lineære, når jeg ikke kan blive fri. (c: Hver ting har sin styrke. NOSTURIS

    SvarSlet
  4. Meget mærkeligt kære Miri... i morges sad jeg i køkkenet med solen ind ad vinduet og skrev et digt om cirkler og linær, liv og tid, om retninger og at droppe de der retninger... og jeg sad og skrev med dig i tankerne.
    Og her skriver du så, i dag om cirkulær og lineær.
    Mystisk... glædeligt :-)
    Rigtig god søndag! :-)

    SvarSlet
  5. Hvad med bare at lave listerne runde? En smuk spiral af ord? ;O)

    SvarSlet
  6. Lister kan være godt med måde, men jeg tror at det, som du skriver, kan være en god ide også bare at flyde lidt engang i mellem. Vi har meget travlt med at holde os selv oppe og sætte handling på, men tit opstår de små geniale og tanker i stilheden og mellem linjerne.

    En svær balancekunst, men jeg er sikker på, at du mesterer den! :)

    Jeg kan godt lide cirkler!

    SvarSlet
  7. Lister er gode, så længe de er overskuelige. Ellers bliver det rod og nedbrydende. Så hellere en tur ud i det blå.
    Rigtig god søndag.

    SvarSlet
  8. Tror bare, det handler om at huske, hvorfor man gør det, man gør. Lister kan være vældig gode i den rette sammenhæng. Jeg laver ikke lister - men plejer at sige, at min kalender er min bedste ven :-).
    Den minder mig om, at jeg husker dårligere, end jeg selv mener - og den hjælper med at undgå pinligheder som glemte møder og andet muntert :-).

    KH Gittemay

    SvarSlet
  9. Kære søde Miri
    Lister kan være fine at lave. Laver dem når jeg skal have styr på ting - huskeliste - inkøbslister- arbejdsopgaver mm men kun så det er overskueligt :) Dejligt foråret er på vej, så man både kan løbe og gå i det fine vejr! Fine blomster du fandt på din vej
    Knus og kram herfra
    Heidi

    SvarSlet
  10. Madame; At tage i Nyhavn og glemmer alt om lister og burde og bør- det er de den bedste hyldest til foråret :-)

    Kære Lone; Nemlig :-)

    Kære Sidse; Som altid- balance :-)

    Kære Lotte; Åh..Lotte, hvor er det mystisk på en rigtig vidunderlig måde :-)

    Kære Rina, kan godt se det for mig- smukt, men det ændre nok ikke indholdet- bare formen.. :-)

    Kære Megan; at holde os selv oppe og sætte handling på- det er jeg ret god til! Jeg skal øve mig i at flyde med i fuld tillid til alt er godt.
    Tak for din tiltro :-)

    Kære mette b, jeg har også drønet ud med jævne mellemrum , for foråret lokker og kalder :-)

    Kære Gittemay, som alt andet her i livet, at have en bevidsthed om det man gør..
    Og balance.
    Nogengange får jeg bare en længsel efter at flyde med uden at være særlig bevidst eller ha en mening om noget som helst.

    SvarSlet
  11. Jeg burde jo bare trøste deg, Miri, men vet du - i dag føler jeg så inderlig med deg. Du har mistet hagen din, og jeg vet akkurat hvordan jeg selv ville hatt det i din situasjon. Uff, uff, uff! Du får finne deg et bed i en park, og så tenke at det er ditt eget, private bed. Dette var det ingen trøst i, men i hvert fall en stor porsjon medfølelse, og det kan man jo også trenge av og til.

    SvarSlet
  12. Mmm lister - er gode - men er til for at brydes...

    SvarSlet
  13. Hvor har du ret, Miri...Hvad er det, vi sådan skal nå? Konkrete lister kan være gode, begynder jeg efterhånden at synes (efter mange år hvor der kun var lister i hovedet) - men cirkulære planer... hmmm... interessant. Jeg kan lide tanken.
    Jeg kan rigtig meget lide tanken!

    SvarSlet
  14. ingen lister til mig mere( kun den ugentlige indkøbs)... alle andre kan gi' hjertebanken og nedbryde det gode...
    jo færre lister- jo færre skuffelser....eller er det helt forkert ???!!!

    skal siges at jeg i "mit tidligere liv" (før depression -udbrændthed og angst ) havde et utal af lister....

    SvarSlet
  15. Kære Hege, medfølelsen var dejlig- tak :-)

    Kære Camilla; ha ha :-)

    Kære Eva; :-) Jeg kan sige meget FOR lister, men også meget i MOD dem..

    Kære Marianne, jeg synes det er spændende at du slet ikke skriver lister.. At du har fundet overskuddet , eller roen til at undværre dem- især fordi du før skrev dem.
    Meget interessant!

    SvarSlet