torsdag den 17. marts 2011

Kender du det...?

En hård arbejdsdag er endelig slut.
Massage ! Jubii- vidunderligt, men gør mig også mat og ør.
Indkøb.
Regnevejr.
Vidste slet ikke det ville regne, så havde intet plast med mig.
Våd OG træt
.Så mon ikke resten af dagen kommer til at indeholde noget af dette;




Og så må jeg vist ud i lidt fintænkning.
Finde ud af hvordan jeg kan tilrettelægge min arbejdsdag, så jeg ikke er SÅ knokletræt hver eneste dag.
Energien til at være Miri- tid til at dalre rundt, tænke, skrive, sy, finde på og eksperimentere, møde mennesker...Den er ligesom ikke tilstede.
Der går lidt for meget udmattet slappen af i sofaen, til jeg synes det er berigende.
Hvis du forstår..
Mit problem.
Og mig, der må finde på en løsning.
Jeg ved det godt.
Jeg kan ikke få det hele.
Eller kan jeg !? :_)

7 kommentarer:

  1. Åh ja, det kender jeg altfor godt. Fra tidligere. Som det er nu, er jeg priviligeret og nyder at have energi til de gode ting i livet. Jeg priser mig lykkelig og takker for at det vil vare ved.

    Og så vil jeg også bede om, at Miri får tid til alt det, som glæder hende og gør godt. Udover et godt glas rødvin. Vi må snart have en aften, hvor vi kan skåle og tale tale hygge ... og Sverige.

    Knus

    SvarSlet
  2. sødeste Miri
    kan lige som Megan sige at jeg kender det alt for godt fra tidligere. jeg er som hun også priviligeret ..osv...
    - men det kan du jo desværre ikke bruge til så meget....
    håber du på den ene eller anden måde finder den løsning som passer til dig.. så der kan blive mere Miri med energi-tid -måske du skal gi'dig selv lov til afslapning uden dårlig samvittighed (vi ved jo godt at det er det vi gerne vil men ikke når der giver stress og tapper for energi ) vejret og den mørke tid har helt sikkert også betydning.... så lad os sammen puste til skyerne og skrue op for varmen ..så det kan gí' en masse ny energi.... måske hvis det var muligt skulle du tage på en lille forlænget weekend ferie-tur
    knus og mange tanker

    SvarSlet
  3. Det kender jeg rigtig godt. Træt og brugt. - men vi kan vel langt henad vejen få det som vi selv ønsker?
    God aften.

    SvarSlet
  4. Det tror jeg vi alle kender til. Alt for mange dage, hvor man ikke får udrettet noget af det, der ellers trækker: strik, symaskinen, den gode bog. Men, hvor det hele bliver lidt leverpostejsfarvet...
    Og som Marianne siger, hjælper det mig, at sige til mig selv, at det er okay ikke at lave en fløjtende fis. Det skal nok komme.
    Jeg håber du finder dine oaser af glæde og overskud.
    Nyd vinen og aftenen,
    klem fra mette

    SvarSlet
  5. Om jeg gør, det er også lige der jeg er for tiden. Måske er det muligt at økonomisere lidt med sin energi - så der er noget til resten af dagen/fritiden - sig selv. Vi må øve os...

    ... og nu SNER det (sgu´)
    Kram

    SvarSlet
  6. Åh, jo! Den der kender jeg kun alt for godt. Hvis du finder løsningen, så sig til!

    KRAM

    SvarSlet
  7. Kære Megan; Sverige , tale og hygge- jeg er SÅ parat :-)
    Du fandt din løsning- hvilket jeg beundrer. Jeg troede jeg havde fundet min, men det har jeg så ikke helt..Endnu.. Tak for dine ord :-)

    Kære Marianne; Jeg kan godt bruge dine ord, for de fortæller mig at jeg ikke er alene om dette..
    Og du har ret- jeg skal give mig selv lov til at være træt og slappe af, UDEN dårlig samvittighed..
    Tak for omsorg:-)

    Kære Sonnie, ja, kan vi ikke .. Og så må vi jo ændre det der ikke fungerer!
    Jeg vil gerne.

    Kære mette b, jeg vil ikke ha så meget leverpostej i mit liv !
    Glæden er der heldigvis, men trætheden og udmattelsen fylder og suger for meget.
    Tak for dine ord:-)

    Kære Flusvampen; Ja- hvad giver du, der ligger sne over alt !!!!
    Jeg tænker nemlig at der må planlægning til, energi planlægning..

    Kære Lis, hvis jeg finder den- så går jeg på tv !
    :-)

    SvarSlet