lørdag den 19. marts 2011

I morgen og noget om lykke

I morgen åbner jeg mit hjem for 8 skønne kvinder.
Vi skal snakke, drikke kaffe og the, spise kager og boller.
Nogle vil nørkle.
Vi vil sikkert alle have sommerfugle i maven...
Jeg har i hvert tilfælde !
Men øj, hvor jeg glæder mig :-)
Et lille bitte mini blogtræf med Gitte, Nicole, Janne, Madame. Lavendel, Kari, Pernille, Henriette  - og mig :-)
I øverigt går jeg og tænker meget over begrebet lykke.
Eva har en meget spændende give away.
Jeg overvejer forskellen på lykke og glæde.
Hvad er lykke for mig ?
Hvad er "bare" glæde ?
En meget interessant tanke leg.
Lykke- glæde.
Jeg ret glad over den lille buket af en af verden smukkeste blomster- Vintergækken.

22 kommentarer:

  1. Ja, vi ses....glæder mig da osse, selvfølgelig.

    SvarSlet
  2. Håber i får en rigtig dejlig dag imorgen...sender en venlig og varm tanke til jer alle.

    SvarSlet
  3. Lykke er en mærkelig størrelse. Uhåndgribelig og boblende.
    Din evne til at se det skønne i selv de mindste ting, synes jeg er misundelsesværdi :)

    Jeg glæder mig også til i morgen :)

    SvarSlet
  4. Der blev jeg da lige temmelig meget misundelig. Jeg har lyst til at møde jer skønne damer, som jeg holder af at læse med hos.
    Men, jeg må blive her i Jylland og mødes med mine med-viborgensere.
    Klem og en dejlig dag både i dag og i morgen til dig.

    SvarSlet
  5. Godmorgen fra Istanbul, kære Miri!

    Det er bestemt et interessant skisma... jeg tror det er meget individuelt, hvordan man oplever lykke. Og glæde. Måske er det samme størrelser. I hvert fald er det jo 'bare' begreber, som vi har skabt, for at forstå en følelse. En rar følelse, der gør os glade og får os til at smile.
    Jeg er vild med dine vintergækker, og ligesom Pernille pointerer, synes jeg også, du er fantastisk god til at se de små glimt af lykke... eller glæde (!) i hverdagen.

    Mange kærlige hilsner
    Eva

    SvarSlet
  6. Og jeg er slet ikke misundelig :-) nej jeg glæder mig over at dejlige kvinder finder vej til dig :-)

    SvarSlet
  7. Kære Lone; Det lyder godt !

    Kære Camilla; Tak- jeg vil gøre mit bedste for at skabe en grund, omgivelser, så vi kan hygge :-)

    Kære Pernille; Det er nemlig ret spændende at udforske lykke og glæde!
    Tak :-)
    Det lyder så godt !

    Kære mette b; :-)Jeg har også lyst til at møde dig :-)

    Kære Eva; Jeg synes nemlig at din give away er så spændende- fordi den får mig til at tænke og reflektere over de to begreber- så jeg takker :-)

    Kære Lene; :-)
    Jeg glædes også- meget !

    SvarSlet
  8. Hvor lyder det dejligt at have en supergoddag i vente... Håber I får en fantastik dag imorgen!
    Nyd lørdagen indtil da...

    SvarSlet
  9. Hvor lyder det dejligt at have en supergoddag i vente... Håber I får en fantastik dag imorgen!
    Nyd lørdagen indtil da...


    nå men det vil altså ikke fordi jeg ikke vil stå ved hvad jeg skriver - jeg var bare lidt for hurtig på tasterne med min kommentar...

    SvarSlet
  10. Jeg glæder mig også - meget!

    Lykke og/eller glæde? Det er et godt spørgsmål. Måske finder man lykken ved at agte og ære det der er til glæde for en selv? Stille og roligt og jævnt hen ad vejen. Måske.

    SvarSlet
  11. Det lyder smadder hyggeligt Mia og det bliver det. Hos dig! Det er bare at glæde sig! :)

    Her skinner solen og om en time kommer min mor med toget. Så skal vi hygge. Det er også lykke ;)

    Smuk dag, skønne kvinde!

    SvarSlet
  12. He he, undskyld! Jeg har lige besøgt Mia og nu besøger jeg Miri og kalder dig for ... ja! Tanketorsk eller bare ...

    Vi ses ;)

    SvarSlet
  13. Håber i får en superhyggelig dag. Næste gang vil jeg gerne med! ;-)

    Hav en dejlig lørdag.

    KH

    SvarSlet
  14. Kære UniKarina; Åh godt, der ikke var en anonym kommentar!
    Du kan tro jeg nyder denne Lørdag- jeg har nemlig min fulde frihed til at gøre hvad jeg lyster :-)

    Kære Janne; dejligt :-)
    Det lyder som et rigtig fornuftigt bud på lykke.
    Er lidt begejstret over de tanker Eva harsat igang :-)

    Kære Megan, helt i orden :-) Og jeg takker:-) Du var nu selv med till at skabe de der helt magiske timer hos mig- så jeg er den der takker :-)

    Kære Karina; Gud ja, det kan jo være at der bliver en næste gang!!
    :-)

    SvarSlet
  15. Kære Miri!
    Hvor må det blive skønt og hvor ville jeg gerne have været der, men det må blive en anden gang. Nu vil jeg gå og tænke på lykke og glæde.
    Knus.

    SvarSlet
  16. Kære Margith, ja, det bliver en anden gang- for det vil ske :-)

    SvarSlet
  17. Kære Miri !
    Jeg glæder mig også rigtig meget til i morgen !! Lykken er at få lov at møde mange dejlige kvinder og nyde tiden i jeres selskab. Tager mit strikkegrej med og håber en af jer kan hjælpe.
    En kærlig hilsen Nicole

    SvarSlet
  18. Kære Helle, jeg har en rigtig god mavefornemmelse mht i morgen :-)
    Tak:-)

    Kære Nicole, der er yderst dygtige strikke mennesker blandt dem, så det tror jeg ikke bliver et problem :-)

    SvarSlet
  19. Vi ses i morgen, og jeg glæder mig så meget :-)

    SvarSlet
  20. Åh hvor ville jeg gerne være en del af selskabet ...møde jer ...alle 9 skønne ..håber I får en fantastisk eftermiddag og bliver enige om at mødes igen inden længe og håber at jeg så får lov til at være med ...
    kæmpe kram ♥

    SvarSlet
  21. Kære Madame, og nu er det sørme blevet Søndag og vi ses om ikke så længe- herligt ! :-)

    Kære Marianne; Det kunne også ha været så dejligt, hvis du var med !

    SvarSlet