søndag den 6. marts 2011

I min vindueskarm

 Jeg må blankt indrømme, at jeg savner min 2 små haver...
V I L D T !
Så vindueskarmen i køkkenet må bære mine længsler.
Øverst hvidløg.
De grønne kan klippes som purløg.
 Og se hvilken grokraft, sådanne små fed hvidløg gemmer.
Lidt jord, lidt vand og de gror, som blev de betalt for det!
Men hvidløg gør det ikke alene.
Her et forsøg, rucula på vat.
De gror.
Der ved siden af karse, purløg og basilikum
Og en enkel pelargonie.
Tja, en enkelt vindueskarm kan bære mange længsler og drømme, bare sådan i det små.

20 kommentarer:

  1. Skønne smukke spirer - det må jeg prøve, har desværre temmelig "sorte" fingre, men rucola på vat lyder, som noget jeg kan overskue...kan næsten smage det skønne, sprøde, sarte drys på min salat.

    Hav en dejlig solskinssøndag - Camilla

    SvarSlet
  2. SKØNT....Miri....der findes en løsning på alt - og jord under neglene kan man altid får :0)

    Kan dufte hvidløgene og fornemme ruculaens sprødhed :0)

    God solrig søndag du skønne

    SvarSlet
  3. Det må jeg prøve, altså salaten i vat.
    Jeg kan godt forstå din længsel. Så er det godt at du driver den af i vindueskarmen:-)God søndag.

    SvarSlet
  4. Kære Camilla; prøv også hvidløg- det er langt det nemmeste og det smager så dejligt :-)

    Kære Frøken Solhat med den smukke have, nemlig- nød lærer nøgen kvinde og alt det der :-)

    Kære Ravheks;Nemlig ! Noget må jeg gøre for ikke at sidde og tude :-)

    SvarSlet
  5. Ja, du kunne vel også lave et par hylder, så der kunne blive flere etager..grønt må man ha´.

    SvarSlet
  6. Det tager nok lidt tid af forlige sig med ikke at have have.
    Men så har du da fundet løsningen. Masser af planter i vinduerne.
    Hav en dejlig søndag♥

    SvarSlet
  7. Hvidløg! Det må jeg prøve :)

    Hvor er det skønt, at du laver din egen have i lejligheden - det ville jeg også gøre, hvis det var mig.
    Klem og god søndag

    SvarSlet
  8. God idé og hvor er hvidløgene smukke. Rucola på vat ja hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre :-)
    Ønsker for dig du får en have igen, imens må du altid låne min.

    SvarSlet
  9. Miri.. du er en inspiration. Jeg selv savner jo også. På sådan en dag som i dag, ville jeg jo have nuslet rundt på min altan, men sådan bliver det ikke. I stedet må jeg forsøge at gøre som du. Lave min egen lille have i karmen. Jeg vil ihvertfald prøve..

    Knus og god dag
    Henriette :-))

    SvarSlet
  10. Jeg har også sået spirer i min datters vindueskarm. Hun har nemlig solen i vinduet hele dagen lang. Vi har cocktailtomat, basilikum og hvidløg.
    Det er hyggeligt med lidt have i vindueskarmen, når nu man må undvære en "rigtig" have...

    Hav en fortsat dejlig solskinssøndag.

    KH

    SvarSlet
  11. Kære Lone, har skam også et stativ til tallerkener- 3 etager :-)
    Og altanen står for tur.

    Kære Kari; jeg må ha grønt, der gror omkring mig !
    Så indtil jeg får en have igen(håb håb håb ) så gror jeg hvor jeg kan :-)

    Kære mette b, hvidløg er så taknemmelige :-) De gror nok ikke løg, som hvis de stod i haven- men det grønne drys er ikke at foragte :-)

    Kære Margith; tak for tilbudet :-)
    Jeg glæder mig til at gå tur blandt alle dine roser :-.)

    Kære Henriette, vi må gøre det så godt vi kan, med det vi har- knus

    Kære Karina; tomat- god ide :-)
    Og hvor er hun heldig- sol hele dagen :-)

    SvarSlet
  12. Okay...måske dumt spørgsmål? Er det "bare" et almindeligt fed hvidløg fra fx. Netto?? *SS* Tror jeg må prøve koriander på vat... Hav en dejlig søndag ;o)

    SvarSlet
  13. Kære Miri

    sidder her i haven og får helt dårlig samvittighed.... ville rigtig gerne dele den med dig....
    -du slår plænen og ordner ukrudtet...jeg nyder.... ej det skulle selvfølgelig være omvendt :)
    eller også skulle vi lade "havemanden" klare ærterne og nyde sammen :)
    go' solskinssøndag til dig fra mig
    ♥♥♥

    SvarSlet
  14. Du kan da få alting til at spire og gro, Miri! :)

    Og hvor er det skønt med alle de små spirer. Og solskin!

    God søndag :)

    SvarSlet
  15. Så lurt! Hage i vinduskarmen er mye bedre enn ingen hage! :)

    Ha en finfin dag!! :)

    SvarSlet
  16. Härligt ändå med grönska i köksfönstret, även om man inte har en trädgård att odla i. Jag har aldrig testat att så vitlök, det ser spännande ut...

    SvarSlet
  17. Är också så sugen på grönt i fönstren nu. Alldeles för tomt här. ska klippa ner pelargonerna och sätta cissus-skott i vatten var det tänkt..och sen alla vårfröer.! Ja, visst är en underbar låten. och bilderna på mig..ganska gamla, men de synes mig passa till låten :) Mer lik mig på sommarbildrna för et tag sedan :)
    Kramar en söndag..Lycke

    SvarSlet
  18. EEEj, hvor en fantastisk god idé, Miri. Fremragende! Har slet ikke tænkt på at plante andet end karse på vat - og det er alt andet lidt nemmere at tumle med vat i vindueskarmen - fremfor jord. Super idé. Og dejligt til at klare toppen af forårs- og havelængslen :-D

    SvarSlet
  19. Det er vel nok en god idé, at du bruger vindueskarmen som din lille have! jeg kan huske, jeg gjorde noget lignende, da sønnike var en lille knægt - det var sjovt :-)

    SvarSlet
  20. Kære Rina; Et helt almindeligt fed hvidløg fra Netto :-)

    Kære Marianne, ej, søde ven, du må altså ikke få dårlig samvittighed!! Jeg er bare et pive hovede:-)
    Jeg deltager gerne med både lugning og nydning :-)

    Kære Megan, Gid det var så vel :-) Men det der kan gro, det passer jeg :-)

    Kære Elisabeth; Nemlig !

    Kære Maria; et eller andet måtte gøres, da længslen blev for stor :-)

    Kære Lycke; Når solen kommer, kribler i det i os :-)

    Kære Eva; Et eller andet måtte der ske- :-)

    Kære Madame; det er godt at vise sine børn, hvordan planter gror !

    SvarSlet