søndag den 27. marts 2011

En slags kokosmakron

 Når trangen pludselig overrumpler  een.
Trangen til en kokosmakron.
Eller flere.
2 Æg blev piskes længe sammen med 180 gram rørsukker.
En bid marcipan røg med, da trange til marcipan også var tilstede.
Men hjælp ! - vi havde ikke så meget kokos, som jeg troede!!
 Løsningen blev at tilsætte et par håndfulde havregryn...
Og skal af en enkelt citron.
Resultatet blev ok.
Lidt flade kokos- havregrynmakroner, men de gøre hvad de skulle- de mættede min trang til sprød, sød og blød.

21 kommentarer:

  1. De ser meget lækre ud, Miri - sådan kan man opfinde helt nye kager. Ha' en dejlig solskinssøndag :-)

    SvarSlet
  2. God sød, blød og sprød søndag til dig:)

    SvarSlet
  3. Tænk at du bare lige kan sådan noget... De ser rigtig lækre ud!

    SvarSlet
  4. Kære Madame; Det er koldt men solen skinner, så mon ikke planteskolen skal have et lille bitte besøg :-)

    Kære Eva; mange tak og i lige måde :-)

    Kære Loppe-Shoppe, Det kan du også ! Og de smager faktisk ganske lækkert :-)

    SvarSlet
  5. Kære Kari og der er sørme nogen tilbage :-)

    SvarSlet
  6. Hehe...ikke fordi du har lyst, men du TRÆNGER - god søndag!

    SvarSlet
  7. Åh, det er så dejligt at bage og lave mad. Især når man må improvisere *S* Tillykke med en ny slags kage. ;o))

    SvarSlet
  8. Kære Lone; Netop :-) !! Jeg trænger ofte :-)

    Kære Rina; God mad og en enkelt kage eller 3, det gør mig glad :-)

    SvarSlet
  9. Boede jeg tættere på var jeg kommet forbi ;0)

    SvarSlet
  10. Godt reddet! Jeg ville overhovedet ikke kunne improvisere hvis jeg løb tør for ingredienser!
    Dejligs solskins søndag til dig

    SvarSlet
  11. Ddt kunne ha været så hyggeligt - Kari :-)

    Kære Olines; Det tror jeg godt du kunne, vist du trængte :-)

    SvarSlet
  12. De ser rigtig lækre ud. Du er en mester i at trylle gode sager frem

    SvarSlet
  13. mums får heeelt vildt lyst til en kokosmakron.... skal skal ikke....
    ser lige hvad der er i skabet ....
    ej må hellere lade være.. dagen i går var fyldt med en del usunde sager
    .... men for søren jeg gerne ville ha´smagt dine....
    kh♥

    SvarSlet
  14. retrokager - af den allerbedste slags. haps!

    SvarSlet
  15. Kære Manna, tak- og som man siger, nød lærer nøgen kvinde at spinde :-)

    Kære Marianne; Åh jeg kender det..men i disse dage vinder T R A N G E N :-)

    Kære Linda, jeps- ren retro og de smagte :-) Nu er der nemlig ikke flere :-)

    SvarSlet
  16. Mmm det lyder dejligt. Og m,ed havregryn er der nærmest lagt op til at en overbevisning om, at det må være sundt :)

    SvarSlet
  17. Mummmms det lyder godt ;)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  18. Pernille- hæ hæ- det er da det de er - sunde ! :-)

    Kære Elfepigen; Småt og godt :-)

    SvarSlet
  19. Lyder som ren søndags-nydelse...:-))

    SvarSlet