tirsdag den 1. marts 2011

En ny måned

Marts.
Det lyder da meget godt.
Jeg holder nu meget af Februar. Fødselsdage, er der mange af i Februar og lyset vender tilbage.
Marts lover forår og vi bliver så skuffede, når vinteren bare bliver ved..
Marts måned 2011.
Så har jeg været skilt i 3 år.
Mærkeligt at der allerede er gået så lang tid.
Men det er den bedste beslutning jeg har truffet, siden dengang, jeg besluttede mig for at få børn.
At blive skilt, gav mig muligheden for at trække vejret dybt og fylde livet med glæde.
I denne måned ville min mor have fyldt 65 år.
Hvis ikke hun var død for 9 år siden.
I denne måned skal jeg holde Blogtræf for 7 dejlige kvinder.
Jeg kam mærke at Marts bliver en dejlig måned.
Nye begyndelser.
Tror du ikke også , at din Marts bliver ganske særlig ?

22 kommentarer:

  1. Godmorgen, Miri, indimellem er det dejlig at gøre status over sit liv, som du gør her - tænke både tilbage og frem. Mærke om man er på rette kurs, og det lyder som om, du er lige der, hvor du gerne vil være.

    SvarSlet
  2. Jeg venter mig altid noget særligt af forårsmånederne....god dag - og vi ses lige om lidt!

    SvarSlet
  3. Jeg tror marts bliver dejlig. Og mens jeg sidder her, kan jeg høre de første spæde fuglefløjt udenfor :)

    SvarSlet
  4. Godmorgen Miri

    Marts skulle rigtig gerne byde på mere forår -mere sol og mere varme end det vi troede var på vej for uger tilbage ....
    marts lyder som den måned hvor du har taget mange store beslutninger i dit liv .... men det lyder som om, du er rigtig godt tilfreds med de beslutninger du har taget...
    En stor beslutning om blogtræf blev dog til i januar/feb. .... åh hvor ville jeg gerne være en del ...
    kh♥
    og dejlig 1.marts-tirsdag til dig:)♥

    SvarSlet
  5. Marts, forår og lidt status. Det er faktisk sundt, tror jeg. Og så når man som du runder af med at konkludere, at det man har gjort, var det helt rigtige. Ahh. Så kan man komme videre! ;)

    Jo marts bliver vidunderlig. For dig og mig og alle andre, som har håbefulde martsdrømme!

    SvarSlet
  6. Marts bliver helt sikkert god, fødselsdage og guldbryllup i vores familie og ikke mindst foråret som nærmer sig.
    Dejligt at høre dine beslutninger som er truffet viste sig at være rigtige og berigende.
    Knus.

    SvarSlet
  7. Sikke en status...med gode beslutninger og sørgmodige minder.
    Marts varsler klart forår - fuglenes sang er allerede i forårsstemning, jeg kan høre vores trofaste solsort også er på pletten.

    New beginnings - at mærke livet tager form på nye og berigende måder...du har meget at glæde dig til og over i marts.

    Kram fra Camilla

    SvarSlet
  8. Jeg er sikker på marts bliver noget særligt. I marts er det et år siden vi fik Samuel i armene, og han blev vores. Det er et år siden vi kom hjem med ham. Jeg bli'r 30. Og forhåbentligt bryder foråret igennem, så det mærkes i luften. Det skal nok blive godt!

    SvarSlet
  9. Jeg håber min marts bliver særlig!
    ... livet er flyvsk når man sådan tager det op til revision - syntes man bliver så bevidst om, at hvis man ikke er opmærksom og griber det, så flyver det bare afsted uden en. Rigtig god marts til dig og dine.

    SvarSlet
  10. 2 år siden jeg forlod bondemand osv.... trækker vejret heeelt ned i tæerne nu og er GLAD!
    Happiness is the new black!

    SvarSlet
  11. Din marts lyder dejlig. Min bliver sikkert lige så skøn, jeg skal også mødes med skønne blog-kvinde i marts.

    SvarSlet
  12. tak for din ærlighed og særligt fine tanker. jeg håber, din marts bliver givende & rar. jeg har brug for marts måned som et pusterum efter flytning, sygdom og den allestedsnærværende travlhed. jeg siger forhåbentlig fra og byder foråret velkomment.

    SvarSlet
  13. Jag tor också vi kan välja lyckan! Jag väljer på nytt varje dag. vissa dagar svårare, men det går ändå!
    och jag tror mars blir fin. Jag bestämmer det :) Vad skönt att veta att det var ett bra beslut - skilsmässan också. Så härligt att veta var man hittar lyckan igen.
    Idag skiner solen på snön igen och jag ska bota min trötthet med promenad...
    Många kramar Lycke

    SvarSlet
  14. God eftermiddag, kære Madame; Jeg er i hvert tilfælde på vej :-)

    Kære Lavendel; Som haveejer, må man også forvente sig undere hver eneste forår :-)

    Kære Pernille; Solsortens sang er forår for mig. Har slet ikke hørt den-endnu :-)

    Kære Marianne; Forår- altings begyndelse :-) Ville altså også være dejligt at have dig med!

    Kære Megan; Ja ! Marts MÅ og SKAL bare blive den bedste :-)
    At blive skilt, var ikke nemt, men det har været en god beslutning for mig :-)

    Kære Margith; Det lyder dejligt :-) Guldbryllup-:-)
    Min beslutning om at ende mit lange ægteskab, var god for mig. Den gav mig mulighed for at finde mig igen..

    Kære Camilla; Jeg mangler altså Solsorten ! Gadvidst om den ikke bor her, i vores nye kvarter?
    Jeg håber at Marts vil bringe dig tid til dig:-)

    Kære Anne; Åh ! marts er jo en rigtig god måned hos dig :-)
    Hvor er det godt at høre:-)

    Kære Fluesvamp Lærke; Jeg tror vi skal gribe det liv i kraven og huske at suge det til os- for ellers flyver det afsted med os, og vi mærker det ikke.

    Kære Kirsten; så går jeg ind for sort ! :-)
    At føle glæde og en snert af frihed :-)

    Kære Sonnie; Din Marts skal ok blive dejlig- især hvis du vil have den sådan :-)

    Kære linda; Jeg er glad for at mine ord kan bruges til noget. At have en bevidsthed om tid, om den måned vi har foran os- gør måske at vi kan opleve den mere intenst, med mere nærvær. Jeg håber din Marts bliver, som du drømmer om :-)

    Kære Lycke; At blive skilt efter mange mange år sammen, er ikke nemt. Og det var svært. Men jeg har ALDRIG fortrudt.
    Jeg er nu alene på 3 år, men det er bedre for mig, end et ægteskab, der ikke giver mig det jeg havde brug for.
    Forår kalder og vi må ud i det :-)
    Selv om det er koldt og der stadig er sne og frost :-)

    SvarSlet
  15. Selvfølgelig bliver marts måned dejlig. Med den positivitet du har lagt i dit indlæg, så kan det kun blive fremragende!!
    Min marts i år bliver helt sikkert meget bedre end den sidste år. Og så skal jeg jo på besøg hos dig :0)
    Kram!

    SvarSlet
  16. Kære Kari; Det skal du nemlig - glæder mig :-)

    Kære Hege; Jeg ved ikke helt, hvad du fortæller..Undskyld :-)

    SvarSlet
  17. Det var tideligt at miste din mor. Så har hun bare været 56. pyha... det må genererer et savn. Og skilsmisse.. da jeg traf en beslutning om at bo alene for 3½ år siden (altså uden mand), var det også for at få mere rum, frirum.

    SvarSlet
  18. Kære Sidse; Det var alt for tidligt.. Om mistede min far 2 år før..
    Ret sørgeligt.
    Rum og frirum og luft- det har det betydet for mig, altså at blive skilt.

    SvarSlet
  19. I marts er jeg født :-) I marts skal jeg på skolebænken, udfordres og begejstres (forhåbentlig)
    I marts når måneden at leve op til sit navn som forårets første måned :-)

    SvarSlet
  20. Kære Lene; Så ER marts jo din måned :-)

    SvarSlet
  21. so fint å lese det du skriver. takk

    SvarSlet