søndag den 20. februar 2011

Navlepilleri

De sidste 5-6 år har ændret mit liv.
Jeg gik ned med stress, udbrændthed og senere langtidssyg med panikAngst.
Jeg fik en nerve sygdom med stor smerter.
Jeg blev skilt.
Mistede mit Sjæls Slot i Sverige.
Det sted, hvor jeg følte mig hjemme og i tæt og helende kontakt med naturen.
Jeg måtte flytte fra mit hjem og mine 2 haver- et sted jeg havde boet altid og der hvor alle mine børn voksede op.
Jeg begyndte på en ny uddannelse.
Det er vel ikke så underligt at jeg piller mig lidt meget i navlen, for at finde den kvinde jeg nu er ?
Bloggeriet hjælper mig i min søgen. jeres indput, jeres skriverier, jeres erfaringer- er min inspiration og store glæde.
At finde sig selv i en alder af 46 (!) er ikke bare let.
Men det er spændende- på en eller anden måde.
Svært. Ensomt.
Men også lidt spændende.
Derfor er der meget"mig mig mig" på denne blog !
Og det må der godt, for Losarinas mor er MIN :-)
(Og jeres :-) )
God SolSkinsSøndag !

28 kommentarer:

  1. Kære Miri, det er meget smukt skrevet - ja, denne blog er din og afspejler den, du er. Og sådan skal det være. Selv om vi mister meget gennem livet, får vi også noget andet.

    En ting er sikkert, og det er, at intet er statisk, men at livet hele tiden ændrer sig for os.

    Tak for et dejligt blogtræf i går!

    SvarSlet
  2. Kære Madame- det var noget du sagde i går, som fik mig til at tænk..
    Og noget Lone sagde..
    Og alle de foto, der blev taget..
    Jeg ved ikke- men det er godt at få det sagt højt også for mig selv :-)
    Og jeg takker dig- er meget taknemmelig for at have mødt dig.

    SvarSlet
  3. Du har i hvert fald min fulde opbakning til pilleriet - bare bliv ved :-).

    SvarSlet
  4. Dejligt, det er jo lige præcist derfor vi kommer her forbi for, at læse om DIG.
    Dejlig søndag til dig og dine.

    SvarSlet
  5. Kære Janne; :-) Tak.
    Jeg skriver om det, for min skyld, men også for andremåske kan bruge det til et eller andet..

    Kære Olines; Ok :-) Tak.

    SvarSlet
  6. Jeg har selv fundet ud af, at det hjælper at skrive ned. Så kan man gå tilbage og se, at der faktisk sker noget. Jeg selv synes, det er gået ufattelig langsomt med at vende tilbage til noget, der minder om mit liv før depressionen. Samtidig skal jeg indse og acceptere, at det for altid vil være en del af mig. Det tager tid!
    Der er sket meget - rigtig meget! - i dit liv på kort tid. Jeg kan godt forstå, det er svært at "redefinere" dig selv i en så (undskyld mig) høj alder. Du må bruge din allerede erhvervede livserfaring til det. Du famler trods alt ikke helt i blinde.

    Og for mit vedkommende er det hyggeligt at kigge forbi dit pilleri og se, at jeg ikke er den eneste ;-)

    SvarSlet
  7. Jeg tror at hvem vi er, er en foranderlig størrelse. Spændende er det at finde sig selv, opdage, udforske og hele tiden blive lidt klogere :)

    SvarSlet
  8. Selvfølgelig er der plads til "pilleri" - dine refleksioner er meget givende og inspirerende for mig. Det er så skønt ved lige netop din blog.
    God søndag.

    SvarSlet
  9. Jeg tror, at du er en fantastisk person. Jeg tror, at vi allesammen er nogle fantastiske personer.
    Og tænk engang - i dette land findes så meget godt, som vi kan dele med hinanden - og det benytter vi os af. Jeg synes, det er SMUKT! Tænk at dele inspiration, gode tanker - og navlenuller :-)
    Fortsæt du bare - og nyd det !

    SvarSlet
  10. Kære Miri, netop fordi du er den du er, så kommer jeg forbi. Netop fordi du piller og reflekterer og er den, du er, holder jeg af dig og har lyst til at være din ven.

    Det er aldrig for sent at finde sig selv. Jeg leder i en alder af 47! Så længe vi er på vej og lærer lidt hver dag, så lever vi. På godt og ondt.

    Jeg synes du er en skøn kvinde. Bliv ved med det! Vi ses ;)

    SvarSlet
  11. Kære Polka; Tak for dine ord.
    Jeg har brug for at fortælle, at jeg ikke skriver for at I skal sige jeg er god og rar:-) Jeg gør det i en ærlig søgen.

    Kære Pernille, enig! Men jeg oplever ALT lige som faldt fra hinanden og jeg stod der... Lidt fortabt , men også fyldt med mod.

    Kære Sonnie- tak, søde du:-) Jeg har bare et behov for at I forstår- jeg ikke skriver alt dette, for at I skal sige jeg er sød :-)
    Jeg skriver bl.a også for at dele og håbe andre kan bruge mine overvejelser til noget.

    Kære Kirsten, jeg nyder at dele med jer ! 100 % Vil bare gerne ha, at jeg deler med værdighed.

    Kære Megan, du er sgu så sød ! Jeg har bare et enormt behov for at slå fast, at jeg ikke skriver om al denne søgen, for at I skal sige jeg er god eller sød- jeg skriver fordi jeg måske kan inspirerer andre. Vi har ofte brug for andre menneskers erfaringer- spejle os, se at vi ikke er alene.

    SvarSlet
  12. Lige præcist, og så er det vel ikke så underligt?
    Tænker på om du kunne bruge det til noget? :)

    SvarSlet
  13. Kære Wunderbar- bestemt.Jeg vil skrive til dig:-)

    SvarSlet
  14. Miri, måde du skriver på giver jo os " de andre" et billede af den du er. Og hvis ikke man må pille i sin egen navle i egen rede, hvor må man så??

    Det var så dejligt at se dig igen i går og jeg glæder mig allerede til næste gang.

    Knus og kh
    Henriette :))

    SvarSlet
  15. "Losarinas mor" er virkelig din og MÅ handle om deg og ditt livs reise! Jeg har lest bloggen din så lenge at jeg vet at mye er forandret etter at du ble skilt også... Du er ikke helt den samme som vu var for få år siden... Og heller ikke jeg er det. Mennesker er stadig i utvikling... Og må finne seg selv fra tid til annen.... :) Spennende synest jeg! Enten man er 46, 39 eller 64, eller 93 :)

    God søndag til akkurat den MIRI du er i dag! ;)

    KLEM

    SvarSlet
  16. Hej igen Miri
    Jeg ser absolut ikke dit indlæg som en "invitation" til at rose dig. Jeg forsøgte at give dig lidt råd, der har hjulpet mig. At blogge er blandt så mange andre ting en slags dagbog, der gør det muligt at kigge tilbage og nærmest finde sindsstemningen fra den enkelte dag, krydret med billeder og kommentarer fra andre. Dermed kan man også se, hvilke ting, der har ændret sig siden. Jeg er ved Gud så glad for, at jeg ikke længere har de helt sorte dage, som jeg ikke ville kunne huske, hvis jeg ikke havde skrevet dem ned. Du kan måske gøre samme, selvfølgelig bare udfra din egen verden.
    Jeg blev lidt forstyrret i min første kommentar til dig, og når jeg læser den igen, kan jeg se at ovenstående mangler. Det er i hvert fald ikke så tydeligt, som jeg gerne ville have det.

    Hvorom alting er: Jeg tror, alle søger. Nogle mindre end andre, og nogen ikke så bevidst som andre. Du er meget åben omkring din søgen og bliven-klogere-på-dig-selv. Det tror jeg, gør processen nemmere for dig.

    Sikke en smøre, jeg fik afleveret her ;-) Jeg snakker ret meget, når jeg kommer igang - måske du kan fornemme det ;-)?

    SvarSlet
  17. Det er det herlige ved at blogge er, at her bestemmer vi 100% . Jeg vil bare sige, at jeg til enhver tid synes at mennesker som uanset alder tør være i bevægelse, er åbne for at lave og rumme forandringer og til stadighed er på vej er super interessante, inspirerende og gode samvær- og samtalepartnere. Åbenhed inspirerer mig hver gang/overalt. Ligesom dine ord og billeder her gennem mange år :)

    SvarSlet
  18. Søde Henriette, det var en dejlig dag i går- helt enig !
    Og jeg sidder og syr dine fugle:-)

    Kære Elisabeth, tak ! Jeg tager dine ord til mig. Den Miri jeg er i dag :-)

    Kære Polka; jeg er altså vildt glad for dine mange ord- altid !
    Jeg snakker lev meget :-) Især når jeg er genert eller nervøs.
    Jeg er glad for at du ikke oplever mine indlæg som opfordring til ros. Det blev jeg pludselig bange for, at mine mange navlepilleri indlæg, kunne tolkes som sådan.

    Kære Gitte; Jeg er vild med dine ord ! De siger det hele- sådanne mennesker vil jeg jo også helst være sammen med !

    SvarSlet
  19. kan godt følge dig i det du skriver min blogge er også bare mig mig mig :)

    det var hyggeligt at møde dig i går på cafe aften :)

    SvarSlet
  20. ... og du bliver bare ved med at hælde på med "mig, mig, mig". Det er jo dét vi kommer for :-)

    SvarSlet
  21. Så længe der er fnuller derinde, må man vel pille navle, tænker jeg ;-) Din blog er din og den er dejlig at følge med i. Punktum! KH Lisbeth

    SvarSlet
  22. Det er jo det der så fantastisk ved din blog og dig.....
    du er reflekterende...sød
    ...ærlig.... med garanti kærlig....og meget meget andet skønt....der gør at vi bliver "hængende"på din blog (og i dit liv)( hvilket jeg stadig har tilgode) ....jeg føler med din måde at skrive på at vi er venner ... og venner fortæller oftest hinanden alt.... enten med ord, væremåde eller udtryk ....


    det gør mig ondt at høre at du de sidte år har haft en del modgang ....
    modgang siges at gøre stærk... men depression,stress og panikangst er der ingen af os der har brug for at ha' inde på livet...

    hvor var det godt at du var til blogtræf i går... at det gik godt og at du fandt ud af hvordan/at det kan hjælpe at få skrevet det man ikke altid har lyst til at snakke om ....

    mange tanker til dig fra mig ♥♥♥
    klem

    SvarSlet
  23. Det giver mig mange tanker at läse din blog. Så er der ned-dagene og op-dagene, men jeg tröster mig med at det er livet, selvom vi engang imellem får lige lovlig meget af ned-dage, men desto gladere bliver vi måske så for op-dagene!
    Ha' en fortsat god ny uge.

    SvarSlet
  24. Tusind tak for i går, Miri. Jeg glæder mig til at lære dig bedre at kende og vil starte med at læse din blog... ;-) Knus og go' aften

    SvarSlet
  25. Kære Belladotte, Det var et rigtig hyggeligt træf !
    Og dejligt at møde dig :-)

    Kære ea-o, hi hi- så er du selv ude om det :-) Tak.

    Kære Lisbeth, Tak :-)
    Og mon ikke der altid er fnuller at finde:-)

    Kære Marianne; Mange mange tak for dine ord.Og jeg ved at vi mødes. Andet kan da ikke være rigtigt ! :-)
    Modgang gør stærk..Jeg ved det er det man siger. Føler mig nok ikke specielt stærk..Men mange erfaringer rigere.
    Og det er vel en
    slags styrke :-)

    Kære Samtaler, det er jeg rigtig glad for, at du kan bruge min blog i dit liv!
    Det er nemlig det jeg gerne vil- at dele.

    Kære Mia; jeg synes også det var godt at mødes :-)
    Og læs du bare løs!

    SvarSlet
  26. Det var dog en dejlig befriende bekræftelse på een der er opmærksom på sine behov her i livet og som har fundet sin identitet efter at have mistet så meget, livet kan være hårdt ingen tvivl om det, men det skal leves skal det, ikke mindst det der er tilbage, det drejer sig bare om at være opmærksom på sine behov, for derefter at opfylde dem i det omfang det er muligt, så vil man ende med at stråle og udsende så meget overskud og kærlighed til sine medmennesker at man bare vil tiltrække en masse andre dejlige mennesker der også er opmærksomme på deres behov.
    I kærlige tanker, god aften.

    SvarSlet
  27. Fyr løs! Jeg leser jo her nettopp for å høre om deg og ditt. Takk for et hyggelig møte.

    SvarSlet
  28. Kære Michael, tak for de opmuntrende og meget smukke ord:-)

    Kære Hege; Det gør jeg så :-) Og selv tak- det er dejligt at se dig !

    SvarSlet