tirsdag den 15. februar 2011

At kende sig selv

Jeg er meget glad for mit nye arbejde.
Jeg bliver meget træt af mit nye arbejde.
Jeg holdt en samtale med min chef i går og fortalt ham det.
Han er meget glad for at have mig der og sagde straks, at jeg skulle holde 2 fridage.
Det gør jeg så, i dag og i morgen.
Dejligt:-)
Men det løser jo ikke problemet på længere sigt.
Meget handler om mig. At jeg ikke kan være på, andet end 100 %.
At jeg altid tager ansvar.
Jeg ejer nok ikke evnen at tage let på tingene.
At lade det hele glide ind af det ene øre og ud af det andet- bl.a.
Tror bestemt også der er flere årsager og at de ikke alle er min "skyld".
Men , fornemmer , jeg langsomt, men sikkert får sat min grænser.
Meget handler jo også om at opdage det selv.
Jeg har prøvet det før, at gå ned med stress- blive udbrændt- få Angst.
Så jeg kender tegnene.
2 fridage, midt i det hele, det er en stor glæde!
Jeg vil kigge på denne smukke sag fra Ældstedatter.
Jeg vil tulle rundt i mit lille hjem.
Måske begive mig ud i storme og besøge hovedstaden.
Men nyde, dét vil jeg :-)

23 kommentarer:

  1. Jeg håber at du må få nogle rigtige dejlige fridage - det er godt at kende sig selv

    SvarSlet
  2. Godt du passer på dig selv :-). Nyd!

    SvarSlet
  3. Chefer der lytter er guld værd. Nyd dine fridage og få det bedste ud af dem :)

    SvarSlet
  4. Kære Pernille på 1.; Jeg tror det er vigtig at kende sig selv, for at kunne passe på sig selv. Tak :-)

    Kære Janne; Ta- mange af de ting jeg vendte med dig, hjalp mig :-)

    Kære Pernille; Han ER en god mand og en god chef:-)
    Kære Loppe-shoppe, jeg vil gøre mit allerbedste-tro mig :-)

    SvarSlet
  5. Det kender jeg kun alt for godt, vi må øve os i at blive bedre til at lytte til os og sige nej af og til.
    Ønsker dig 2 nydefulde dage.
    Knus.

    SvarSlet
  6. Jeg tror du er på rette vej, min ven. Et skridt af gangen! Dejligt at du passer på dig selv og nu har 2 fridage til løst, fast og ingenting. Nyd det.

    Time-out! Det er så vigtigt!

    Knus

    SvarSlet
  7. Sikke en storslået herlig chef du dér har! Nyd dine dig-dage (jeg syns omsorgsdage skulle indføres for alle i øvrigt - fordi omsorg-for-en-selv er lisså vigtig som omsorg-for-sine-børn!) KH Lisbeth

    SvarSlet
  8. Hvor er det godt at læse, at du kan mærke, når du skal sige fra, Miri!

    Tillykke med de to fridage - det lyder som om, du har en lyttende chef med hjertet på rette sted. Klem :)

    SvarSlet
  9. Kære Miri
    Godt du mærker efter!
    Super flot du fortalte det til chefen!
    Og sidst og ikke mindst NYD FRIDAGENE.....
    Klem herfra

    SvarSlet
  10. At kende sig selv, og sine grænser, er en god ting at lære!

    Håber du må nyde dine dyrebare fridage!

    SvarSlet
  11. Pas rigtig godt på dig selv, Miri. Kender så udmærket den følelse, du har haft i kroppen. Jeg måtte lære det på den hårde måde, men nu har jeg til gengæld lært at sige fra og at mærke efter... jeg har brug for et arbejde, men til gengæld må jeg så nogle gange aflyse samtlige aftaler i min kalender, og VIRKELIG høre efter, hvad det er min krop har brug for. Nogle gange er det en løbetur, andre gange er det fosterstilling på sofaen med te og tøsefilm... Nyd dine fritid og kom helt ned i gear...

    SvarSlet
  12. Nyd fridagene og tillykke med din chef. Vedkommende lyder til at være af den helt rigtige støbning. Jeg hører til dem, der siger, at folk skal være sig selv på arbejde og gøre det de er gode til, så vinder alle i den sidste ende, så fra mig er der ingen ide om at man skal ændre sin adfærd. Man skal hellere erkende sig selv og så finde plads der hvor man hører hjemme og føler sig hjemme.

    SvarSlet
  13. Jeg kan følge dig...
    Hvor er det godt du snakkede med ham om det. Det er altså virkelig godt gået! Stærke kvinde!
    Jeg ønsker dig rigtig gode fridage!
    Stort knus!

    SvarSlet
  14. hej Miri

    hvor er det godt du har en forstående og lyttende chef... og at du selv åbner op og fortæller hvordan du har det ....
    Nyd dine to fridage i fulde drag og lad ikke den forb..... PTSD komme nærmere....
    Det er sååå træls (mildt ord) at ha' den inde på livet.....
    kh♥

    SvarSlet
  15. Kære Margith; Jeg er faktisk lidt stolt af mig selv, for jeg mærkede, overvejede og handlede :-)

    Kære Megan, løst, fast og ingenting ! Det er netop det jeg har brug for lige nu :-)

    Kære Lisbeth; Jeg mener helt alvorligt, at vi også burde ha omsorgsdage for os selv. Det er vist dem jeg har indløst nu :-)
    Og ja, han er en god mand og chef.

    Kære Madame, Noget har jeg åbnbart lært af et langt liv :-) Og ja, det er rart at arbejde med en chef, der har forstand på mennesket.

    Kære Æblekind, du er sød:-) Og jeg er faktisk lidt stolt af mig selv, fordi jeg sagde jeg var svag..

    Kære Betty, netop fordi de er dyrebare,skal jeg passe på ikke at stoppe alt muligt ind i dem..Men "bare" være til.

    Kære Eva, Tak for dine ord- er glad for at høre om dine erfaringer.
    Og jeg bestræber mig på ren nydelse :-)

    Kære Karin; Hvis bare virkeligheden var som du beskriver- så så livet godt nok noget bedre ud, for rigtig mange mennesker !
    Og du har ret- chefen er et rummeligt menneske :-)

    Kære Lotte, jeg var lidt sej, ikk ?! :-)

    Kære Marianne; Jeg blev også lidt forskrækket, da jeg mærkede den der træthed...Jeg kendte den jo! Og vidste slet ikke hvad jeg skulle gøre! Men nu tager jeg disse to dage og så må jeg se..
    Tak :-)

    SvarSlet
  16. Dejligt at du lige skal have et par fridage - nyd dem. og det kan også være - ikke at gøre noget. Jeg har det på samme måde med mit arbejde - så jeg forstår.
    Så også lige at du kun mangler 1 person til at følge dig - så er der 200! hvor flot - ville ønske det var mig :)

    SvarSlet
  17. Du har været nede og vende og kan kende tegnene. Du mærker dig selv og værdsætter dig selv! Du kender - og praktiserer - taknemmelighed. Sikke en gave! At du så har en super chef - det er jo bare krymmel på glasuren :-)
    Hm - jeg sidder egl.bare og smiler nu... Ha en rigtig dejlig aften!

    SvarSlet
  18. HVor er det bare fantastisk, at du passer på dig selv! OG hvor dejligt med en chef, der lytter! Hmmm...kodeordet er perifer?! ;O)

    SvarSlet
  19. Hm... det lyder velkendt, det der med de 100 % og at ville tage ansvar.
    Lige nu er mit mantra: jeg behøver ikke at kontrollere alt.

    Jeg skal virkelig arbejde på at trække på skuldrene og sige til mig selv, at i længden er det der ikke bliver gjort ikke mit problem. For meget mor-rolle.
    Jeg kan ellers godt lide at være mor :o(

    men jeg kan godt se (og føle) at man i det lange løb er nødt til at give slip, for ellers bliver det et kort løb...

    SvarSlet
  20. Kære Margit Rosenaa; Jeg tror du har ret- denne dag skal bruges på intet at gøre :-) Så må jeg se om det lykkes.
    Det der med faste læsere er noget mærkeligt noget..Jeg glemmer de er der..Jeg skriver for jer, der skriver til mig- hvis du forstår :-)

    Kære Kirsten; må vist fortælle ham, at han er krymmel på glasuren- han vil elske det :-)
    Tak :-)

    Kære Rina; De kode ord kan noget..
    :-)

    Kære Linda, at give slip..Den øvelse skal jeg også ud i.
    At finde balancen.
    Vi må støtte hinanden :-)

    SvarSlet
  21. Håber de gør dig godt - de to fridage - dejligt med en lyttende og forstående chef...og godt du får markeret dine grænser inden de markerer sig selv...

    Knus fra camilla

    SvarSlet
  22. Hej
    Tog på en rejse rundt i dine indlæg og dette sprang mig i øjnene. Kender det. Har været nede med stress.
    Og er osse træt af mit job. Men der skal jo brød på bordet, så jeg tog en snak med chefen.
    Skifter en periode til nattevagter, (er i sundheds sektoren) fordi jeg netop osse er den der "overansvarlige" "er på" helt mere end de 100% osv...
    Håber at du kommer gennem med et par fridage,nyder den foran stående weekend.
    Dejlig at finde nye blogge at besøge:-)
    Tina

    SvarSlet