onsdag den 26. januar 2011

Udlængsel

Pust.Jeg synes godt nok livet løber hurtigt og jeg løber forvirret rundt og kan ikke finde ro og overblik.
Lyset kom i dag- ikke mit indre lys.. - men solen.
Lyset faldt på min fars gamle globus og straks fik jeg længsel efter at stikke af !
Ud i verden.
Ud at møde nye gader og spændende mad.
Bliver dog hjemme og prøver på at få fodfæste og ro i sindet.
Trænger dog til gode samtaler om alt og intet. Til nye oplevelser og fremmede stuer. Til at dele. Til at lytte.
Er der ikke snart nogen der holder et blogtræf, hvor jeg må være med !?
Måske jeg selv skulle holde et?
Et lille et.
Her i min lille stue og køkken.
Måske jeg skulle finde en strikke/syklub, der mangler et medlem.
Måske jeg bar skulle udnyttet lyset og komme igang med vasketøjet :-)
Håber solen skinner, der hvor du er  :-)

18 kommentarer:

  1. kære Miri

    forstår godt din udlængsel ...
    her har solen ikke skinnet i dag men sneet - så jeg har drømt om varmere himmelstrøg :) - hvis jeg var i nærheden ville jeg rigtig gerne sidde i dit køkken med strik/sy - te og snak ... :)

    der er blogtræf rundt i landet lige nu...og der er ledige pladser
    Loppe-shoppe holder den 6. og der holdes i Fredericia (se Westmose) på søndag.... jeg gad godt at deltage -måske jeg er heldig den 6.

    kh♥

    SvarSlet
  2. Om du ska ha en bloggträff, så kommer jag. =)

    SvarSlet
  3. Miri, jeg er frisk! Min udlængsel er også stor, men lige nu er vist primært den indre rejse, der er i fokus!

    Hvad med en tur til København? Eller Sverige? :) Måske kunne vi lokke Sidse med og gå på loppemarkeder, drikke god svensk kaffe og snakke, så tungen smelter og ørene falder af? :)

    SvarSlet
  4. Kære Miri, det er da en super idé med et blogtræf. Jeg synes, det er så givende også at mødes i virkeligheden - det giver en helt anden dimension.

    SvarSlet
  5. Jeg har det på samme måde. Tror vi skal suge alt det overskud vi kan få fra solen. Det er en god ide med en strikke og hækle klup - har selv overvejet - det. Og vi kan sagtens smage lidt af en anden verden og besøge en anden stu - ved at besøge de forskellige blogs.

    SvarSlet
  6. Hej Miri.
    Jeg vil med glæde mødes med dig, hygge, nørkle og drikke lidt kaffe. Måske på en hyggelig café?
    :O) Dorte

    SvarSlet
  7. Kære Marianne; du er nu sød :-)
    Jeg håber du kommer med til blogtræf den 6:-)

    Kære Ann, det kunne bare være SÅ hyggeligt :-)

    Kære Megan; Og du rejser langt og længere end langt !
    Dig, mig, Sidse og Sverige = Ren lykke !!

    Kære Madame; Måske vi snart skulle kaste os ud i det! Vi 2 har heldigvis mødt hinanden før :-)

    Kære Margit, Solen giver energi så jeg kan mærke det :-) Og du har ret- meget kan fås gennem besøg i BlogLandet. Men det er endnu bedre at mødes i virkeligheden :-)

    Kære Dorthe; Hvor er du sød ! Det kunne være så hyggeligt :-)

    SvarSlet
  8. Solen skinner ikke her, men sikke et skønt indlæg.
    Jeg kan have det som dig, lyst til nyt for øjet, nyt til smagsløgene bare lidt nyt. Måske et blogtræf kunne gøre det :o)

    SvarSlet
  9. Tror ikke solen har skinnet på mig... Har været hjemme med en influenzaramt datter.
    Kunne se at du har kommenteret min "stille" blog...
    Tror jeg blev lidt overvældet over det hele - synes pludselig jeg blev overinspireret (på den gode måde, dog). Er ved at lande på benene og sætte mit bloggeri lidt i system.
    Det ville være SKØNT at møde andre af jer - jeg er jo helt ny i dette her og ville elske det!!

    SvarSlet
  10. Ja.. jeg kan jo tilbyde et par dage på Ærø.. Når dagene længes.
    det smager da lidt af fisk.

    SvarSlet
  11. Du er meget velkommen i min stue...men jeg kommer også gerne hjem i din...:-))

    Kram og tanker fra Camilla

    SvarSlet
  12. Kom bare over til mig....og send lige please din adresse m.v.´én gang til , for alle mails er ædt.....knus

    SvarSlet
  13. Kære Sonnie, ja, tror du ikke et blogtræf kunne afhjælpe det hele :-)

    Kære Kirsten , Den influenza er virkelig hård i år!
    Jeg vil glæde mig til at se mere til dig og din blog.
    At møde andre bloggere, har kun bragt mig glæde :-)

    Kære Mette Lykke, Det var et meget sødt og fristende tilbud- tak :-)

    Kære Camilla; vi 2 har da også et halv aftale om, at vi er nød til at mødes- ikke sandt :-)

    Kære Lone, jeg ville elske at komme over til dig og alle dyrene :-)
    Jeg sender dig en mail med adresse mv.

    SvarSlet
  14. Jeg vil nærmere sige en hel aftale - spørgsmålet er bare hvor og hvornår???

    Kram fra Camilla

    SvarSlet
  15. Du er som du ved altid velkommen hos mig.

    SvarSlet
  16. Kære Camilla, en HEL aftale- det er da det vi har :-)
    Og det lykkedes - ikke :-)

    Kære Margith; Det ved jeg og jeg jeg kommer , så snart jeg kan- det ved du :-)

    SvarSlet
  17. Kære Miri, du er velkommen til en hyggestund i mit køkken, hvor jeg ofte sidder og er kreativ. God weekend.

    SvarSlet
  18. Kære Mette, Tak :-) Jeg har en svaghed for køkkener :-)

    SvarSlet