søndag den 23. januar 2011

Søndag

Søndag er godt.
At vågne af sig selv.
Trisse ud og sætte boller i ovnen og tilbage under den lune dyne og læse krimien færdig.
Kaffe, lune nybagte boller og blog.
Ah !
Kan høre YngsteDatters hosten og ÆldsteDatter omsorgsfulde trøst.
YngsteDatter er ret så syg, så syg, at hun ikke skal være alene. Hun er så her, når kæresten ikke er hjemme.
Der er sol i luften.
Frost på jorden.
Løbeskoen skal luftes for første gang i meget lang tid.
Jeg har jo også været syg, og kroppen har ikke haft kraft til motion.
Men nu prøver jeg- stille og roligt.
Men først lidt mere kaffe :-)

Billedet er af min nyeste fugl. Han havde længe banket på for at få liv. Jeg er lidt forelsket i ham. :-)

20 kommentarer:

  1. Godmorgen Miri.

    Rigtig god bedring til din datter. Jeg ønsker mig en guirlande med de søde fugle. Må jeg bestille sådan en?? den skal være i grønne og blå nuancer som havet og den skal være et symbol på min nye frihed og livsglæde i den lejlighed jeg skal bo i en dag om snart.

    Jeg vil selvfølgelig gerne betale for det :))

    Mange knus og søndagshilsener
    Henriette ;)

    SvarSlet
  2. Kære Henriette- hvor lyder det smuk !
    Jeg får helt en klump i halsen:-)
    Jeg vil gerne sy een til dig.
    Kan du ikke maile lidt flere oplysninger til mig- så som længde, højde , brede, antal :-)
    Og alt så noget.
    Takker for ønsket om bedring- det er tiltrængt.

    SvarSlet
  3. Hej igen

    Ja det var helt spontant jeg fik den tanke da jeg så dine fugle.
    Sådan skal det bare være føler jeg, og jeg sender mere detaljerede ønsker via mail i eftermiddag. Jeg er nemlig på vej ud af døren om snart :))

    Tak fordi du gider og knus
    Henriette

    SvarSlet
  4. Godmorgen Miri, det er godt at læse, at Yngstedatter søger hjem til jer - rigtig god bedring med hende.
    Din nye fugl er bare så dejlig!
    Klem og god søndag :)

    SvarSlet
  5. Lyder som en skøn søndag, trods den syge yngstedatter - god bedring med hende...

    Her bestod morgenmaden af skyr med banan, mandler og passionsfrugt - og ikke mindste røræg lavet egenhændigt af ældstebarnet på knap 9 år...:-)) Han mener selv at han er master i røræg og bearnaise, de to retter han har lavet her i weekenden.

    God søndag kære Miri - tak for synet af den skønne fugl.

    SvarSlet
  6. Dejligt at kunne vågne af sig selv. Sådan burde det være hver dag!
    God bedring med datteren. Dejligt at I passer på hende, så hun hele tiden er i gode hænder.

    Dejlig dag!

    SvarSlet
  7. hej Miri lyder som en dejlig start på dagen altså den med boller krimi og kaffe...
    ham fætter højben er skøn :)... det var godt han fik liv:)...
    det gør mig ondt med datteren håber lidt kærlig omsorg fra familien hjælper hurtigt på vej ...
    forsøgte at sy venner til ham den frække i går men intet slår ham ..... jeg er SÅ glad for ham ... han har ærespladsen hvor jeg kan se ham næsten uanset hvor i huset jeg er .... ( sjovt jeg siger han ....når han er pink..
    go søndag til jer med ønsket om go bedring til datteren og go forsigtig løbetur
    kh♥

    SvarSlet
  8. Kære Henriette; det er helt i orden :-)

    Kære Madame; Takker for ønsker om god bedring- hun er konstant syg ! Kan vist ikke tåle at være i vuggestuen..

    Kære Camilla; Tænk at leve med en mester ud i den kunst at lave røræg og bearnaise - sikke en lykke :-)
    Det lyder som en yderst lækker og sund morgen mad :-)


    Kære Kari; takker- vi må passe på hende, for hun er meget dejlig :-)
    Jeg ville også ønske at jeg kunne få lov til at vågne af mig selv, hver eneste morgen :-)

    Kære Marianne, jeg synes også din fugl er en han :-)Og det gør mig så glad, at du er glad i ham- det betyder meget for mig.
    Jeg er sgu lidt nervøs for hende YngsteDatter- hun bliver hele tiden syg..Det bette skind .
    Jeg havde en fin løbetur, dog var det frygtelig glat- men jeg kunne !

    SvarSlet
  9. Ønsker dig en rigtig god søndag. Den lyder dejlig, trods din datters sygdom. God bedring til hende.
    Sejt at du har været ude at løbe. Jeg glæder mig til at blive rask, så jeg selv kan komme ud igen.
    Varme tanker Puk

    SvarSlet
  10. Kære Puk; lov mig at du venter mindst en uge EFTER du er blevet rask med at løbe. Den der sygdom er hård ved kroppen- det var den i hvert tilfælde for mig.

    SvarSlet
  11. Dejlig beskrivelse af en søndag......Rigtig god bedring med datter, og held og lykke med ny opstart på løbetur!

    God søndag til dig!

    SvarSlet
  12. Supergod opvågnings-manual. Uhm. Krimi. Solskin. Kaffe. Omsorg.

    Tillykke med din søndag.

    SvarSlet
  13. Ahhhh sikke dejlige elementer for en skøn søndag. Fortsat god dag...

    SvarSlet
  14. Ah..kan mærke søndagsroen i det du skriver. God bedring med det "bette skind" og dejligt du er ovenpå og kan løbe. Ham der fuglekongen - har han en bror ? så vil jeg gerne købe en, hvis det er muligt. Kan nemlig godt se hvad du er faldet for :)

    SvarSlet
  15. Det lyder som en søndag efter bedste opskrift! Ja altså bortset fra din datters sygdom, det er jo noget øv. Men så er det godt at være hjemme hos mor, blive passet og spise lune boller, mens søndagen svøber sig om en.

    Håber du har haft en dejlig dag og det blev en god løbetur. Nu er det også snart min tur! :D

    SvarSlet
  16. Kære Betty; mange tak :-) datteren stadig elendig, men nu hjemme hos kæresten..Løbeturen gik fint, jeg er ikke faldet helt af på det :-)

    Kære Kisser, ah- får helt lyst til at gøre det om igen i morgen :-) Nå nej..Der er det jo MANDAG !!!

    Kære unikarina; jeg har virkelig bestræbt mig på at fylde min Søndag med fornøjelse :-)

    Kære Gitte; Du er en mor, du forstår at hun er et bette skind :-)
    Det var virkelig skønt at mærke at kroppe var ok igen :-)
    Ham fuglefyren er til salg- tjek i butikken :-)

    Kære Megan, da jeg løb tænkte jeg på dig :-)

    SvarSlet
  17. Det er jo en prins du har forelsket deg i der, Miri.

    SvarSlet
  18. Vilken fin!!! Förstår du tycker om honom :) Och att få komma ut och springa...längtar efter den tiden..! Har varit en eländig dag, men visst - ibland är promenade det enda som hjälper..även om man inte orkar gå så långt ***

    Kram Lycke

    SvarSlet
  19. Dejlig fugl, Miri. God bedring til din datter. Jeg håber, at du har nydt søndagen. Det har jeg, men en infektion har drænet mig lidt for energi....

    SvarSlet
  20. Kære Hege; det er nemlig det det er :-)

    Kære Lycke; Jeg kan godt forstå du længes. De sidste uger er tunge.
    :-)

    Kære Mette, tak :-) Der er så meget sygdom fortiden ! Og den tapper os fra energi.Håber du snart er på toppen :-)

    SvarSlet