torsdag den 20. januar 2011

"Nogle gange måtte man simpelthen gøre det, man havde besluttet sig for. Ikke tøve, men bare gøre det".
Et citat fra Unni Lindell s , Orkestergraven.
AT tage en beslutning og handle på den.
Fornuftigt.
Jeg kan tænke meget ihjel.
Der skal være kortere fra tanke til handling.
Jeg ved godt, at mange mener, jeg ikke tænker mig om- at jeg bare handler uden tanke.
Men det er ikke rigtigt.
Jeg tænker meget.
Torsdag.
Det vil blive en god dag- sådan !
Jeg vil nemlig handle på alle jeres gode ord om energi vampyrer.
Dyb indånding- patronus !
:-)
--------------------------------------------

Er altså nød til lige at fortælle jer, at citatet stammer fra en mand, der har besluttet sig
 for at dræbe en kvinde.
Men det er et godt og brugbart citat, trods alt :-)
--------------------------------------------------
Og dagen billede, har intet med ordene i dagens indlæg at gøre.
Jeg trængte bare til at se lidt på det :-)

16 kommentarer:

  1. kære Miri

    kan se at du virkelig gerne vil gøre dagen god og positiv ....
    er ikke i tvivl om at der er masser af tanker bag både dagens indlæg og i det hele taget ....
    jeg holder meget af din ord og billeder såvel i dag som alle andre dage, hvor jeg får læst med
    kh♥ og nyd en forhåbentlig dejlig solskins vinter forårs på vej dag

    SvarSlet
  2. Dejligt billede, Miri - og når det gælder håndarbejde, er der ikke langt fra tanke til handling hos dig - det er der derimod hos mig ... ;-)
    Klem!

    SvarSlet
  3. HØRT!
    Også jeg er meget langsomt til at ride efter jeg har sadlet, og jeg ved det, men har svært ved at ændre på det..

    Vi må til at stoppe tænkeriet, og se at udnytte den tid vi så får til at få GJORT det der er tænkt..;)

    Rigtig god dag og mange knus
    Henriette

    SvarSlet
  4. Tanker ja. De kan tænkes ihjel. Drømme skal drømmes, tanker tænkes og planer gennemføres. Selvom planer ofte må revideres. Det har jeg skrevet om!

    Håber du får en skøn dag, Miri. Her titter solen frem efter en nat fuldmåne og deraf tilhørende søvnmangel. Alt er i skønneste orden. Eller? ;)

    SvarSlet
  5. Godt at du vil holde de energi vampyrer fra døren, og positiv tænknig hjælper på det hele

    SvarSlet
  6. Ja! En patronusbesværgelse må være det helt rette!

    Jeg håber din dag bliver lys og smuk og fuld af glæde og energi!

    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  7. Sådan Miri!

    Håber din dag bliver super god og uden vampyrer!

    Kæmpe Knus til dig!

    SvarSlet
  8. Uh Mirir, jeg tænkte også først at citatet netop derfra var vist ldit farligere end man umiddelbart ellers ville tro.. ;) jeg har nemlig også læst de bøger, altså i hendes serie.. gode men uhyggelige.. :)
    Og ja, man SKAL da gøre det... hvis man kan, hvis man ikke kan, så må man få det aller aller bedste ud af det, for så ved man at man har prøvet.. ;)
    Håber du har en dejlig dag..

    SvarSlet
  9. Nogle gange tænker man for meget, andre gange for lidt - det er ikke nemt, det tænkning ;-)

    Alt med måde. Noget er bare nemmere at styre end andet ...

    SvarSlet
  10. Tak, søde Marianne :-)

    Kære Madame; Tak - men jeg fornemmer, du snart kaster dig ud idet :-)

    Kære Henriette; Jeg har en tro på, at når vi først er bevidste om en sag, er det det første skridt til en forandring :-)

    Kære Megan; Nemlig- du kvinde med ordene i din magt! Jeg er fuld af beundring :-)
    Alt er godt !

    Kære Pernille på 1., alle de gode råd,hjalp mig i dag :-)

    Kære metteb; Den hjalp- ikke 100 %, men jeg ved det kan blive bedre- tak :-)

    Kære Heidi; vampyrene var der- men jeg var meget bedre til at tackle dem - tak du søde kvinde :-)

    Kære Wunderbar - hi hi, måtte lige fortælle det, for ellers følte jeg at jeg førte jer bag lyset- på en måde:-)

    Kære Polka, du har ret- alt med måde, der skal være balance i tingene :-)

    SvarSlet
  11. Hej Miri - jeg har svaret dig vdr. lejligheden på min blog :-)

    SvarSlet
  12. Hej Miri Ü
    Kik lige forbi min blog - der er en lille overraskelse til dig... Jeg håber, at du vil tage imod den. Du har fortjent den!
    Ha' en dejlig aften,
    hej fra Line Ü

    SvarSlet
  13. Kære Miri, se mit sidste indlæg :-) lokke lokke...

    SvarSlet
  14. Kære Sofie; Ok :-)

    Kære Line; uh- hvor spændende :-) !

    Kære Fluesvampen- hi hi - jeg skynder mig :-)

    SvarSlet
  15. Godt citat - og nu vil jeg gøre hvad jeg har sat mig for.. i stedet for at tænke tanker om, at det godt lige kan vente lidt.. eller flere dage :)

    SvarSlet
  16. Kære Pernille; Ja- det var også det jeg selv tænkte. Nogle gange kan man også tænke alt ihjel.

    SvarSlet