mandag den 24. januar 2011

Mandag

Mandag den 24. Januar- siger de på P1.
Mandag, det er jeg ikke i tvivl om.
Jeg vælger at tage skyklapper på- så jeg ikke ser mørket, kulden, trætheden.
Jeg smager den varme kaffe, ser stearinlysenes varme glød,dufter kagen, der er bagt til venindens besøg i aften.
selvfølgelig har jeg bagt kage, men aner ikke hvad vi skal have at spise :-)
Jeg elsker jo som bekendt at spise. Også andet end kage.
En god weekend er gået. Jeg fik nørklet nye nørklerier til Losarinas Mors Nørklerier. Jeg fik dejligt samværd med De Dejligste Døtre. Sønnen nåede jeg kun via telefon- men det var bedre end ingenting. Jeg fik løbet , for første gang i lang tid. En lang gåtur med ÆldsteDatter , hvor vi sprang rundt mellem optøede hundelorte-adr !
Fik hulket sammen med Yngste Datter- da vi så en voldsom tåreperser- The Notebook.
Rengøring. altså en ret så ok weekend, der har givet energi til en ny uge.Ikk ?!
God Mandag :-)

24 kommentarer:

  1. Det lyder som en SKØØØØØN weekend. Og man vil have mere, ikke?

    SvarSlet
  2. som som en dejlig aktiv og samtidig afslappende hyggelig og energigivende weekend :) håber der er bedring for yngste-datteren
    kh♥ og go mandag hvor solen forhåbentlig vil titte lidt frem

    SvarSlet
  3. som som skulle selvfølgelig være lyder som ....
    kh♥

    SvarSlet
  4. Dejlige alsidige weekendsysler der giver overskud - det genererer overksud IKKE at ramme en optået hundelort :D og The Notebook har min datter og jeg også hulket os igennem fornylig. pyha..

    SvarSlet
  5. Det lyder som en rigtig dejlig weekend, der har givet energi til hele ugen :-) Jeg glæder mig til at komme ud at cykle igen, men det er for glat stadigvæk.

    SvarSlet
  6. Åha Miri, dejlig dejlig weekend du har haft - og nu venter en dejlig dejlig mandag!!! ;O)

    TUSIND TAK FOR DE PÆNE ORD OG AWARDEN NEDENFOR - jeg er meget, meget glad for du tænker på mig :-) ! :-) !

    Kærligste tanker og ønsker om den bedste mandag,
    knus Lotte

    SvarSlet
  7. Det lyder som en skøn weekend, som man kan gemme i hjertet og leve længe på. Ha' en dejlig mandag - trods den er lidt mørk ;o)

    SvarSlet
  8. Kære Miri. Hvor er det en dejlig weekend du har haft. Hverdagen kunne godt vente et par uger, lyder det som. (c:

    SvarSlet
  9. Det har været en dejlig weekend. Og så pludselig er det mandag. Den ankommer altid med et lidt uvelkomment skilt i forruden "Hverdag". Men forhåbentlig er hverdagen, hvad vi gør den til. Jeg drikker kaffe af et stort krus fra Sverige og drømmer mig væk til fjerne havne.

    Men nu skal jeg i gang med dagen!

    SvarSlet
  10. Det kan være svært at komme op sådan en mandag - og jeg indrømmer gerne, at jeg hoppede tilbage under dynerne, da Tøsebarnet var ude af døren. Jeg møder nemlig først senere, og så trak den varme dyne, med en kæreste der holder fri :)

    God mandag til dig.

    SvarSlet
  11. Åh.. den film har jeg, og uanset hvor mange gange jeg ser den, så tuder jeg lige meget hver gang.
    Den er bare så god.
    God mandag.

    SvarSlet
  12. God mandag.
    Hvor lyder det godt med venindebesøg!

    SvarSlet
  13. Hvor er det godt at møde mandagen med opladte batterier!

    God bedring med din datter og god venindeaften i aften :-) Kan i ikke bare nøjes med kagen og så sige pyt til aftensmaden ;-) (så fuld af gode forslag, jeg er...)

    SvarSlet
  14. Lyder som om du kunne "ride" lidt videre på den positive bølge fra weekenden...:-))

    Nyd din veninde-aften i aften...:-))

    SvarSlet
  15. Mange tak for den fine fugl, er rigtig glad for den, jeg har lavet en henvisning til din fine blog.
    /Maria

    SvarSlet
  16. Dejligt at læse! Som altid når du fortæller.

    Dejlig aften til dig og veninden ☺

    SvarSlet
  17. Kom tilfældigvis forbi...og blev hængende...og hang lidt mere...
    Dejlig blog - uha, du skriver så jeg får både smilehuller i kinderne og tårer i øjenkrogene...
    Sikken en dejlig afslutning på en mandag!

    SvarSlet
  18. Sikke en dejlig weekend! Samvær med ungerne giver altid en energi lige meget hvor store de er. Hvad fik I sp at spise udover kagen ;-) Ha en dejlig dag♥

    SvarSlet
  19. Kære Anne; Jov- man vil ha meget mere :-)

    Kære Marianne; Det var en rigtig dejlig weekend:-) Solen glemte mig !
    :-)

    Kære Gitte; den film! Og det føles som en sejer at vende hjem UDEN lort på skoene :-)

    Madame; Ja, du skal stadig passe på, der er lumske glatte pletter !
    :-)

    Kære Lotte, den weekend var så tiltrængt og jeg er taknemmelig over den blev så dejlig :-) Ordene og Awarden er min glæde :-)

    Kære unikarina, jeg må blive bedre til at finde den der opsparede energi frem :-)

    Kære Sidse, jo tak- en uge på den måde ville ikke gøre mig ulykkelig :-)

    Kære Megan, ja, hverdagen (og weekenden) er hvad vi gør den til:-)
    Nogengange kan jeg bare være lidt slidt, så jeg bare tuller efter , den der hverdag..

    Kære Pernille, hvilken fryd !! :-)

    Kære Sonnie, :-) Ja , vi snøftede godt nok en del ! Våde bluse ærmer :-)

    Kære Loppeshoppe, ja det var en dejlig afslutning :-)

    Kære Polka; kage og kun kage ville ikke være noget problem for mig :-) Ha ha- kan lige se venindens ansigt, hvis jeg "bare" serverede kage :-)

    Kære Camilla, ja ! Og den gav energi til at tænke over nogle ting, der har naget- hvilket er godt :-)

    Kære Maria; det er jeg rigtig glad for- synes selv han er så fin :-)

    Kære Septemberliv, mange tak :-)

    Kære Turid , nemlig :-)

    Kære Kirsten; mange mange tak- sikke en dejlig begyndelse på min Tirsdag :-)

    SvarSlet
  20. Kære Tina; Ja, sådanne unger er ikke det værste man har :-)
    Porretærte og rodfrugtsalat med feta.
    Ikke voldsomt spændende, men hvad min mandagstrætte hjerne kunne finde på:-)

    SvarSlet
  21. Skøn weekend...du skriver så poetisk og humoristisk :)

    SvarSlet
  22. Kære Caterina, mange tak for de dejlige ord :-)

    SvarSlet
  23. Jeg blev helt nysgerrig: Hvad var det for en film ?

    SvarSlet