lørdag den 29. januar 2011

Gnaven

Ja, det er mig der er gnaven.
På alt.
Især mig selv.
Spild af tid- altså at være gnaven.
Gør noget ved det, der gør dig gnaven !
Jamen..
Jeg er jo så træt.
Gnaven..
Synes mit liv er lidt for forudsigeligt- lidt for meget stå op- arbejde- indkøb-hænge træt i sofa-sove, eller forsøge på at sove..
Trænger til nye indput !
Gnaven.
Nok også fordi, jeg jo godt ved, at der er ét eneste menneske, der kan ændre noget, og det er mig selv.
Og jeg orker det jo ikke.
Jeg er godt gnaven og træt af mig selv - især i dag!
Hæ hæ- godt jeg skrev dette indlæg.
Når jeg ser det på skrift, kan jeg ikke lade være med at grine lidt ag mig selv og det er ALTID en god ide :-)

24 kommentarer:

  1. Jeg er helt med i dine følelser.....altså det der med, at kun en selv, kan gøre noget, men det kunne da være rart, hvis der pludselig stod en og sagde: " Nu skal jeg fikse det hele for dig". Sker så bare aldrig!

    Nyd dagen gnaven eller ej!

    SvarSlet
  2. Kære Betty, ren Askepot kompleks :-) altså, at "noget" kommer og ordner det hele for mig :-)
    Jeg vil nyde dagen, især nu, hvor jeg har grinet af mig selv :-)

    SvarSlet
  3. Gnaven? Øv da. Eller. Nej, hør her! :) Jeg foreslår, at du gør ligesom mig i dag. Leger! Jeg har nu i timevis leget med min skabelon på bloggen og det er utroligt sjovt. Jeg har haft massevis af indtryk og udtryk og nu er jeg ved at være dér. For nu.

    Glem tid og sted. Og så synes jeg snart vi skal gøre noget for at få vores lille "træf" på benene. Hygge igennem da!

    Klem

    SvarSlet
  4. Kære Ven.
    Du har jo lige være syg. Og så er styrkerne brugt på at komme sig igen. Godt du griner lidt og ser dig vendt på hovedet.
    Koden "Ogninit"

    SvarSlet
  5. åh nej Miri..
    sikke noget at bruge en dejlig fridag på..
    hvad er det mon der driller dig...
    godt at få det ud... og at du så ydermere godt kan grine/smile ad det.... håber du får en dejlig dag trods alt...
    kh♥ marianne

    SvarSlet
  6. Når du kan grine af dig selv, så skal det hele nok gå.
    Det er en god evne at have :o)

    SvarSlet
  7. Godt du kan grine af dig selv :-) Måske du kunne dagdrømme lidt og kigge bøger og blive inspireret?
    Knus.

    SvarSlet
  8. Forstår dig godt - men synes det er helt ok med en gnaven dag...det sætter tit tingene lidt i perspkeltiv, og kan man grine/smile lidt af sin egen gnavenhed, er man jo allerede godt på vej mod en bedre dag imorgen.

    Hav en dejlig dag - din gnavpot..:-)) Spis noget KAGE.

    SvarSlet
  9. Lys og luft :o) Det er altid dejlig for krop og sjæl.

    God weekend.

    SvarSlet
  10. Kære Miri

    Man har vel lov til at være gnaven Tror nu det er meget sundt at være en gnavpot en gang imellem.... Tror nu ikke du kan være det særligt længe :)

    Knus

    SvarSlet
  11. Här ska du få en övning i att läsa skånska. Vi använder också gnaven, men så är vi också danskar i själen. Vi är ju under ockupation av Sverige sedan 1658 så Skåne blev svenskt i freden i Roskilde.
    Knus från en annan gnavpot.

    SvarSlet
  12. Oj, glömde ju texten till sången:

    NY SKÅNSK MADAVISA
    Mel: Elektricitetsvisan
    Varenda skåning han tycker om
    den redit helskånska maten
    Å all den kärlek té maden som
    han finner på de skånska faden
    Å de´é bra för én blir so go
    när én har fått nått i maven
    För får én eda i lugn å ro
    så blir én inte le å gnaven.

    Här kan du höra melodin:

    http://www.youtube.com/watch?v=csRqxVXR-N0&playnext=1&list=PL87EE21E4EE6AA4C2

    Sjung lite så kanske du slutar du vra gnaven.

    SvarSlet
  13. Noget jeg har haft virkelig glæde af i åndedrætsterapien, er at alt (jo, alt *S*) hvad jeg føler er ok... det må gerne være der, for en stund... ellers finder jeg aldrig ud hvad der er bag det jeg føler...
    Nå, men...
    Fremfor for alt - vær blid ved dig selv, for du fortjener det faktisk ;o)

    SvarSlet
  14. Sender karmakram og griner lidt med dig!

    SvarSlet
  15. Nå må jeg be om en oversettelse: Hva er man når man er gnaven? Det ordet kjenner jeg ikke.

    SvarSlet
  16. kære, dejlige Megan; Jeg er frisk på mini træf , du siger bare til :-)
    Dagen blev brugt på Sønnen og rengøring i hans gamle lejlighed....
    Ikke leg. Men gnavenheden forsvandt :-)
    Men faktisk tænker jeg meget over det at lege.

    Kære Sidse; ja- det minitræf ! Det må
    altså komme :-) Jeg tror jeg var
    helt Ogninit i dag:-) Jeg er ret vild med det ord..

    Kære Marianne; Ja, er det ikke spild af tid:-) Men en latter og en hel dag med rengøring af Sønnens lejelighed- fjernede Gnavenhed :-)

    Kære Sonnie; heldigvis er det en evne jeg besidder- evnen at grine af mig selv :-)

    Kære Margith, synes nogen gange det er skræmmende så godt du kender mig ! hvis jeg havde været hjemme, var det netop bøger med smukke billeder jeg have grebet til! Og kage :-)

    Kære Camilla; dér fik du mig til at smile :-)
    Og da jeg kom hjem, havde ÆldsteDatter heldigvis sørget for lækker kage :-)
    Sig mig en gang, er jeg virkelig så nem at læse :-)

    Kære Fru E; der er jeg helt enig- det meste kan bedres med en lang gåtur i natur :-)

    Kære Heidi Æblekind; :-) Næ; jeg er nok ikke så god til at være gnaven...

    Kære Ann; dig kan jeg altså godt lide :-)

    Søde Rina; at være blid ved mig selv..Dét skal jeg øve mig i :-)

    Kære Kirsten KarmaKram- mums et lækkert ord :-) Jeg takker :-)

    Kære Hege - hmm..Små sur. Vranten. Ikke vred. Håber det hjælper:-)

    SvarSlet
  17. Godt du selv kan grine af dit indlæg. Du har sådan en dejlig måde at beskrive på :0)

    SvarSlet
  18. Hmmm jeg har også haft en af de dage. Jeg advarer også min søde familie om at jeg er lidt ved siden af mig selv idag.Så er de jo forberedt hvis jeg snerrer lidt af dem.
    Men godt du også kan grine lidt af det.

    SvarSlet
  19. Kære Septemberliv, med latter kommer vi langt :-) Tak :-)

    Kære Jeannet; Det er en god ide at advare sine nærmeste :-)
    Håber din gnavenhed også forduftede.

    SvarSlet
  20. Jeg kender det bare så godt, det med at være gnaven. Sur. Knarvorn. Utilfreds. At ville noget andet og mere, bedre, sjovere, smukkere.
    Det er så befriende at du skriver det, blogland er enten så politisk skarpt eller happy go lucky. Synes jeg. Vi har alle lært at se det positive, lade være med at beklage os, være vindere og ikke ofre, fokusere på det man vil - for det kommer der mere af.
    Og så sker det jo alligevel, gang på gang, at i hvert fald jeg mister fokus og trætheden, tristheden, surheden - og nedenunder en dyb ulykkelighed over ikke at kunne se nogen som helst mening med nogetsomhelst, den ubehagelige og irrationelle fornemmelse af at der ikke er noget ved noget og man bare ikke slår til.
    Hvad kan man gøre? Som du, skrive det og grine lidt ad sig selv, nå, der du der endnu, dit gamle, sejlivede ucharmerende gespenst. Sove, hvile sig, gå en tur, drikke en kop te - give slip. Hvis man kan. Og ellers må man jo bare være dér i limbo til det opløser sig og man ikke er der mere.

    SvarSlet
  21. Kære Anne, 1000 tak for dine ord!
    Jeg bliver så glad, fordi du kan sætte alle de ord på mit indlæg. Dine ord forklarer, beskriver det jeg følte, det jeg ville formidle, SÅ godt.

    SvarSlet
  22. Miri, jeg er bagefter her, lørdagen slugte mig, og jeg vil bare sige at din humor er så fantastisk og helende :-).

    SvarSlet
  23. Kære Janne; Kender godt de der Lørdage :-) Tak, det var rigtig pnt sagt.

    SvarSlet