torsdag den 13. januar 2011

Fornuft

Det kan jo ikke være brød og blåbær det hele..
Og kaffe..

 Rødbede, gulrod, pastinak, cox orange blev revet.
Tidselolie,hindbæreddike,salt, peber og ikke mindst en ske fuld af den grove sennep fra Maille blev rystet sammen og hældt ud over herlighederne.
Grundet dovenskab, blev salaten ikke drysset med mit elskede bredbladet persille- jeg gad ganske enkelt ikke at skylle og skylle og skylle,  slynge tør og hakke....
Ja ja, lidt syg er man vel endnu :-)
Men KAFFE det vil jeg ha alligevel
Og lidt marcipan.
Eller to.
Host host- jov, jeg trænger !

16 kommentarer:

  1. Endelig marcipan - og kaffe !!! det er så vigtigt....godt at høre du er lidt friskere og kun lidt syg.

    SvarSlet
  2. Hahahaaa - kodeordet er "laste", det er vist meget rammende; Kaffe, kaffe, kaffe og marcipan ;-)

    Godt at høre du får det bedre!

    SvarSlet
  3. :) Ha en fin ettermiddag MED marsipan :) (salat og andre sunnere saker kan du spise en annen dag;)

    God klem

    SvarSlet
  4. Det er godt nok en hårdnakket omgang du har fået dér, men det lyder som om der ikke er så langt igen til persillen ;-). Nyd din mad OG kaffe og marcipan :-).

    SvarSlet
  5. Ja, kaffe og marcipan er fornuft - når man trænger. Man skal jo passe godt på sig selv.

    Salaten lyder lækker -

    SvarSlet
  6. Det lyder som en dejlig mikstur til at gøre dig rask igen :-)
    Rigtig god bedring, Miri!

    SvarSlet
  7. Kære Gitte; Fnis :-) Du kan også tro jeg glædes over det !

    Kære Polka; Det var dog et herligt tilfælde :-) Laster, dem samler jeg på :-)

    Kære Elisabeth; Jeg spiste BÅDE salaten og marcipanen :-)

    Kære Janne; Nej, der er håb forude :-) Tak:-)

    Kære Marianne Sa; Nemlig, man skal jo lytte til sin krop- eller :-)

    Kære Madame; Tak :-) Og jeg satser på det virker !

    SvarSlet
  8. Sådant gott måste man ju unna sig ibland :)) Här unnas det minsann varje dag numera! I dessa väntans tider! Annat blir det sen (blink blink)

    Kramar Lycke

    SvarSlet
  9. Kære Miri
    Rigtig god bedring!
    Spis du bare meget marcipan, det er jo lavet af mandler, som skulle være rigtig sundt :)
    Håber snart du bliver helt frisk igen!
    Kærligst Heidi

    SvarSlet
  10. kære miri

    lyder som en rigtig lækker salat... måske det ville være vitaminerne fra persillen der skulle gøre dig helt frisk hi hi
    - nej nyd du marcipanen og kaffen med go´samvittighed søde
    kh♥

    SvarSlet
  11. Herlig å lage god mat til seg selv. Det er av mine ønsker for det nye året å lage bedre og mer variert mat. Ønsker deg riktig god bedring. Klem

    SvarSlet
  12. Kaffe og marcipan - mums. Og din "salat" lyder vel nok skøn!

    SvarSlet
  13. Dine små yndige fugle er landet i god behold. Ihhh, hvor er de bare søde. Tusinde mange gange tak. Og tak for dine ord. Og marcipan.. det må der være plads til.

    SvarSlet
  14. Kære Lycke; Du skal jo også spise for 2 :-)

    Kære Heidi, Tak fordi du huskede mig på, at marcipan jo nærmest er sundt :-)

    Kære Marianne; Jeg nyder og nyder- men dog med slet samvittighed :-)

    Kære Turid, At lave god mad er et godt ønske at have for det nye år.
    Det er jeg sikker på du får gjort, for det er jo både sjovt og sundt :-)

    Kære Sus; De to spiselige herligheder passer altså ret godt sammen :-)

    Kære Sidse; Det er jeg meget glad for at høre :-)

    SvarSlet
  15. Du nævner tit hindbæreddike i dine opskrifter. Men jeg har forgæves været både i Føtex og Kvickly efter det. Hvor køber du det henne? For det lyder godt.

    SvarSlet