onsdag den 12. januar 2011

Forkælelse

Jeg besidder en god evne.
Jeg er god til at forkæle.
Andre.
Men er faktisk rigtig rigtig god til at forkæle mig selv !
Kan altid finde en anledning til forkælelse
I dag stod der både Skilla og Tulipaner på forkælelsen.
Og kaffe.
Og brød med blåbærsyltetøj.
Og en bog.
Anledning...Jeg er jo syg, så skal man forkæles !

( Og syg, er jeg sørme stadig..BlomsterManden spurgte bekymret til mit heldbred..Måske fordi jeg prøvede at hoste lungerne op, lige der mit i hans forår af blomster)

21 kommentarer:

  1. Det er altså synd!
    Men du er jo flink til at forsøde tilværelsen for dig selv. Jeg sender dig lige lidt kram.

    SvarSlet
  2. God bedring søde - godt du forstår at forsøde din tilværelse miidt i al sygdommen. Her har jeg tre liggende på rad med feber og hoste - indtil videre er jeg undsluppet...men med de to små klistret op ad mig, er det nok for meget at tro på...

    SvarSlet
  3. kære søde Miri

    Hvor er det godt du er god til forkælelse... og især af dig selv :) håber du snart er frisk igen.... heldigvis hopper sygdom sjældent på vores husstand :)
    så vi krydser for at vi slipper igennem vinteren uden hverken forkølelse - influenza - maveonde oa. ........
    kh♥ og klem

    SvarSlet
  4. Kære søde Eva; Tak :-)

    Kære Camilla; Pas på ! Det smitter !
    Her holder sønnen sig væk-trods morens længsel:-)
    God bedring med de små- jeg føler med dem!
    Husk at forkæle dem :-)

    SvarSlet
  5. Kære Marianne; Ja,det er faktisk en ganske behagelig evne at have :-) Og ved du hvad, jeg plejer heller aldrig blive syg af snot, influenza eller noget!
    Plejer..

    SvarSlet
  6. Selvforkælelse er en kunst og bare helt og aldeles vigtigt! Skønt billed med dejlige farver! Og som jeg da ønsker at du snart må komme i bedring! kram

    SvarSlet
  7. Åha Miri, altså - hvor er det træls for dig! Rigtig god bedring - og jeg bliver så glad for at læse om selvforkælelse! Knus til dig...

    SvarSlet
  8. Kære hjemmemortil9- bliver altså glad, bare ved at skrive dét;hjemmemortil9 :-)
    Tak !

    Kære Lotte; jeps-det er træls- som I dejlige Jyder siger :-)
    Tak søde du :-)

    SvarSlet
  9. Dejligt at du kan forkæle dig selv. Det lyder som noget jeg også har lyst til... Så jeg vil begive mig ind i køkkenet og diske op med noget lækkert.
    God bedring til dig...

    SvarSlet
  10. Der kan i hvert fald ikke være mere forkælelse og hygge i dine billeder.
    Det er da ikke så tosset at være syg hos dig :o)
    Rigtig god bedring.

    SvarSlet
  11. Du har fat i noget at det helt rigtige. Man skal nemlig forkæle sig selv! Og andre ... men de kommer i anden række! ;)

    God bedring, øv, det lyder som en sej omgang. Sender dig gode tanker og et stort midtsjællandsk knus

    SvarSlet
  12. Kære Karina; Det lyder som en ganske fremragende ide :-)

    Kære Sonnie, :-) Tak :-)

    Kære Megan; Hi hi- Mig først !!
    Men der er noget om snakken- lige som den med at elske sig selv, før man kan elske andre..Eller, dét ved jeg så ikke lige om jeg tror på..

    SvarSlet
  13. Du er god til at forkæle, både dig selv og andre. Men det er nok det første, der er det sværeste :) Men det ser ud til at du er godt på vej.
    Jeg håber du snart er på højkant igen.
    Kh. Lonni, der føler sig rigtig forkælet hver gang du kommenterer på et af hendes indlæg

    SvarSlet
  14. Det lyder næsten hyggeligt og jeg er sikker på at du bliver meget hurtigere rask på den måde.

    Masser af kærlige kram til dig

    SvarSlet
  15. Förstår inte riktigt ordet, men antar att det handlar om att skämma bort sig själv. och det behöver man ju göra ibland, speciellt om man är sjuk- Krya på dig!

    SvarSlet
  16. Kære Stine, Tak :-) Du kan godt fornemme , jeg er ret ynkelig når jeg er syg, ikk :-)

    Kære Fluesvampen; Godt at høre :-)

    Kære Lonni, Jeg holder jo så meget af at læse med hos dig ! Ja, jeg er ret dygtig til at forkæle mig selv og jeg behøvede næsten ikke øve mig :-)

    Kære Marina; Det er da det jeg gør- bliver hurtigere rask ved hjælp af forkælelse :-) !

    Kære Maria, Du har helt ret- det er det ordet forkælelse betyder- at skämma bort sig. Den er noget jeg går ind for- både når man er rask og når man er syg :-)

    SvarSlet
  17. Hvor er det dejligt, at du forkæler dig selv med så skønne ting.
    Fortsat god bedring fra
    mette

    SvarSlet
  18. Rigtig god bedring, Miri - hvor er det dejligt at læse, at du er god til at forkæle dig selv! Kram

    SvarSlet
  19. Kære mettb; Jeg takker for de gode ønsker og er virkelig i bedring- langt om længe :-)


    Kære Madame; hi hi- øvelse gør mester :-)

    SvarSlet