onsdag den 19. januar 2011

Energi spiser

Kender I det?
Mennesker, der suger din energi.
Så du er helt færdig, drænet og tømt
Hvad gør man(jeg) ?
Kan jeg(man) sætte et "skjold" op- et ekstra lag beskyttelse- så energien ikke bliver suuuget ud af mig?
Jeg kan ikke udgå tæt kontakt med disse mennesker- som er søde og rare og alt så noget.
Men de tapper mig.
Gode råd modtages med taknemmelighed.
.......................
Billedet er ikke af en energi spiser tvært om, det er et billede af en energi giver og -spreder, nemlig et vedhæng til en af mine fugle :-)

16 kommentarer:

  1. Ja, jeg mener, at man kan udgå at suge andres dårlige energi til sig - det er noget, man skal øve sig på. Man kan sætte et mentalt skjold op, hvis du forstår og tænke på, at der er en urørlighedszone rundt om en. Nogen mennesker kan dræne en for totalt for energi - jeg kalder dem energivampyrer. Der foregår en konstant energiudveksling, når mennesker er sammen, og hvis det er muligt skal man holde sig langt væk fra dem, der stjæler ens energi, hvis det ikke kun er en overgang, og folk er i krise. I går var jeg sammen med et dødssygt menneske og tænk, han sprudlede af liv og overskud ...

    Man kan altid holde folks problemer fra livet ved venligt at sige: Jeg kan desværre ikke hjælpe dig ...

    SvarSlet
  2. Som Madame vil jeg sige ja. Arbejde i en periode med folk der hvis de fik lov drænnede mig for energi. En mental beslutning om ikke at lade dem komme helt nær og lade min lytning være mere overfladisk klarede det værste. Svært at forklare.

    Jeg har selv lånt andres energi uden at vide det. Sidste kraniosekralterapi behandling endte med, at jeg har taget noget af behandlerens energi. Men så må han jo have givet mig lov tænker jeg.

    Håber du finder en god og brugbar løsning.

    SvarSlet
  3. Lyder ikke rart - men kender det godt...nogle mennesker er energi-givere, mens andre en energi-sugere....sidste kategori, kan man altså ikke klare særlig længe.

    Håber du finder en tålelig løsning.

    Kram fra Camilla

    SvarSlet
  4. Det er bare så hårdt. Når man ikke orker at tage telefonen, fordi man ved havd der venter. Jeg var ude for det i efteråret. Det blev bare ved og ved og jeg var på randen af sindsyge til sidst. Jeg endte med at sige fra, sige at jeg ikke magtede mere og hun måtte gå et andet sted hen med det. Var så bange for reaktionen, men hun tog det til sig og det blev meget bedre.

    SvarSlet
  5. Det er et vigtigt og svært spørgsmål, du tager op. Jeg kender udmærket til den "energivampyr", men har meget svært ved at sige fra.

    Jeg vil prøve at tage Madames og Fru E's gode råd til mig - tanken om, at man selv kan give lov til at lade sig dræne, betyder jo også, at man kan bestemme sig for ikke at give lov.
    Jeg har fået noget at tænke over!
    Klem

    PS kodeordet startede med "tap" som i tappe...

    SvarSlet
  6. Hej Miri!
    Det kender jeg kun alt for godt og vi skal lære at sige fra. Min zoneterapeut og en veninde jeg har siger de laver et professionelt skjold omkring deres jeg. Altså siger hertil og ikke længere må du komme ellers går du over min personlige grænse. Begge lytter de til alverdens dårligdom dagligt og for at overleve må de gøre sådan. De er begge meget kloge og varme og medmenneskelige for det skal ikke forveksles med ikke at ville hjælpe.
    Håber du kan bruge det til noget.
    Knus.

    SvarSlet
  7. Kære Madame; mange tak for din kommentar.Der er stof til eftertanke.

    Kære FruE, tak- du har ret- tror jeg. Vi bestemmer selv om vi vil lade os dræne. Er klar over problemet ligger hos mig.

    Kære Camilla; det er ikke første gang, jeg oplever dette, så jeg må virkelig tænke mig om.. tak.

    Kære Vibeke; Jeg synes det var flot, du sagde klart og tydeligt fra ! Tak for dine ord.

    Kære metteb, nogle gange er den der kodeords dims helt uhyggelig :-)
    Je har bestemt også fået vendt noget.
    Tak for dine ord.

    SvarSlet
  8. Kære Margith, det kan jeg bestemt, altså bruge dine ord :-)

    SvarSlet
  9. Superfede kommentarer! Og tankevækkende, at man måske selv er med til at styre det... Her kommer et link om energivampyrer *S*
    http://www.energi-psyk.dk/index.asp?id=146&menu=Artikler ;o)

    SvarSlet
  10. Kære Mirri

    JEg væbner mig med en patronus ;-)
    Et usynligt skjold der består af at jeg mindes noget sindssygt positivt, svarer overdrevet positivt på alt, vender alle deres beklagelser til en positiv vinkel, sprudler med øjnene, elsker dem ihjel,smiler, spørger dem om noget helt hen i vejret...det plejer at virke meget effektivt!
    Og skulle de alligevel have efterladt en trevel på mig ryster jeg det af med et stort PYT MAND ;-))

    KH

    SvarSlet
  11. Kære Miri
    Super spændende indlæg!
    Og jo jeg kender det! Har også lært at hjælpe mig selv og danne et beskyttende "låg" omkring mig!Kræver en længere forklaring..
    Glemmer det dog stadig tit og det kræver øvelse....
    Jeg kalder dem energi snyltere, men kan nu bedre lide Madame`s energivampyrer.
    Havde en "bekendt" som drænede mig rigtig meget, og valgte at sige nej til "venskabet"! Noget af det bedste jeg har gjort - undskyld lyder hårdt- men det er sandt!
    Kærligst Heidi
    PS
    Jeg har modtaget den skønne fugl Den er jeg rigtig glad for

    SvarSlet
  12. Jeg havde engang en kollega, der var sådan. På trods af stor bevidsthed om problemet, og at jeg havde andre gode kolleger, som delte min opfattelse, så lykkedes det ikke at få håndteret problemet. Hun fyldte urimeligt meget.
    Ingen gode råd herfra. Men de andre råd, du har fået lyder fornuftige.

    SvarSlet
  13. Ingalil Roos har skrevet en bog der hedder "Energityve" - men du kan også gå til Judith Orloffs site ( google hende ) - det er hende der har skrevet Positiv Energi og der kan du læse mere om emnet.

    Det vigtigste du kan gøre er at fylde dig op - ALTID helt indefra - bed om at blive fyldt helt op med lys og kærlighed. Og mærk hvordan det fylder din krop op nedefra fødderne og opad mod hovedet. Og så tilbage igen. Mærk det ske til du er helt gennemstrømmet.

    Mærk hvordan du er fyldt af en gylden energi som gennestrømmer din fysiske og energimæssige krop.

    Brug åndedrættet med lange udåndinger. Rens dit energisystem inden du skal sove på samme måde. Ånd alt hvad der ikke er dit/stresser dig ud og ånd ny energi ind. Gør det om morgenen igen, inden du tager på arbejde. I løbet af dagen kan du ånde al stress ud på lange udåndinger, når du mærker du bliver drænet.Det centrerer din energi.
    Ånd ny energi ind og gammel stressenergi ud. Fyld dig op med en farve som du selv vælger er præcis den som fylder dig op og gør dig hel.

    Det overordnede princip er du bliver god til at centrere din energi i dig. Så er du fyldt op indefra midten af kroppen langs rygsøjlen hvor chakraerne er hæftet på og udad.

    Det er et af mine yndlingsemner, som jeg har arbejdet med i årevis og jeg kunne blive ved med at skrive om det....stopper nu og håber det virker for dig :) ellers skriv til mig.

    SvarSlet
  14. Kære Rina; jeg elsker blogverden ! Tak :-)

    Kære Tusindfryd, hvordan kunne jeg dog glemme min ! :-)
    Tak for rigtig gode råd- som får mig til at huske.

    Kære Heidi, jeg synes ikke det lyder hårdt, jeg synes det lyder sundt!
    Og tak for dine indspark. Det går mere og mere op for mig, at problemet er mig..

    Kære Eva; Det at du deler, hjælper mig. Så Tak :-)

    Kære Gitte; Du er bare en svedske ! Tak , søde du :-)

    SvarSlet
  15. Miri, det er godt, du bringer det op. Jeg trænger nogen gange til at blive mindet om det. For jeg glemmer mit skjold, når der er gået en tid. Kender så udmærket til den slags mennesker. de bliver ved og ved...er meget enig med de andre.....bogen er jeg glad for, skal nok huske dig.

    SvarSlet