søndag den 30. januar 2011

En bog

 Jeg har lånt en dejlig bog på biblioteket.
Det er denne, på billedet oven over.
Bogen er dejlig. Enkel. Personlig. Og fuld af gode ideer og glædes overskud.
Og forfatteren er da smuk !
Jeg ville skynde mig ned på biblioteket og låne den, hvis jeg var dig :-)

..................

Faktisk var det det jeg havde lyst til at sige om den bog. Ikke flere ord. For bogen er enkel. Her er ikke store madopskrifter , men enkle, gode basis opskrifter.
Her er ikke indviklede sy mønstre, men helt enkle anvisninger på alt fra indkøbs net til genbrugskjole.
Tomater i vindueskarmen og hjemmestøbte lys i tomatpure dåser.
Og det hele er krydret med skønne billeder fra Vesterbro.
Anbefales, hvis man gerne ville nyde. Hvis man gerne vil forenkle.Hvis man gerne vil bruge det man har. Hvis man gerne vil skære ind til benet og finde glæden i det enkle.

14 kommentarer:

  1. Spændende at arbejde med selvforsyning i den lille målestok. Dejligt at finde på ideen.

    SvarSlet
  2. Kære Sidse, ideen er skøn, men den holder ikke helt..Men det gør intet for bogen er skrevet med en glæde og lyst til at dele :-)

    SvarSlet
  3. Lyder spændende den må jeg låne!
    Tak for at du deler

    SvarSlet
  4. Det er jo lidt sjovt, at jeg er mere selvforsynende nu, hvor jeg bor i et rækkehus med lille have end jeg var, da jeg boede på bondegård. Der må være andre ting, der spiller ind end blot antallet af hektar. Jeg bliver nødt til at læse den bog! Tak for tippet!

    SvarSlet
  5. Kære Heidi; det synes jeg også du skal- for det er en ganske dejlig og hyggelig bog :-)

    Kære Kirsten; Det synes jeg lyder spændende. Gadvist hvad der har ændret sig i dig og din måde at bruge dine muligheder.. Nu bliver jeg nysgerrig ! :-)

    SvarSlet
  6. Hej fina! Tappade bort kommentaren jag just skrev..! Låter som en fin bok. som jag skulle gilla också :) Du skriver så fint som det känns, men jag förstår inte alltid. Skriver du mer dialektal norska..? Vad betyder gnaven. Önskar jag förstod allt, men det mesta förstår jag ändå...
    Många kramar Lycke

    SvarSlet
  7. Søde Lycke, jeg er dansk og forsøger at skrive på dansk:-) Gnaven = grinig eller vresig.
    Ofte forstår jeg heller ikke alt, men fatter en betydning-en stemning.

    SvarSlet
  8. Takk for et godt tips;) Ha en fin søndag;)

    SvarSlet
  9. Det lyder meget spændende, Miri - tak for anbefalingen, den vil jeg helt bestemt låne på biblioteket.

    SvarSlet
  10. Kære Elisabeth, det var så lidt :-) Og i lige måde.

    Kære Madame; Jeg synes det er en fin bog fuld af gode ideer til små ændringer i husholdningen.

    SvarSlet
  11. det vil jeg gøre. er alligevel hele tiden på det bibliotek. tak for det fine tip:)

    SvarSlet
  12. Kære Linda, jeg holder også ha at være på biblioteket :-)

    SvarSlet
  13. Den bog er da vidst lige noget for mig. Den må jeg låne snartest:) Tak for tippet.

    SvarSlet
  14. Kære Mette, den ER enkel og kommer ikke med store nye ideer - MEN jeg kan lide den:-)

    SvarSlet