onsdag den 8. december 2010

Onsdags tanker

"Jeg har fødder to, som på jorden står.
-den ene, den anden.
Jeg har fødder to, som på jorden står.

Jeg har hænder to, som kan himlen nå.
- den ene , den anden.
Jeg har har hænder to, som kan himlen nå".

Min hukommelsen er ikke helt perfekt, men noget sådan, cirka, sang vi i børnehaven.
Den børnehave, hvor mine børn gik.
Den børnehave, hvor jeg var så heldig at få lov til at være voksen i.
Sangen, ordene, betyder meget. For mig.
Den fortæller mig om balance.
Om at række efter himlen, men beholde fodfæstet.
Om at se hverdagen i øjnene, men alligevel drømme.
Om at leve et liv i balance.
På alle måder.

Jeg søger altid balancen.
Jeg vil glæden , men fornægter ikke sorgen og alvoren.
Jeg trives.
Bedre en jeg havde håbet/frygtet/troet.
Jeg vågner med glæde og en nysgerrighed på dagen.
Men er også træt.
Balancen er der ikke.
Men den kommer- det kan jeg mærke.
Lige om lidt.

Pas på jer selv og skænk alle omkring jer et smil. Et ægte smil. Et smil, der viser-Hej, jeg ser dig og er glad for at dele dette lille øjeblik med dig.

22 kommentarer:

  1. Godmorgen, Miri, det er dejlige ord, I sang i børnehaven. Et liv i balance er vist noget, vi skal arbejde for hver dag.

    Det er et meget smukt billede, du har valgt til ordene - og ja, lad os sende smil ud i verden ... :-)

    SvarSlet
  2. Kære madame; tak- billedet er fra mit elskede Sverige :-)

    SvarSlet
  3. Det er dejligt at kunne dele et af denne dags første øjebiikke og smil med dig, Søde Miri :)

    SvarSlet
  4. Hej Miri.
    Jeg har købt klistermærker til dig, så hvis du sender mig din adresse, så poster jeg dem i putkassen;)

    SvarSlet
  5. Et smil til dig, Miri - og tak for de tankevækkende ord her fra morgenstunden :-)

    SvarSlet
  6. Hvis blot flere tænkte som dig i forhold til at sende smil og glæde ud i livet. :))

    SvarSlet
  7. Hvis du kunne se helt herover i det sønderjyske, sender jeg lige nu et smil - TIL DIG,- BARE FORDI DU ER DIG -
    Senere skal jeg på arbejde,- og her er et af mine varemærker smilet, det er så vidt muligt en del af uniformen, men kun når jeg mener det...

    Hav en dejlig næsten balancerende dag.

    SvarSlet
  8. Åja! Vi kan himlen nå om vi strekker oss langt nok! :) Og begynne med et smil er slett ikke dumt!
    Godt å høre at du kan kjenne deg glad...:)

    Dei beste smil fra Lønnetunsfrua!

    SvarSlet
  9. Ihh sådan skal det være, når det er godt. Balance og håb og ro og leg og smil og anerkendelse.. Jeg ser dig... smil. God onsdag.
    Dagens kode er chomidd

    SvarSlet
  10. Dejligt indlæg, Miri. Jeg tænker altid på "øjeblikkets balance", fordi balancepunkter skifter hele tiden. Fleksibilitet er nøgleordet. Svært men sandt. Så det kræver fokus og træning. Ligesom det, jeg gør på balancebrættet i øjeblikket! :)

    God onsdag! Knus.

    SvarSlet
  11. Et smil er den korteste vej mellem to mennesker...mener jeg at Viktor Borge engang har sagt...og hvor er det dog rigtigt... :o)
    Og tak og i lige måde... :o)
    Knuss

    SvarSlet
  12. Sikke dejlige ord, du giver os i dag. Du får et smil tilbage fra mig :D

    SvarSlet
  13. Hej Miri - hvor er det bare godt formuleret. Dejlig dag til dig!

    SvarSlet
  14. Tak for smukke, smukke ord. Om lidt bevæger jeg mig ud i verden og vil huske dine ord :-)
    Knus og god dag til dig!

    SvarSlet
  15. Tak for dejlige, dejlige ord.

    SvarSlet
  16. Kære Gitte; Tak :-)

    Kære Karen, Ej, hvor er du dog en ualmindelig sød kvinde !! Tænk, du huskede min glæde ved de klistermærker- 1000 tak :-)

    Kære Polka; Tak for smil :-)

    Kære Ulla V; ved du hvad- ofte skal vi bare lige huske hinanden på det :-)

    Kære Camilla, nemlig- vi skal mene vores smil, ellers er det bare en grimasse. Og tak, mange tak, for de fine ord.

    Kære Elisabeth; Jeg føler mig ofte glad. Er glad , hver eneste dag. Nogle dage mere end andre. men glæde VIL jeg :-)

    Kære Sidse, tak Tak fordi du SER mig. Det er godt at blive set :-)

    Kære Lene, øjeblikkets balancepunkt. Hvilket ord og hvilken smuk betydning. Tak. Kan godt mærke at du er forfatter, dine ord springer sprødt:-)

    Kære Rina; selv tak :-)

    Kære Pi Andrea, kloge ord, den gamle gæve mand, var bestemt ikke uden mange evner :-)

    Kære mette b, mange tak :-)

    Kære anne, tak- er er glad for at du synes det. Det lå mig nemlig på sinde og nogle gange(ofte) har jeg svært ved at forklare mig.

    Kære Lotte; 1000 tak:-) Jeg håber verden smilede tilbage til dig :-)

    Kære Eva, jeg er bare så glad, for at mine ord, kunne vække en genklang:-)

    SvarSlet
  17. Smukke ord og tanker...
    Smil til verden og verden smiler til dig. Nu vil jeg gå ind og smile til min kæreste - og håbe på at maden er klar ;o)

    SvarSlet
  18. Tak for de smukke fine ord. Jeg smiler indeni og udenpå.

    SvarSlet
  19. Hvor er det godt at læse :-)
    Tak

    SvarSlet
  20. Kære unikarina; Håber maden var klar :-)

    Kære Balle Bazar- velbekommen, glad for du kunne bruge dem :-)

    Kære Lene, selv tak :-)

    SvarSlet
  21. Hvor jeg synes det var fint at læse, dette indlæg! Smukt.

    SvarSlet