lørdag den 18. december 2010

Hvilken nat

Har sovet på en besynderlig måde. Vågnede mange mange gange. Drømte mærkelige og yderst forvirrende drømme.Stod op til sidst. Har været oppe længe. Men er underlig i hovedet og anspændt i kroppen. Det har vist voldsneet hele natten. Kan hører snerydnings køretøjer.Her er stille. Kaffe smag på tungen. Åndedrættet når ikke helt ned i maven. En mærkelig nat. Ikke god.
 Men lyset er på vej- det er Lørdag :-)
Ingen planer for i dag- har jeg besluttet. natten sidder FOR meget i den gamle krop og den slidte sjæl.
Hvad skal DU bruge din Lørdag på, hvis jeg må spørge ? :-)

24 kommentarer:

  1. Godmorgen, Miri, jeg håber, at krop og sjæl falder til ro på denne smukke vintermorgen.
    Jeg skal have gæster til frokost, men jeg har på fornemmelsen, at de ikke kan komme frem i dette vejr - vi har fået et stort læs sne i nat her i Nordsjælland.
    Ha' en dejlig lørdag :-)

    SvarSlet
  2. Sikke en nat, du har haft. Jeg har også været vågen nogle gange og måtte til sidst overgive mig til vågenheden...
    Jeg håber, du får en dejlig dag alligevel.
    Jeg får forhåbentlig gæster fra Midtsjælland, hvis de kan komme frem. Det glæder jeg mig til.
    Og så skal jeg strikke, for der mangler lige nogle julegaver endnu, og nu er der altså ikke langt igen - uha, mon jeg når det?

    God lørdag til dig :)

    SvarSlet
  3. godmorgen Miri

    liiige vågnet- ej ca 1 time siden... sidder i sofaen - meget tung i hovedet ogsåå efter en rigtig dårlig nats søvn......
    skulle gerne lige nå en tur til byen efter et par gaver... + til frokost hos naboen med sammen med 25 andre - villle hellere sidde og strikke,hækle eller sy ... ( er ikke til de større selskaber) - ( vi skal hver ha´en ret med.... herfra bliver det friskfangede fisk(efiletter) som min bedre halvdel liige skal filetere og stege..måske med lidt hjælp - håber du trods alt får en dejlig dag
    kjh♥

    SvarSlet
  4. Puha. Den slags nætter har det med at blive hængende! Håber du kan få den smidt af i løbet af dagen og at lyset gør dig godt! Ja, det sner som aldrig før. Og vi skal ud i det! Vi skal købe ind og købe julegaver. Nu fortryder jeg sgu at vi altid gør det den sidste weekend inden jul, men hvem kunne vide ...? Min bil står på jobbet i Sorø, den skal også hentes, for kæresten kan meget vel risikere at blive kaldt ud med sneploven.
    Jeg glæder mig til sommer! Det må man godt! :D

    God dag, søde du.

    SvarSlet
  5. Jeg har også haft en mærkelig nat, være vågen SÅ mange gange, så min lørdag bliver nødt til at indholde en lur imellem kaffegæster og bio-tur i aften :o)
    God lørdag til dig også.

    SvarSlet
  6. Flot, at du mærker efter hvad kroppen har brug for og derefter lægger planer efter det!
    Vi skal gøre klar til jul, hente juletræ og i eftermiddag ska vi fejre mandens fødselsdag med boller og kakao og lidt gæster. Ikke det store for han skal arbejde i aften!
    Dejlig lørdag til dig.

    SvarSlet
  7. Uff jeg kender de der nætter alt for godt... Har selv haft en del af dem det sidste stykke tid...og jeg tror det hænger lidt sammen med at jeg stresser lidt for meget pt...skal ind imellem lige huske mig selv på at slappe af og tage det stille og roligt...men men men det er svært, fordi der skal jo ikke mangle noget juleaften...og så skal jeg jo også huske at Ældstedatteren lige skal have et par viskestykker med herfra idag når de kommer forbi efter det flyttelæs som har stået opmagasineret i min kælder osv... :o)
    Ja så det er så det min dag skal gå med, at hjælpe til så godt jeg formår med flytningen ind i hendes nye hjem... :o)
    Godt at du lægger planer efter følelsen... :o)
    Håber at du må få en rigtig god dag... :o)
    Knuss og tanker... :o)

    SvarSlet
  8. Måske har du brug for en lørdags-middagslur på et tidspunkt. På mit program står der 60 års fødselsdag OG julefrokost med venner!!! Hmmmm kan jeg mon holde til det ;-)

    SvarSlet
  9. Øv for en nat, Miri, jeg ønsker for dig, at dagstimerne bliver roligere.

    I dag skal jeg lave lige præcis det jeg har lyst til, så det skal jeg lige ha' fundet ud af hvad er...

    SvarSlet
  10. Miri dog. Sikke en nat. Håber at du ikke slæber for meget fra natten og ind i dagen. Men at sidde med en dum fornemmelse og et skævt natteminde.. Det er dumt, rigtigt dumt. Håber du finder dine travesko frem og boltre dig et sted i sneen og laver rullefald og kolbøtter, så kroppen igen kommer i balance med sindets fantasidrømme. Jeg skal hente min julegave til mig selv. En treårig, som bare venter på at jeg sætter en nøgle i tændningen... ved bare ikke om jeg tør i det vejr... koden siger garest

    SvarSlet
  11. Jeg skal holde jul(!) og fødselsdag for hr. Mortensen fra Nissebanden (se mere på min blog, hvis det lyder lidt mystisk).

    Jeg ønsker dig en stille, dejlig lørdag.

    SvarSlet
  12. Jeg har knoklet rundt siden i morges, så jeg er træt nu :-) Men der er en dejlig datter, der skal hentes i Aalborg, så jeg krydser fingre for at jeg kan køre på vejen.
    Håber drømmen er ude af kroppen, det er så væmmeligt, når den bliver siddende.
    God lørdag aften til dig :-)

    SvarSlet
  13. sikke en nat, håber den snart får sluppet sit tag i dig :)
    Her står den på puslen om syge børn.
    Hav en dejlig dag

    SvarSlet
  14. Kære mette b, At overgive sig til vågenheden- lækkert ord ! Det vil jeg tage til mig og overgive mig til vågenheden, næste gang en sådan nat står for tur.
    Jeg håber dine gæster når frem!

    Kære Marianne; Mmmm- friskefangede fisk ! men forstår godt dit ønske om "bare" at sidde hjemme og nørkle løs :-)

    Kære Megan; ja, vi må godt glæde os til sommer :-) Respekt for at I begiver jer ud i juleræset så kort tid før jul!
    Kommer til at tænke på min far.Han købte altid julegaver den 23.December :-)
    Jeg løb natten af mig, i en smuk smuk skov :-)

    Kære Sonnie; hvad er der dog sket i nat !?! Vi er flere der har kæmpet med nattens hvile!
    Jeg håber du får lov til en lille lur :-)

    Kære Olie, tak- de sidste år har lært mig at lytte for ellers falder der brænde ned! Dvs jeg bryder sammen..Lyder voldsomt.. Nå! Jeg synes der skulle indføres en lov om, at man skulle ha fri på sin Fødselsdag :-)

    Kære Pi Andrea, jeg forstår hvad du siger- du HAR ogs haft en stresset periode, fordi dem du elsker højst har haft problemer at løse. Jeg håber du og I får en god flytte dag !

    Kære Fluesvampen, jeg sover aldrig om dagen ! Er ikke nået der til endnu :-) Hold da op et program du har ! Håber det hele bliver sjovt og skægt :-)

    Kære Anne, hvilken fryd- læste godt om dit fantastiske morgen- jeg blev helt glad :-)

    Kære Sidse; tillykke !! Dejligt med en ny bil! Jeg er sikker på du tør, du kan godt kører i dette vejr, du skal bare være forsigtig, ikke :-) !?
    Jeg løb en tur i en sneklædt skov, hvilket var fuld af udfordringer for sneen er HØJ ! Og nattens øv og forvirring blev løbet ud :-)

    Kære LoppeShoppe; nå..Lidt øv. Håber så at det bliver en rigtig spændende og givende arbejdsdag :-)


    Kære Eva, hi hi- jeg læste det godt og synes det er herligt :-)

    Kære Lene; At hente datteren hjem til et rent og duftende hus- dét er en sand Lørdags glæde :-)
    Og jeg løb drømmens øv og forvirring af mig.Nu ligger de i den store hvide skov og der må de gerne blive liggende :-)

    SvarSlet
  15. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  16. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  17. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  18. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  19. Kære Heidi, det gør mig ondt at de er syge...På sådan en dejlig lørdag:-(
    God bedring med dem !

    SvarSlet
  20. Håber din dag blev bedre end den lange hårde nat...
    Her er lørdagen brugt på lidt julegaveindkøb, rengøring og en omgang småkager - og har netop spist dejlig risengrød, der har lunet og tykket sig under de varme dyner hele eftermiddagen.

    SvarSlet
  21. Det er midnat lørdag. Min ferie er omsider startet efter en alt for stresset december på arbejde. Jeg har brugt min lørdag på at trække vejret helt ned i maven. Jeg nåede ikke langt nok ned og fortsætter i morgen, hvor det er første dage i uger uden aftaler eller gøremål. Kan næsten ikke vente! Rigtig god jul, Miri. kærligst Mette

    SvarSlet
  22. Kære Camilla, det lyder som en ganske dejlig Lørdag:-) Dine børn elsker vel risengrød :-)

    Kære Mette, Nu er Søndagen her ! Og du skal intet andet end at være :-)
    Nyd det!

    SvarSlet
  23. Puh sikke en nat. Kender dem godt og jeg står også altid op istedet for at vende mig i sengen. Håber resten af dagen var stille og rolig♥ KNUS

    SvarSlet