tirsdag den 28. december 2010

Fuglene vender tilbage

 Julen er stille og rolig forduftet.
(Jeg var så ualmindelig heldig, at vende hjem til en julerenset lejlighed. Tak, du skønne Datter:)
 Og fuglene vender langsomt tilbage.
Nye er kommet til.
Og de skal alle finde deres pladser i et nyt hjem.
Nye fugle skal skabes.
......
Kan mærke, at hverdagen banker på. Virkeligheden, om I vil. De 2 sidste måneder har betydet stor omvæltninger i mit liv. jeg er flyttet og har fået en elevplads/arbejde.Og YngsteDatter er fløjet fra reden.
Travlhed har præget min tid. Nye skikke, nye mennesker, nye omgivelser. Har været glad og trist, men mest travl og nysgerrig og glad.
Nu er det langsomt ved at sive ind, at dét her er mit nye liv. Jeg er ikke på ferie og kan vende hjem igen.
Hvis I forstår.
Jeg forstår.
Og nu skal jeg bare fatte det.
 Finde min vinkel på dette nye liv. Finde den bedste måde at leve det på.
Alting har sin tid.
----
Nyd jeres Tirsdag !
Jeg vil begive mig ud i den og møde den med åbent hjerte og oprejst pande :-)

17 kommentarer:

  1. Det var smukt at læse, Miri,ja alting har sin tid - sådan tænker jeg også tit. Jeg er ret vild med dine fugle!

    Ha' en dejlig tirsdag i dit nye voksenliv :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er det utroligt med de forandringer og omvæltninger. Det kan virke så truende, så skræmmende. Det nye, der skal ske, som man endnu ikke kender. Og så kan det bare blive så godt. Tillykke.

    SvarSlet
  3. Det er godt at læse, din plan for din tilrettesidning af dit nye liv, med de præmier og tab, der følger en udvikling. Fuglene er der for at bygge rede, andre for at trække videre. Men de er smukke de små.. Hvad mon en fugl kan erhverves for...

    SvarSlet
  4. Ja, det er mærkeligt at flytte efter mange år i det trygge "hjem" - håber du bliver rigtig glad for din nye hverdag! knus

    SvarSlet
  5. Der går altid en rum tid før det kommer helt ind under huden med et nyt sted og bo.

    De der fugle der, de er bare for søde :o)

    SvarSlet
  6. Altså hvor lyder det godt at dit nye hjem bliver til hjem for dig. Og at dit nye arbejde fordrer nysgerrighed. Så heldig er jeg jo også så jeg ved hvor meget det betyder.
    God tirsdag til dig også.
    Helle.

    SvarSlet
  7. Miri jeg er sikker på at de skønne fugle nok skal gøre sit til at du kommer til at føle dig hjemme i dit nye liv.

    Rigtig god hverdags-tirsdag :0)

    SvarSlet
  8. Du er en klog og dejlig kvinde, Miri! Jeg tror du har fat i den lange ende, hvis du ved, hvad jeg mener? ;)

    SvarSlet
  9. Du er nu god til at formulere dig :-) Nyd dit julerensede hjem.
    Knus.

    SvarSlet
  10. Jeg er rolig og fortrøstningsfuld, Miri, jeg ved, at du finder en smuk og god måde, at leve dit nye liv på.
    Måske tager det bare lidt tid og kræfter at finde derhen.

    Jeg hepper på dig med kærlighed og varme...

    SvarSlet
  11. Kære Miri - Håber det nye år, lader dig få ro til at finde benene og et ståsted i dit nye liv.. Fine nye fugle du har fået op.

    Håber min pakke til dig snart når frem....sendte den d. 22/12..

    Knus og tanker fra endnu en hverdagsramt - Camilla

    SvarSlet
  12. Kære Madame; Tak :-) Jeg har indtil videre haft en ganske fin Tirsdag med plads til at være voksen og en anelse barnlig :-)

    Kære annemoloney, vi frygter ofte det ukendte..Men savn spiller vel også en rolle..Måske , i mit tilfælde fordi det var nød og ikke lyst styret..?
    Tak for dine ord:-)

    Kære Sidse; Tak for dine smukke ord ! Pludselig kan jeg se en betydning i min glæde for disse fugle og engle- ja , alt med vinger :-)
    Du må da få en en fugl !

    Kære Lavendel, Det er mærkeligt! Hvis bare der havde været en have, ville det nok ha været lettere :-)

    Kære Sonnie; det gør der nok. Jeg føler mig tilpas her og det er jo godt, til en begyndelse :-)

    Kære Loppe-shoppe,Helle; Tak- og ja, det er sgu vigtigt at de ting i livet er ok ! :-)

    kære Frøken Solhat- ja, tror du ikke :-)

    Kære Megan, Åh tusinde tak :-) jeg ved hvad du mener :-) Og tror også du har ret- i det med enden osv :-)

    Kære Margith; tak :-) Jeg sidder og nyder en kop the og prøver at bilde mig selv ind, at tørrede figner og valnødder er lige så godt som julekager og konfekt :-)

    Kære Anne; ej, hvor er du sød :-) Tak for din tillid til mig :-)

    Kæreste Camilla; fra en hverdagsramt til en anden, knus :-)
    Og søde Camilla har lige sendt dig en mail fyldt med tak og megen glæde :-)

    SvarSlet
  13. Ting tager tid - noget jeg tit minder mig selv og andre om!!! Vi ved det godt, men har ind i mellem svært ved at efterleve det.
    Hvor er det skønt at du har unger der har ryddet julepyntet væk. Selv sidder jeg omgivet af nisser, juletræ, kogler, overflod af fluesvampe, hjerter i vinduerne m.m. - puha, men jeg orker altså ikke i aften. Mine de to ældste unger er fløj til Madrid 2. juledag og på trods af "bulen" har jeg i dag været i biffen med den yngste.... Tror bare lige at sofaen for lov til at mærke mit nærvær resten af aftenen :-)

    SvarSlet
  14. Så bra att fina fåglarna flyttar in igen. De får kanske vårkänslor?!
    Önskar dig ett Gott slut och ett Gott nytt år!

    SvarSlet
  15. Kære Fluesvampen; En sådan bule skal passes med omsorg ! Så lad julen blive hængende og lad sofaen byde dig velkommen -)
    Madrid- spændenede !

    Kære Maria; Forår er der vist længe til- DK ligner jo Sverige, dækket med sne :-)
    Tak og jeg ønsker det samme for dig :-)

    SvarSlet
  16. Skønne fugle du har der! Tror en dag jeg vil begi mig ud i at sy nogen! - Man skal vel starte et sted ;)
    Har du lyst må du kikke forbi mit "hus" her i blogland.. smid gerne en hilsen på "køkkenbordet" så jeg kan se du var forbi. jeg er en 32 årig mor til tre, ejendom på landet, højt til himlen, maler og elsker naturen og min have.
    Hej Fra Rikke - på gensyn :))

    SvarSlet