mandag den 4. oktober 2010

Ro

Jeg må virkelig søge roen...
Elevplads søgning, flytning, nedpakning af et 25 år gammelt hjem, YngsteDatters flytte-hjemme-fra-flytning,blæsten, økonomi, fremtids uro og så videre og så videre... Det skaber tanke mylder og urolige nætter.
Jeg har accepteret flytningen.
Og kan faktisk gå og glæde mig lidt til at indrette på ny.
Men jeg er fyldt af uro og en følelse af ikke at kunne nå - et eller andet ?
Derfor må jeg søge roen.
Jeg prøver at skabe noget ud af det jeg har.
Og det skal være sjovt!



Og må gerne være skævt, bare det er sjovt at lave.
Og giver mig en følelse af ro.

24 kommentarer:

  1. Tænk, har du boet der i 25 år?
    Tænk, en ny begyndelse der starter for dig og for jer nu...
    ja - det bliver spændende!
    Ro er vigtigt. Og at lege. Og at det må være skævt. Jeg maler som en gal i dag. Finder ro. Også i jeres kommentarer. Er så glad for blogland, hvor vi kan dele alt det skæve ;O)
    Jeg er vild med de ting du laver!
    Knus til dig!

    SvarSlet
  2. Hvor er det dejligt, at du finder ro ved at skabe noget med hænderne, Miri - det gør jeg alt for lidt, selv om jeg har flere håndarbejder, der venter. Jeg går ture og skriver breve, når roen trænger til en hjælpende hånd, eller klapper en lille misling ;)

    SvarSlet
  3. 25 år, det er godtnok en lang periode at skulle tage afsked med, og jeg tror jeg forstår din uro. Godt du selv kender en passende "medicin", det er guld værd når tingene spidser til. (Og Miri, hvis tingene er alt for lige, bliver de kedelige, efter min mening - jeg tror sjælen bor i det skæve).

    SvarSlet
  4. Godt du formår at dykke ned i de skæve kreationer ;-)
    Pøj pøj med al flyttehalløjet, knus

    SvarSlet
  5. Der er da også lige hobet en del uroligheder på på kort tid. Godt at du kan dykke ned i noget sjovt og komme lidt "væk" fra det hele ind imellem.
    God mandag.

    SvarSlet
  6. Godt du er bevidst om at du har brug for roen i en kommende urolig tid.
    Knus.

    SvarSlet
  7. Kære Lotte; Tak fordi du holder en pause i dit maleri, for at skrive hos mig. det er en ny begyndelse, på en måde. Skal dog stadig bo i samme by og ganske tæt på, hvor vi bor nu. Knus til dig :-)

    Kære Madame; jeg kunne godt trænge til både tur og misling ! Men prøver at fordybe mig i det kreative :-)

    Kære Lavendel; Tak :-)

    Kære Janne; Tak, du søde for dine ord ! Det var vist lige dem jeg havde brug for- kan jeg mærke på klumpen i halsen.. :-)

    Kære Lene; Tak ! Tænk , hvor mange kasser vi skal fylde :-)

    Kære Eva; Ja- synes det samler sig lige lovlig meget :-)

    SvarSlet
  8. Kære Margith; Bevidstheden er der- men har sørme svært ved at finde , den der ro! :-)

    SvarSlet
  9. Smukke ting ting du får skabt i din søgen efter ro...Bliver du boende i Farum eller venter der også en ny by??

    Sidder nu og er i fuld sving med min opagve på diplomstudiet - og det giver bestemt heller ingen ro - mit hoved er et mylder af ord og tanker og strø-tanker...som gerne skulle samle sig til en meningsfuld probelmstilling. Arbejder med noget så abstrakt som medinddragelse, medbestemmelse, ansvar, tillid/magt, relationer, tab af kontrol,kronisk sygdom osv...

    Hav en dejlig aften - Camilla

    SvarSlet
  10. Kære Camilla; sikken en opgave, du har kastet dig ud i ! spændende- men meget krævende.
    Jeg bor i Ballerup :-) Og bliver boende i Ballerup, indtil videre.

    SvarSlet
  11. Selvfølgelig Ballerup,- har familie i både Farum og Ballerup, så fik det lige byttet lidt rundt. Kender kun Gl. Rådhusvej, hvor jeg kom meget som barn - der bor min mors onkel,- som nu er sidst i
    80èrne... Vi kaldte det for cafe 44 - har mange dejlige minder derfra.

    Knus

    SvarSlet
  12. Godt at søge roen og flot at vide, når man har brug for den. Så skal den nok komme!
    Jeg har også lyst til at bade i ro nu ... synes jeg trænger! :-)

    Ha' en rolig aften ;)

    SvarSlet
  13. Jeg har aldrig boet et sted i 25 år. Kunne godt savne det engang imellem, at have noget så fast. Måske bliver det til 25 år her.. de 3 er gået godt allerede.
    At have hellesteder i livet er noget af det vigtigste. Du har vist helle i dit kreative, med farver og striber og blomster. God er du også til det.
    Du kunne vist trænge til en kasse med flueben. Et ben til hver ting du for ordnet. Lister er gode at sætte flueben til at arbejde på. Og bare sig, hvis du mangler noget hjælp.

    SvarSlet
  14. Du har også meget at se til! Et kram herfra - og pauserne er vigtige i alt arbejde, siger min mor :-) Godt du fylder dem ud med lidt hygge og skævhed!

    SvarSlet
  15. Kære Camilla; Og for at gøre det mere "besværligt" bor jeg ikke selve Ballerup :-)

    Kære Megan; Jeg vil gribe dit udsagn, at roen nok skal komme- for jeg føler godt nok jeg jagter den :-)

    Kære Sidse; Tak. 1000 tak:-) Og "bare" tak, fordi du er dér:-)

    Kære Polka; din mor lyder som en klog kvinde :-)

    SvarSlet
  16. Det er altså så godt gået, at du er så bevidst om, hvad der skal til for at få det hele til at gå, nemlig ro.
    Det er da også en del ting, der lige ramler sammen samtidig.
    Jeg kan godt forstå du glæder dig til at få skabt et nyt hjem, det skal nok blive rigtig godt, det er jeg helt sikker på.
    God aften.

    SvarSlet
  17. Hej Miri

    Det skal sørme da også gå lidt stærkt der er jo mindre end én måned til ....flytning og hvis I har boet på samme adresse i 25 år bliver der med garanti også en del der skal pakkes.... flytning giver altid en masse tanker og bekymringer - men også en del spænding ..... håber du får styr på det hele :) kh

    SvarSlet
  18. Så flott og kreativt. En skal la kreativiteten vokse.

    SvarSlet
  19. Hej Miri.

    Hvorfor er det altid at tingene har det at klumpe sig sammen ??? Sådan er det ofte hos de fleste..... Håber du får orden i rodet, styr på det hele, gang i noget kreativ afslapning, der alt sammen udløser den ro du søger.

    Varme knus og tanker til dig
    Anette

    SvarSlet
  20. Kære Sonnie- øget bevidsthed om sig selv og sine behov- er nok en af de fordele ved at blive ældre- man kommer til at lære sig selv at kende :-)

    Kære Marianne; Tro mig, der ER en del , der skal pakkes !!!
    Ja- der skal godt nok ske ret meget i den næste måned:-)

    Kære Turid; Tak :-)

    Kære Anette; ja- hvorfor mon det er sådan ? Måske fordi vi skal lære at tage een ting af gangen :-)

    SvarSlet
  21. Hej Miri jeg er sikker på at du nok skal finde roen, jeg ønsker dig alt held og lykke

    Knus

    SvarSlet
  22. Ro er vigtigt i sådan en proces. Det lyder ikke som om, du har udsigt til kedsomhed foreløbig :-). Men det lyder også spændende. Godt du har noget at bruge som 'afleder' :-).

    KH Gittemay

    SvarSlet
  23. Kære Pernille; Tak :-) Det er jeg også- ville bare gerne ha den NU :-)

    Kære GitteMay Nej, ked mig, det har vist lange udsigter :-)

    SvarSlet