tirsdag den 12. oktober 2010

Poncho

Jeg har færdiggjort min grønlige poncho.

Strikket af een tråd alpaka og een tråd silke/uld.


Den er blød og meget lun.
Jeg er tilfreds.
Næsten...
For ribben folder op ad.
Hvad skal jeg gøre ved det ?
Må lige sige, at på billederne er den IKKE skyllet op.
Måske den retter sig..
Eller, måske, jeg må presse den?

Ps , den opmærksomme læser, vil opdage , at jeg har jeans på.
Jeg har ikke haft et par jeans i mange mange mange år.
Og føler lidt, at jeg klæder mig ud- hvilket jo kan være en ganske fornøjelig følelse.

26 kommentarer:

  1. Dejlig lækker poncho - jeg tror den retter sig efter vask og lidt pres ... jeg strikkede en i lidt tykkere garn og den artede sig efter vask.

    Kender gdt det med at føle sig klædt ud - men de klæder dig nu godt ;-)

    Hav en dejlig dag

    SvarSlet
  2. Jeg er vild med din poncho også farven, du ser da ualmindelig godt ud i jeans :-)

    SvarSlet
  3. Simpelthen bare flot, din poncho, og farven er genial grøn! :)
    Du ser godt ud i jeans. Jeg elsker jeans ... men gerne sammen med sjove tunikaer, store trøjer m.m.

    Ha' en solskinsfyldt eftermiddag. Måske skal du endda ud og løbe? ;)

    SvarSlet
  4. Kære Siffe; Du er en rigtig strikkehaj, så jeg retter mig efter dit råd :-)
    Tak :-)

    Kære Margith; Ja- den farve er skøn ! Og de to forskellige garner giver en lækker farve effekt.
    Åh tak :-)

    Kære Megan; Tak- jeg har en meget stor svaghed for grøn. Blå er så smuk og blå klæder mig, men falder altid for grøn :-)
    Tak:-) Må vist ønske mig nogle tunikaer og lign...

    SvarSlet
  5. Kære Miri - du ser godt ud i jeans - god stil.
    Jeg er vild med med din poncho - hvor er mønstret fra?
    Jeg tror du skal vaske den og spænde den op med nåle mens den tørrer.

    SvarSlet
  6. Godt ser du ud i jeans og poncho. Superflot farvekombination.
    Jane

    SvarSlet
  7. velkommen til jeansland :-)

    SvarSlet
  8. Kære Bodil; Tak for gode råd :-)
    Og tak for pæne ord :-)
    Opskriften er en fotokopi fra...? Jeg tror , det er fra de små bøger af Sys Fredesen (Eller hvad hun hedder :-) - de små bøger, der koster 50 kr.)

    Kære Jane; Hvor er du flink- tak :-)

    Kære Lene; Hi hi, tak :-)

    SvarSlet
  9. Jeg havde ellers ventet at læse, at du havde fået en datter til at stå model med din lækre poncho...

    SvarSlet
  10. Den er rigtig flot. Lækkert garn og sild (o:

    SvarSlet
  11. uhhhh hvor er den lækker. Jeg lagde også mærke til din anden poncho, den du havde på til dit loppis og tænkte at der havde vi vist et fælles øm punkt! Ponchoer er bare skønne og feminine på en fed måde.

    SvarSlet
  12. Lækker sag, du har lavet! Jeg kunne ikke leve uden mine jeans og har det modsat dig; jeg føler mig klædt ud UDEN jeans på ... ;-)

    SvarSlet
  13. Hvor er den flot og sikke en skøn farve. Sådan har man det når det er noget man ikke er vant til at have på he he Men de sidder nu godt. KNUS

    SvarSlet
  14. Kære Tante- åh, du smiger :-) Jeg takker :-)

    Kære Jeannet; Takker med røde kinder :-)

    Kære Lærke; Jeg lagde også mærke til din ! Og den smukke broche du havde sat på den.Og så dit hår, som var så smukt ed små blomster i :-)
    Men den poncho var slet ikke min, jeg havde lånt den af YngsteDatter..

    Kære Polka; Tak :-) Jeg ved godt jeg er lidt underlig med de der jeans :-)

    Kære Tina; Jeg er vild med den farve! Og ja- du har ret, når man ikke plejer at iklæde sig dem, så føles det nyt og lidt underligt :-)

    SvarSlet
  15. FED FED poncho, den er vildt flot. Jeg har længe ville strikke en, NU skal det være.

    Det må straks høre op, det med at du ikke går i jeans, de sidder vildt flot på dig :o)
    God aften til dig.

    SvarSlet
  16. Lækker poncho du har lavet. Jeg kan rigtig godt lide farven.

    SvarSlet
  17. Lækker poncho!
    Sjovt at man kan have sådan en følelse over for noget bestemt tøj.
    Men du se rigtig godt ud i jeans :0)

    SvarSlet
  18. Nøj, hvor er den god. Dejlig farve. Og den skal vist bare skylles op en gang. (c: smukt.. Og Jeans er lækre at gøre gamle.
    Du er vildt "Trepy"

    SvarSlet
  19. Den ser lækker lun ud, og en dejlig efterårs farve er det..

    SvarSlet
  20. Den er da bare läkker, den poncho! Jeg troede lige at min svenske strikkeveninde havde fået en blog, fordi hun strikker nästen altid i det garn, som ponchon er strikket af.

    SvarSlet
  21. Du har godt nok valgt noget smukt garn til din poncho.
    Den er jeg sikker på, at du vil blive rigtig glad for at bruge.

    SvarSlet
  22. Opskyld og forsigtigt pres - så tror jeg også det virker.
    Hvor ser den lækker ud :)

    SvarSlet
  23. Kære Sonnie- tja, det kan godt være jeg skulle begynde med de der jeans :-) Tak:-)
    Poncho kan jeg anbefale og isør den garn kombination- giver en fed blødhed og tyngde.

    Kære Eva, Tak- farven ER også ret lækker :-)

    Kære Septemberliv, Ja- det er faktisk sjovt..Men har nok altid ment jeg var en kjolekvinde :-)

    Kære Sidse; åh jeg takker- har altid drømt om at være trepy :-)
    Jeg har skyllet den op, og venter nu i spændning til den tørrer.

    Kære Mette Lykke; ja- den farve er smuk mod efterårets røde og gule farver.

    Kære Samtaler- jeg kan godt forstå din veninden holder af det garn :-)

    Kære Ulla V, da jeg tog den på i går til foto, havde jeg ikke lyst til at krybe ud af den igen :-)

    Kære Pernille- den er opskyllet og lagt til tørre, så komme et blidt pres senere i dag - tak :-)

    SvarSlet
  24. Smukt arbejde, Miri, jeg er vild med den bløde grønne farve.

    Og så ser du altså smækker-lækker ud i jeans, klæd du dig bare ud i dem lidt oftere.

    Ha' en dejlig onsdag...

    SvarSlet
  25. Kære Anne- hø hø, smækker lækker, er jeg godt nok aldrig blevet kaldt- så jeg takker :-)
    Den farver er også ret så hjertevarm lækker !

    SvarSlet
  26. Sikke en skøn poncho! Dejlig farve til pigen indeni :-)

    SvarSlet