onsdag den 27. oktober 2010

Mat i sokkerholderne

- det er mig!
Nætterne giver knap nok hvile.
Sindet pisker rundt og kroppen er knagende anspændt.
Men livet leves med håb og glæde.
Jeg takker dagligt universet for min evne til at glædes.
I morges var hele verden rosa af den opstående sol.
Jeg nyder løbeturene i en gylden skov med knasende blade under skosålerne.
Kreative ideer myldre frem og tiden synes al for knap.
I dag samles vi alle omkring bordet, hvor i hane kogt i mørk øl, vil få snakken til at boble.
Livet er den dejligste gave.
Livet er ikke nemt.
Og nogle gange , kan jeg godt blive lidt mat i sokkeholderne :-)

16 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig hyggeligt, at du samler familien i dag. Og jeg kan godt forstå, hvis du mærker de stormomsuste bølger. Men knasende blade, rosa morgener, hane i mørk øl - og nu en elevplads - er nogle af de glæder, der fylder :-)

    SvarSlet
  2. Hane i bajer - iiih - der bliver vist en god sovs/sauce....hyg jer!

    SvarSlet
  3. Uha.. hvor dejligt for dig at din elevplads kom ind i dit liv. Dejligt. Og kære Miri. Den der mathed, det er også et pusterum, en rasteplads, en bænk i parken, en lille lund i skoven.. Gad godt den der hane i mørk øl. Uhmmmm. Det er virkelig Scippen, når det er bedst.. (C:

    SvarSlet
  4. Hvor er jeg glad for at læse, at du har fået en læreplads. Stort tillykke!

    Nogen gange er det lige præcis glæden ved de små ting, der er forskellen mellem de gode og dårlige dage. Den evne må du virkelig holde fast i!

    Kram :-)

    SvarSlet
  5. Man kan sagtens blive mat i sokkeholderne. Du har også haft mange ting at tænke på, så måske det er helt ok, at blive helt slap når mange store ting falder på plads.
    Tillykke både med lejlighed og praktikplads. Hvor er det godt.
    God dag.

    SvarSlet
  6. Kære Madame; Jeg bliver altid så glad, når vi alle er samlet :-)


    Kære Lavendel- dét gør det nemlig :-)

    Kære Sidse; Hane kogt i øl er nem scippen !!Og nu vil jeg bare omfarvne det der mathed og tænke på den, som min lille lund i skoven - Tak :-)

    Kære Polka;Mange tak :-) Rigtig mange tak:-)

    Køre sonnie; Tak- ja, det nok en mathed fordi der sker så meget omkring mig..:-)

    SvarSlet
  7. Ja lidt mathed kan jo komme snigende! Kender det selv i disse dage.. Men lyder rigtig fornuftig men den øl - hane :)

    SvarSlet
  8. Så dejligt skrevet! Og stort tillykke med din elevplads, kære Miri!!!
    Knus :-)

    SvarSlet
  9. Kære Mona, sådan en regnvejrsdagkan råbe på simre mad og kage :-)

    Kære Lotte- tak, du dejlige :-)

    SvarSlet
  10. kære Miri

    Jeg må vist ha´ overset ( læs har ikke haft tid til at kigge indenfor siden i mandags :( )
    - men kæmpe stort tillykke med elev/praktikplads .... :)
    kan gost forstå du kan blive mat i holderne .... - der er jo mange nye ting i farvande....
    kh og tanker herfra

    SvarSlet
  11. Det er vist naturligt nok ikke kun morgenløbeturen, der tager pusten fra dig - på den go'e måde *S* Sikke en masse nye ting, der skal ske. Og selvom det er go'e ting, kan man godt få lidt åndenød. Go' vind! ;o)

    SvarSlet
  12. Tillykke med lærepladsen! Jeg er sikker på, at tingene snart vil flaske sig for dig, kære Miri. Sådan er du nemlig! :)

    Hane i mørk øl!? Det lyder som en rigtig dejlig efterårs-simre-ret. Drikker I så øl til eller?

    Knus og gode tanker

    SvarSlet
  13. Tillykke med begge dele, kære Miri, det er dejligt for dig, at nogle af udfordringerne stille falder på plads.

    Hurra for det...

    SvarSlet
  14. Hane i mørkt øl? Man må være dansk for i det hele tatt å tenke tanken :-)

    SvarSlet
  15. Først tillykke med både lejlighed og elevplads JUGUUUUU! Kender godt de nætter hvor man alligevel vågner op om morgenen og kan få øje på alle de dejlige ting omkring en. Hvor lyder dine løbeture dejlige. Mat i sokkerne er forresten en god beskrivelse af mine sidste dage ;-) Ha en helt vidunderlig dag♥

    SvarSlet
  16. Kære Marianne; Tak :-) år der er mange usikkerheder i mine omgivelser, arbejder min underbevidsthed på max- og det gør mig sgu noget mat..

    Kære Rina; tak- ja, nu trænger jeg til lidt ro og medvind :-)

    Kære Megan; åh-det var pænt sagt :-) Ja , vi drak øl til :-)
    Og det smagte SÅ godt !

    Kære Anne, tak:-) Ja, det er dejligt med dejligt på!

    Kære Hege; hæ hæ :-)

    SvarSlet