fredag den 29. oktober 2010

Feel Good

 
 Nogle gange kan man bare trænge så meget meget til bøger og film, der " bare" får een til at føle sig rigtig godt tilpas.
Disse 3 bøger er nok mine bedste feel good bøger.
"Kællingehaven" var jeg så heldig, at købe gennem biblioteket.
Handler om kærlighed, sex,strikketøj og det at have en have.Og ikke mindst en kvindes udvikling.
"Hannas have"- små , årstidsbestemte historier om Hannah liv efter sin skilsmisse. Smukke , smukke ord. En have og et magisk æbletræ.Og en mand med en engel vinge :-)
"Lykkens Cafe"- om en kvinde, hvis liv vendes på hovedet, rystets og begynder på ny, efter en overraskende skilsmisse. Handler om en kvindes udvikling, om det at bage et godt brød og at følge sine drømme og tro på kærligheden.

Filmene behøver vel ingen forklaringer- er vist kendte af os alle.Men , jeg elsker de film :-)!

16 kommentarer:

  1. Tak for dine spændende anbefalinger, Miri - de bøger har jeg ikke læst, og dem må have fat i på biblioteket. Ja, filmene er bare skønne :-))

    SvarSlet
  2. Kære Madame; Du har noget at glæde dig til :-) Feel Good :-)

    SvarSlet
  3. Jeg skal vist lige på bibliotekte :-) Tak og ha en god dag :-)
    Og Toscana filmen er skøn :-)

    SvarSlet
  4. Nej hvor pudsigt lige netop de 2 film er mine yndlings! og så alligevel, det burde jeg have kunnet gætte.
    Hannas have kender jeg jo af gode årsager også.

    SvarSlet
  5. Kender kun Hannas have, som jeg nok har læst 5 gange, fordi den minder mig så meget om mit eget liv. Den er bare god. Og så har jeg været så heldig at være på kursus 4 weekender med Majbritte, som er et helt fantastisk menneske. Ikke sidste gang jeg har deltaget på et af hendes kurser.
    De andre bøger kunne jeg godt tænke mig at finde på biblioteket. Tak fordi du deler:-)

    SvarSlet
  6. Hvorfor bor vi alle så langt fra hinanden. Jeg får lyst til strikketøj, film, mad, samtaler med dejlige mennesker og kreativ udveksling. Det er nogle dejlige bøger er jeg sikker på. Du laver ihvertfald en apptitvækker, med din omtale af bøgerne.. Dejlig fradag til dig og de andre.

    SvarSlet
  7. Hej Miri... :o)
    Har ikke fået kommenteret hos dig rigtigt længe... Så her er en lille opsamling... Tillykke med praktikpladsen... :o)
    Og håber at det skrider godt og grundigt frem mod flytningen... :o)
    Jeg har læst Lykkens café, og fik den samme feelgood fornemmlese som da jeg havde set Chocolat-filmen...skønne sager... :o)
    Knuss og tanker... :o)

    SvarSlet
  8. Ja!!! Det er bare rigtig lækre feel-good film!!
    Og det er sjovt, for Hannas have har jeg også lige lånt på biblioteket. Mærkeligt sammentræf :-)

    Kællingehaven læste jeg engang, på anbefaling fra dig og den var god, dejlig, særlig, uforglemmelig, med et drys af skævhed. I like!

    Den sidste kender jeg ikke - så den vil jeg bestille... Jeg trænger også til feel good bøger!
    Knus :-)

    SvarSlet
  9. Lyder jo som bøger der er skrevet til dig...:-)) Titler, der må i lommebogen, til næste biblioteksbesøg.

    Hav en dejlig fredag - Camilla

    SvarSlet
  10. Kære Lene; Godt du blev nysgerrig :-)

    Kære Margith; :-) Knus !

    Kære Gitte; dér blev jeg misundelig- kursus hos Majbritte ! :-)

    Kære Sidse; Ja-det er rigtig øv! Tænk, hvis vi bare... :-)

    Kære Pi Andrea; Tak :-)

    Kære Lotte, feel good bøger, film og mad- det kan vi ha stor fornøjelse af :.-)

    Kære Camilla; Hi hi- må så lige sige, at de var ynglings før min skilsmisse -)

    SvarSlet
  11. Tusind tak for gode boganbefalinger! Lykkens Café er en flot titel. Den vil jeg læse! Listen er lang lige nu, men det er jo kun skønt. Hurra for gode bøger (og dem, som skriver dem!) :) :)

    Det er vigtigt at omgive sig med "feel good" ting. Jeg har netop besluttet mig for en hyggelig aften i eget selskab (kæresten er stadig i Skotland). Jeg skal have lige den mad, JEG KAN LIDE, og selvfølgelig et glas godt rødvin til. Nå nej, Miri, du har jo sagt det før: 2 glas! :)

    Filmene elsker jeg da også! Har dem begge her hos mig! :)

    Knus og glædelig weekend

    SvarSlet
  12. Kære Megan- godt du lytter til hvad jeg siger- 2 glas !!
    Hyg dig i eget dejligt selskab:-)
    Gad godt besøge Skotland...
    ÆldsteDatter har være der- siger der er dejligt:-)

    SvarSlet
  13. Helt enig med filmene. Jeg elsker at se sådanne film.
    Bøgerne lyder vildt spændende, alle 3. De må på listen over de bøger der skal læses, selvom jeg ikke er så god til at få læst en bog.
    Gad vide om de kan fås på lydbøger?
    God weekend til dig.

    SvarSlet
  14. Kære Sonnie; Jeg ved faktisk ikke om de fåes som lydbøger..

    SvarSlet
  15. Det ser godt ud! Så mangler den dæmpede belysning (læs: tusmørke), stearinlys, tæppe og en kop te :-)
    Enjoy!

    SvarSlet
  16. Kære Polka; Ja- o alt dette får vi jo ganske meget af, den kommende tid :-)

    SvarSlet